کد خبر: ۶۲۸۴۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
معاون آموزشی دانشگاه تهران:
«دکتر حسین حسینی» افزود: برخی از دروس عملی دانشگاه تهران در ترم بهمن به شیوه حضوری برگزار می‌شوند ...

حکیم مهر: معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: برخی از دروس عملی دانشگاه تهران در ترم بهمن به شیوه حضوری برگزار می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر حسین حسینی» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره برگزاری دروس عملی در این دانشگاه اظهار کرد: کلاس‌های دانشگاه تهران از روز شنبه، ۲ اسفند ۹۹ برای تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری آغاز می‌شود.

او افزود: دانشگاه تهران با برنامه ریزی مناسب به منظور حضوری برگزار کردن دروس عملی قصد کاهش تجمع دانشجویان را در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌ها دارد.

حسینی تصریح کرد: کلاس‌های عملی دانشگاه تهران در یک برنامه ریزی مناسب به صورت فشرده و متراکم حضوری برگزار خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ادامه داد: ترم بهمن ۹۹ در دانشگاه تهران تا تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و دروس عملی در این ترم به صورت حضوری برگزار می‌شوند. تاریخ دقیق آغاز ارائه حضوری این دروس بستگی به مقاطع تحصیلی و برنامه ریزی دانشکده‌ها و تعداد دانشجویان دارد.

حسینی تصریح کرد: از ابتدای ترم استادان تلاش خواهند کرد تا مقدمات دروس عملی را به گونه‌ای فراهم کنند که برخی از آن‌ها به شیوه الکترونیکی یا مجازی و بقیه به صورت حضوری برگزار شوند.

او گفت: دروس عملی در مقاطع و رشته‌های مختلف متفاوت است، برای مثال در رشته کشاورزی به خصوص مقطع کارشناسی و ارشد بیشتر درس‌ها حضوری هستند.

حسینی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد برنامه درسی رشته دامپزشکی عملی هستند و دانشجویان باید در کارگاه‌ها، کارآموزی‌ها، کارورزی‌ها و عملیات درمانگاهی شرکت کنند.

معاون آموزشی و دانشگاه تهران بیان کرد: در برخی از رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی احتمال دارد که دروس عملی هم وجود داشته باشند، برای مثال ممکن است در رشته ادبیات دروس عملی وجود ندارد، اما در رشته باستان شناسی بخش قابل توجهی از دروس نیاز به عملیات میدانی و حضور در مراکز نمونه برداری و کاوشگری دارد.

حسینی مطرح کرد: در پردیس علوم دانشگاه تهران بخش زیادی از دروس رشته‌هایی مانند زمین شناسی، زیست شناسی و ... عملی هستند، همچنین در رشته مهندسی شیمی و رشته‌های فنی بخشی از دروس عملی به صورت حضوری ارائه می‌شوند و پراکندگی دروس عملی در رشته‌های مختلف متفاوت است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران بیان کرد: در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری تعداد کمتری دروس عملی دیده می‌شود، اما در حوزه‌های علوم فنی مهندسی و کشاورزی، دامپزشکی و دانپزشکی تعداد دروس عملی بسیار زیاد است.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
1
1
نه به ازمون جامع دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
بایستی دوباره ثابت کنید که شایستگی ورود به دامپزشکی را دارید
دکتر
|
Viet Nam
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
0
چارت دکتری باید یه بازنگری اساسی بشه و یکسری درسها حذف یکسری درسها اضافه و تعداد واحدهای برخی درسها و سرفصل هاشون عوض شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
2
من همه دانشجوهارو تشویق میکنم که بیان دامپزشکی رو بخونن و مقطعش هم مهم نیست ،حداقل بااومدن به این سیستم زندگی باحداقل حقوق و زندگی درشرایط سخت رو بصورت کاملا عملی یاد میگیرن
باسپاس از حکیم مهر
سامان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
همین جور بدون برنامه و بدون پیش بینی بدون واکسن بریم کلاس ......... اگر کرونا بگیرن بچه های مردم ولو واسه یه ساعت کی جوابگوهه؟شما جوابگوی خودتونم نیستید چه برسه به جگرگوشه های مردم؟
همین جور مدیران ما شب میخوابن صبح برنامه میدن.واکسن واسه دانشجوها بذارید بعد برنامه بدین ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
1
متاسفانه برای همین که 50 درصد عملی است برای دانشگاه ازاد محلی برای درامد ...... شده است و دانشگاه ازاد هر روز به دنبال راه اندازی رشته دامپزشکی در هر نقطه و روستایی از کشور برامده است تا به درامدهای ....... خود طی هر دوره 7 ساله دست یابد
کار اموزی در مراکز تخصصی دامپزشکی در ادارات کل و یا مراکز درمانی و کلینیک انجام می شود ولی پول هر واحد ان را دانشگاه ازاد می خورد ایا این یک نوع ........ نیست؟؟؟
نظر شما
ادامه