کد خبر: ۶۲۸۲۶

رییس پارک ملی گلستان گفت بررسی اولیه نشان می‌دهد که یک روز بیشتر از مرگ این پلنگ نگذشته است و آثار درگیری در ناحیه گردن این حیوان نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مهدی تیموری» شامگاه شنبه اظهار داشت: بررسی اولیه نشان می‌دهد که یک روز بیشتر از مرگ این پلنگ نگذشته است و آثار درگیری در ناحیه گردن این حیوان نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: با توجه به مشاهد رد پای یک پلنگ بزرگتر در منطقه به احتمال زیاد این حیوان در درگیری کشته شده است.

رییس پارک ملی گلستان گفت: بعد از بررسی لاشه حیوان توسط دامپزشک اطلاعات دقیق‌تری ارائه خواهد شد.

تیموری اضافه کرد: پارک ملی گلستان یکی از بهترین زیستگاه‌های پلنگ ایرانی است.

وی گفت: طرح مطالعاتی برای بررسی وضعیت گونه‌های گوشتخوار با اولویت پلنگ ایرانی سال آینده توسط محققان در پارک ملی گلستان اجرا خواهد شد.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره جای داده است.

این پارک از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز بوده و بویژه بخاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسید.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در سرزمین استان سمنان قرار دارد.

 
نظر شما
ادامه