کد خبر: ۶۲۸۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدبهمن نقیبی» افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که به سمت پایداری بهتر در حال پیشروی هستیم و همواره رصد و پایش با جدیت در سرتاسر کشور تا پایان اسفند ادامه دارد ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای مهر تاکنون ۵۶ کانون در ۱۵ استان کشور گرفتار آنفلوانزای حاد پرندگان شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سیدبهمن نقیبی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای مهر تاکنون، ۵۶ کانون در ۱۵ استان کشور گرفتار آنفلوانزای حاد پرندگان شده‌اند که خوشبختانه ۵ کانون مربوط به واحد‌های صنعتی و مابقی واحد‌های بومی و حیات وحش است.

او  از معدوم سازی یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه طیور خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که به سمت پایداری بهتر در حال پیشروی هستیم و همواره رصد و پایش با جدیت در سرتاسر کشور تا پایان اسفند ادامه دارد.

نقیبی با تاکید بر اجتناب از پنهان کاری واحد‌های صنعتی بیان کرد: در واحد‌های صنعتی، مدیران واحد‌ها و مسئولان فنی بهداشتی افت مصرف دان، آب یا تولید و یا تلفات غیرعادی را در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند و از پنهان کاری بپرهیزند، چرا که سیر بیماری به گونه‌ای است که امکان پنهان کاری برای مدت طولانی وجود ندارد.

تلفات تالاب میانکاله به ۱۴۰۰ پرنده رسید

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه تلفات تالاب میانکاله روبه افزایش است، گفت: بنابر آخرین آمار حدود یک هزار و ۴۰۰ پرنده در تالاب میانکاله تلف شده‌اند و تا بازگشت پرندگان این روند ادامه دارد.

او در پایان با بیان اینکه بیماری بوتولیسم علت اصلی تلفات تالاب میانکاله است، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی با صراحت اعلام کرده که تلفات تالاب میانکاله ناشی از بیماری بوتولیسم است و موارد دیگری مطرح نیست.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
4
0
آنفولانزا صحیح است نه آنفلوانزا
ناشناس
|
Hungary
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
1
0
با سلام چرا واکسن شاربن علامتی در خراسان رضوی کمیاب شده؟؟ با توجه به اغاز فصل بارش در صورت عدم انجام واکسیناسیون سرمایه گاوداران و دامداران در خطر خواهد بود
نظر شما
ادامه