کد خبر: ۶۳۰۰۷

جلسه همکاری متقابل زیست محیطی دامپزشکی با حفاظت محیط زیست در ساری با حضور مدیران ملی و استانی تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مازندران، جلسه همکاری متقابل زیست محیطی دامپزشکی با حفاظت محیط زیست با حضور معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران کل و کارشناسان اداره کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان مازندران در ساری تشکیل شد.

در این جلسه «دکتر گلپایگانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: کارشناسان سازمان دامپزشکی در کنار کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، برای بقاء، پایداری و حفظ محیط زیست تلاش می کنند.

وی در زمینه سلامت حیات وحش و رفاه حیوانات افزود، رفاه حیوانات به معنای احترام به حق آسایش جانوران برای زندگی و افزایش استاندارد رفاه آنان با حمایت قانون و با رویکرد حمایت از جانوران است که در این زمینه همکاری های بسیار خوبی با حفاظت محیط زیست داریم و برای گسترش این همکاری اعلام آمادگی می کنیم.

مدیر کل دامپزشکی مازندران تاکید کرد، هزینه کردن در سلامت، سرمایه گذاری تلقی می گردد و انتظار داریم مسئولان ملی و استانی این دو ارگان دولتی را در بحث مسائل سلامت و زیست محیطی مورد توجه و حمایت بیشتری قرار دهند.

در ادامه «دکتر ابراهیمی» مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گزارشی از وضعیت میانکاله ارائه داد و سپس «دکتر منتظمی» مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن قدردانی از همکاری خوب این دو دستگاه ابراز امیدواری کرد تا دامنه فعالیت و همکاری این دو نهاد دولتی برای حفظ و حراست از سلامت حیات وحش بیش از پیش گسترش یابد.

«دکتر لطیفی» معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه باید از هر بحرانی بعنوان فرصت استفاده نمود، گفت: معمولاً پدافند غیر عامل در تهدیدات عامدانه ورود پیدا می کند اما با برنامه ریزی دقیق و مدون، تهدیدات ملی و منطقه ای که حیات وحش را نشانه می گیرند باید شناسایی تا در موارد بحرانی بتوان با آن مقابله کرد.

وی در پایان خواستار تشکیل کمیته ای علمی – تحقیقاتی متشکل از کارشناسان دامپزشکی، محیط زیست  و پدافند غیر عامل شد تا با بررسی و شناسایی عوامل خطر در محیط زیست، راهکارهای علمی را برای سلامت حیوانات و حفظ اکوسیستم محیط زیست در نظر بگیرند.

 

نظر شما
ادامه