کد خبر: ۶۲۸۳۹

محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا از تولید یک تلویزیون ویژه ماورا بنفش خبر داده‌اند که حیوانات محتوای نمایش داده شده از طریق آن را درک می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، از این تلویزیون می‌توان برای مطالعه در مورد سیستم بینایی حیوانات و درک بهتر آن استفاده کرد.

حیوانات بر خلاف انسان‌ها قادر به مشاهده نور ماورا بنفش هستند و اگر از یک نمایشگر ویدئویی برای تاباندن این نور استفاده شود می‌توان نحوه کارکرد سیستم بینایی این حیوانات را نیز مورد مطالعه قرار داد.

هر یک از پیکسل‌های تلویزیون‌های یادشده که تلویزیون‌های ماورا بنفش نام دارند، متشکل از ۵ ال ای دی است که در هر کدام از این ال ای دی‌ها سه طیف رنگ قرمز، سبز و آبی گنجانده شده است.

دقت این تلویزیون‌های ۴ در ۵ سانتیمتری تنها ۸ در ۱۲ پیکسل است و از طریق مطالعه نحوه تماشای آنها توسط حیوانات می‌توان پی برد که این موجودات چگونه محیط اطراف خود را درک می‌کنند. در حال حاضر از این تلویزیون‌ها برای مطالعه بر روی سیستم بینایی ماهی‌ها استفاده شده و از این طریق می‌توان دریافت ماهی‌ها چگونه یکدیگر را شناسایی می‌کنند و چگونه جایگاهشان را در گروه‌های اجتماعی محل فعالیت خود تعیین می‌کنند.

 
نظر شما
ادامه