کد خبر: ۶۲۹۱۱

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ واحد پرورش ماهی بر اثر زلزله ۵.۶ ریشتری چهارشنبه گذشته در شهرستان دنا خسارت دیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حمزه جانبازی» روز چهارشنبه اظهار داشت: برآوردهای اولیه نشان می دهد این واحدهای تولیدی حدود ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت دیده اند.

وی بیان کرد: خسارت های واحدهای تولیدی پرورش ماهی در شهرستان دنا در بخش های سازه ای و محصولات تولیدی برآورد شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲ واحد از این تعداد در بخش محصولات تولیدی دچار خسارت شده اند.

جانبازی تصریح کرد: تیمی از کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به شهرستان دنا اعزام شده اند تا میزان خسارت های وارد شده به واحدهای تولیدی خسارت دیده را به طور دقیق برآورد کنند.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

جانبازی تصریح کرد: سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود اما امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا تولیدات آبزی پروران در استان کاهش یافته است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد فرصت های شغلی مستقیم ایجاد شده صنعت استان را ۲هزار و ۶۰۰نفر ذکر کرد.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

 
نظر شما
ادامه