کد خبر: ۶۲۸۴۳

متخصصان به تازگی اطلاعات جالبی از سگ‌ها به‌دست آوردند که نشان می‌دهد این حیوانات دارای سطح آگاهی بالایی هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، گروهی از محققان به تازگی تحقیقات جدید را در مورد سگ‌ها آغاز کرده و به اطلاعات جالبی در مورد این حیوانات دست پیدا کردند. اگرچه سال‌هاست دانشمندان کشف کرده‌اند که سگ‌ها سایر حیوانات و هم نوعان خود را از طریق بو کردن تشخیص می‌دهند ولی اطلاعات در مورد آگاهی این حیوانات از بدن خودشان وجود نداشت.

طبق تحقیقات علمی سگ‌ها نمی‌توانند خود را در آینه تشخیص دهند و شاید فکر کنند تصویر در آینه حیوانی دیگر است ولی اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سطح آگاهی این حیوانات از بدن خود بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شد است و سگ‌ها به راحتی قسمت‌های مختلف بدن را تشخیص داده و اندازه جثه خود را می‌دانند. در واقع سگ‌ها در طول عمر خود فعالیت‌های هماهنگ با بدنشان را انجام می‌دهند.

نوزاد انسان به طور متوسط در مدت ۱۸ ماه درک کاملی از بدن پیدا کرده و متوجه می‌شود که چه زمانی قسمت‌های مختلف بدن مانع حرکت هستند و چه زمانی باید از اندام‌های حرکتی استفاده کرد. نژادهای مختلف سگ‌ها دقیقاً می‌دانند چگونه از قسمت‌های مختلف بدن برای حرکت استفاده کنند. در حقیقت سگ‌ها برای ناوبری از تمامی ظرفیت بدن خود استفاده می‌کنند.

البته برخی از حیوانات علاوه بر اینکه توانایی لازم برای تشخیص اندازه بدن را دارند در آینه نیز تصویر خود را شناسایی می‌کنند. به عنوان مثال فیل دارای هر دو قابلیت است.

منبع: ساینس آلرت

 
نظر شما
ادامه