کد خبر: ۶۳۰۲۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
دامپزشکان اجازه شرکت در آزمون و ادامه تحصیل در ۳۱ رشته وزارت بهداشت را دارند (۲۷ رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت و ۴ رشته داروسازی) ...
 

حکیم مهر: ثبتنام آزمون دکتری تخصصی  (Ph.D)و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آغاز شد .

به گزارش حکیم مهر، زمان ثبت نام این آزمون از ۱۲ تا ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ میباشد و زمان برگزاری آزمون ۳ تا ۵  تیر ۱۴۰۰ خواهد بود.

 ۳۱ رشته‌ای که دامپزشکان می‌توانند در این آزمون شرکت نموده و ادامه تحصیل دهند، کدامند؟

به گزارش حکیم مهر، امسال دامپزشکان اجازه شرکت در آزمون دکترای تخصصی رشته جدید «تاریخ علوم پزشکی» را یافته‌اند که با سابقه افتخارآمیز اساتید دامپزشکی همچون «دکتر حسن تاجبخش» در این حوزه، جالب توجه است.

دامپزشکان اجازه شرکت در آزمون و ادامه تحصیل در ۳۱ رشته وزارت بهداشت را دارند (۲۷ رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت؛ ۴ رشته داروسازی).

این رشته‌ها عبارتند از:

الف- رشته‌های دکترای تخصصی (Ph.D) علوم پایه پزشکی و بهداشت:

اپیدمیولوژی، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، انگل‌شناسی پزشکی، ایمنی‌شناسی پزشکی، باکتری‌شناسی پزشکی، بیولوژی تولیدمثل، بیوشیمی بالینی، پزشکی مولکولی، توکسین‌های میکروبی، حشره‌شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین، خون‌شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون، ژنتیک پزشکی، سیاستگذاری سلامت، علوم تشریحی، قارچ‌شناسی پزشکی، علوم اعصاب، علوم سلولی کاربردی، فیزیولوژی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، مهندسی بافت، نانوفناوری پزشکی، ویروس‌شناسی پزشکی، سلامت در بلایا و فوریت‌ها، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، علوم و صنایع غذایی، علوم بیومدیکال مقایسه‌ای و تاریخ علوم پزشکی.

ب: رشته‌های دکترای تخصصی (Ph.D) داروسازی:

سم‌شناسی، اقتصاد و مدیریت دارو، نانوفناوری دارویی، و زیست‌مواد دارویی.

شرایط اختصاصی ثبت نام

داوطلبان فوق باید دانشنامه کارشناسی ارشد فوق لیسانس (مرتبط یا دکتری حرفه ای) پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی سه برای رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، جدول شمارهی ۵ برای رشته های دندانپزشکی و جدول شمارهی ۱۰ برای رشته های داروسازی داشته باشند .

درصورتی که دانشجوی نیم سال آخر، به هر دلیلی، تا تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن تلقی شده و داوطلب از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم خواهد شد .

داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی هستند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام نمایند .

دانشجویان نیم سال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ مجاز به شرکت در آزمون هستند .

پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری تخصصی  (Ph.D )سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند یا انصراف دادهاند، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند. در غیر این صورت، مسئولیت عواقب بعدی بر عهده داوطلب خواهد بود و این محرومیت شامل پذیرفته شدگان شهریه پرداز نمی شود .

از سال ۱۴۰۰ به بعد، محرومیت از شرکت در آزمون سال بعد برای پذیرفته شدگان نهایی آزمون که ثبت نام نمی کنند یا انصراف می دهند شامل پذیرفته شدگان شهریه پرداز نیز خواهد شد. بنابراین داوطلبان دقت نمایند در صورتی که تمایلی به پذیرش در دورههای شهریه پرداز ندارند این رشته یا محل ها را انتخاب نکنند. همچنین داوطلبان متقاضی این دوره لازم است قبل از انتخاب، از میزان شهریه دانشگاه مورد نظر خود اطلاع کسب کنند .

داوطلبان می توانند قبل از شروع و یا پایان طرح تعهدات نیروی انسانی در آزمون شرکت کنند و در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند، امکان ترخیص ایشان برای ادامه تحصیل فراهم می شود .

عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی  (Ph.D)یا دستیاری تخصصی در تمامی مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور از دیگر شرایط ثبت نام است .

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی  (Ph.D)حذف شده است و درس زبان انگلیسی عمومی با ۴۰ سوال شامل ۱۵ سوال درک مطلب، ۱۵ سوال لغت و ۱۰ سوال گرامر( با ضریب ۳) برای همه رشته ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دروس و ضرایب مربوط به رشته های مختلف آزمون دکتری تخصصی پزشکی، بهداشت و تخصصی و داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ «کلیک» نمایید  .

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
11
15
اسنپ با دیپلم هم راننده قبول میکنه چرا این همه راه میرید
تا تخصص بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
خب چرا نمیری راننده اسنپ بشی؟؟؟؟
ناشناس
| France |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اسنپی تو اشتباه سوار شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
4
2
کسی از دامپزشکی تا حالا ژنتیک پزشکی قبول شده؟؟
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
2
4
بخشش لازم نیست اعداممان کنید
علی
|
United States of America
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
6
2
امیدوارم هرچه زودتر مثل رشته فارماکولوژی پزشکی دامپزشکان از رفتن و ادامه تحصیل وزارت بهداشت در بقیه رشته های وزرات بهداشت منع شوند به اندازه کافی حقوق پیرادامپزشکان توسط دامپزشکان ضایع شده دیگه حق پزشکان و پیراپزشکان رو نباید ضایع کنند با حیطه کاری وسیع بی نهایت که الان دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
دامپزشک ها در تمام کشورهای پیشرفته میتونن رشته های علوم پایه پزشکی را بخونن و خیلی هم موفق هستن.حسودی کار خوبی نیست! فارماکولوژی پزشکی را به خاطر این از دامپزشک ها گرفتن چون زیادی موفق بودن.اکثر قبولی های فارما پزشکی دامپزشک بودن
phd
| United States of America |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اینجا کم حق علوم پایه و پیرادامپزشکی ها رو خوردن حالا میخوان پیراپزشکا هم بیکار کنن.همه جای دنیا کار بازرسی گوشت با شخصی هست که لیسانس بهداشت و بازرسی گوشت داره اینجا رشته رو اوردن ولی کارش رو بزرور دامپزشکا تصاحب کردن.در یه جمله فرض کنین یه دکتر بگه کار پرستار و کارشناس ازمایشگاه و بهیار همش مال خودمه و حتی کار داروساز با 9 واحد درسی ناقابل درصورتی که داروخانه باید یا به داروساز یا به فارماکولوژیست دامپزشکی واگذار بشه این کادر درمان دامپزشکیه ایرانه یکم میدان بدن وزارت بهداشت جلوی اینا رونگیره کم کم میرن پزشک و پرستارا رو هم بیرون میکنن میگن بخیه بلدیم بزنیم حالا از ما گفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
1
1
چدا همچنان رشته آموزش پزشکی رو برای دامپزشکان مجاز نمی کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
1
حکیم جان تاریخ علوم پزشکی چندین سال هستش که تو ارشد وزارت بهداشت هست که همه رشته ها میتونن بخونن که کلا بدرد نخوره
vet parasitologist
|
United States of America
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
1
2
بقول دوستان گروه هم اندیشی که در مورد همکاران خودشون که استاد علوم پایه شدن میگن : اینا اگه کار عملی بلد باشن جاشون توی فارم و مطب و بیمارستان باید باشه نه دانشگاه اینو من نمیگم.نقل به مضمون از دوستان گروه هم اندیشی هست!
پاسخ ها
payam
| Austria |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
حتی به خودشون هم رحم نمیکنن بعد یه سری دوستان توقع دارن به پیرادامپزشکا و علوم پایه رحم کنن ؟!!! وقتی نظرشون در مورد همکارای دامپزشکای همکار خودشون اینه؟ چون رزومه قوی داره مقاله های معتبر در ژورنال های معتبر داره چون در دانشگاه شناخته شده هست تالیفات داره معلومه از حسادت باید بگن اینا کار عملی بلد نیستن چون خودشون تنها پژوهش کل زندگیشون پایان نامه دکتراشون بوده !همش از حسادته عزیز جان!!!
نظر شما
ادامه