کد خبر: ۶۳۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

۱۱۵ قلاده سگ بدون صاحب در کمپ نگهداری حیوانات بدون صاحب شهرداری زنجان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: ۱۱۵ قلاده سگ بدون صاحب که در کمپ نگهداری حیوانات بدون صاحب شهرداری زنجان نگهداری می‌شوند، توسط تیم‌های دامپزشکی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

«محمدسعید بهرامی» افزود: هاری بیماری ویروسی با میزان کشندگی بالا است که مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از خطراتی که بهداشت جامعه انسانی را تهدید می‌کند، گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که در این بین وجود حیواناتی مثل سگ‌های بدون صاحب در شهر‌ها و روستا‌ها نقش بسزایی در گسترش بیماری‌های مشترک دارند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از بیماری هاری، واکسیناسیون سگ‌ها است، گفت: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می‌گیرند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
0
همه سگهای این کشور باید عقیم سازی و واکسینه شوند ، وبه روش انسانی وصحیح کنترل شوند
تنها راه درست همین است
کشتار ممنوع
نظر شما
ادامه