کد خبر: ۶۲۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل محیط‌ زیست گلستان گفت: از چند روز قبل تلفات پرندگان مهاجر آبزی در سواحل بندرگز آغاز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمود شکیبا» اظهار کرد: از سه روز گذشته تاکنون لاشه حدود ۱۵۰۰ پرنده مهاجر در سواحل بندرگز در شرق خلیج گرگان جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: غالب گونه‌های تلف شده از نوع چنگر، فلامینگو و مرغابی هستند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش گلستان بیان کرد: نیروهای محیط زیست و دامپزشکی به‌صورت مستمر در منطقه حضور دارند و لاشه پرندگان را از سطح خلیج و سواحل جمع‌آوری می‌کنند.

شکیبا با تأکید بر پرهیز از نزدیک شدن به سواحل، از مردم خواست ر صورت مشاهده پرندگان بیمار یا تلفات غیرعادی پرندگان، مراتب را از طریق شماره ۱۵۴۰ گزارش کنند.

به گزارش ایسنا، زمستان سال گذشته بیش از ۴۳ هزار قطعه پرنده مهاجر آبزی در محدوده تالاب میانکاله و خلیج گرگان در دو استان مازندران و گلستان تلف شدند. این تلفات در ابتدا از بهمن‌ماه در محدوده مازندران آغاز شد و رفته‌رفته به گلستان رسید و تا زمان گرم شدن هوا و مهاجرت پرندگان ادامه داشت.

امسال نیز از اوایل بهمن‌ماه تلفات پرندگان در محدوده تالاب میانکاله و خلیج گرگان در استان مازندران آغاز شد و با گذشت ۳ هفته، به سواحل گلستان رسید.

سازمان دامپزشکی امسال نیز همانند سال گذشته، بیماری بوتولیسم را علت مرگ‌ومیر پرندگان اعلام کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاردان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
0
اینا نیز بر اثر ابتلا به بوتولیسم مردن یعنی . بوتولیسم چیه بابا به خدد زشت تو جوامع جهانی که نتونیم شرایط رو برای زمستان گذرانی این پرندگان زیبا فراهم کنیم .!!!!!
نظر شما
ادامه