کد خبر: ۶۲۸۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
روسیه اعلام کرد:
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان روسیه گفت: هفت نفر از کارگران یک مرغداری در جنوب روسیه به بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان مبتلا شده‌اند ...

حکیم مهر: روسیه اعلام کرد هفت نفر از کارگران یک مرغداری در جنوب این کشور مبتلا به نوع جدید آنفلوانزای پرندگان شده اند و ویروس H5N8 باعث این بیماری شده است. این برای نخستین بار در جهان است که این ویروس به انسان منتقل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (سازمان دست اندرکار مبارزه با بیماری های عفونی در روسیه) روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: هفت نفر از کارگران یک واحد مرغداری در جنوب روسیه به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مبتلا شده اند.

 وی افزود: دانشمندان مرکز ویروس شناسی وکتور روسیه، ویروس آنفلوآنزای پرندگان را در هفت نفر از کارگران مرغداری شناسایی کرده اند و این محل در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ کانون شیوع بیماری بود.

به گفته خانم پوپووا، این نخستین مورد ابتلای انسان به آنفلوآنزای پرندگان در سطح جهان محسوب می شود.

وی ادامه داد: همه اقدامات لازم برای دفاع از افراد و طیور در مدت کوتاهی انجام گرفت و ریسک ها به حداقل رسیده بود و این باعث شد که این وضعیت ادامه نیابد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه خاطرنشان کرد که حال افراد مبتلا به آنفلوآنزای پرندگان رو به بهبود گذاشته است و بر اثر این بیماری عارضه های خفیفی داشتند.

آنفلوآنزای پرندگان، معروف به آنفلوآنزای مرغی یک بیماری ویروسی همه گیر بین پرندگان است که قابلیت سرایت بسیار دارد و در صورت شیوع، خسارت فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌کند.

هم اکنون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورها مانند ژاپن و نقاطی از روسیه و سیبری شایع است و تالاب‌های ایران نیز با مهاجرت پرندگان از این بابت تهدید می‌شوند.

این بیماری در سال ۱۳۹۶ در ۶۵ کشور جهان و ۲۵ استان ایران گزارش شد و در حال حاضر بروز آنفلوآنزای فوق ‌حاد پرندگان در چند استان کشور گزارش شده است.

منبع: تاس

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
3
1
حتما واکسن آنفلوانزا هم زده بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
7
حالا بودجه مبارزه و کنترلش را هم حتما وزارت بهداشت میگیره و دامپزشکان هم مثل همیشه بصورت جهادی و خودجوش بروندو باهاش مبارزه کنند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
2
برنامه واکسیناسیون پرپر
داروخونه چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
2
اگر مبتلایان ایزوله نشوند با ایجاد جهش و بیماری مشترک ویروسی جدید فاجعه ای وسیعتر از کرونا در انتظار بشر است. امیدواریم خرس روسی بهتر از پاندای چینی عمل کند.
نظر شما
ادامه