کد خبر: ۶۳۰۳۳

دانشجوی دکتری تخصصی تغذیه دام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از انتخاب ایده دانشجویان این واحد دانشگاهی در نخستین رویداد استارت‌آپی زالوی طبی و صنایع وابسته کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «سعید صفوی‌پور» در اصفهان اظهار کرد که با توجه به افزایش ارزش‌افزوده زالوی طبی صادراتی و گسترش فرهنگ استفاده از فرآورده‌های جانبی آن در کشورهای مختلف در ایران نیز مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در این حوزه، تلاش کرده‌اند تا فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش‌دهندگان و تولید‌کنندگان زالوی طبی استان اصفهان افزود: به‌منظور بررسی مشکلات زالودرمانی، تکثیر و پرورش، فرآورده‌ها و ...، نخستین رویداد استارت‌آپی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی و  ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری برگزار شد.

صفوی‌پور بیان کرد: در این رویداد ملی که با گردهمایی متخصصان و افراد متصدی حوزه زالو و در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، سازمان‌ها و نهادهایی مانند سازمان غذا و دارو، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان شیلات ایران، سازمان دامپزشکی، مؤسسه تحقیقات شیلات ایران و انجمن زیست‌شناسی  ایران مشارکت داشتند.

مؤسس گروه تولیدی صنعت زالوی ایران مطرح کرد: در این رویداد که بیش از ۳۰ شرکت‌کننده و ۹ ایده خلاق حضور داشتند، ایده‌های توسعه‌ای خود را در زمینهٔ زالو با ادغام تجربیات جدید و نتایج آخرین پژوهش‌ها به اشتراک گذاشته‌ و مورد بحث قرار دادند و در پایان ایده‌های برتر معرفی و مورد قدردانی قرار گرفتند.

صفوی‌پور خاطر‌نشان کرد: در این گردهمایی، تیم دانشجویی گروه علمی پژوهشی صنعت زالوی ایران از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با کسب رتبه دوم  جزء ایده‌های برگزیده و برتر این رویداد معرفی شد.



نظر شما
ادامه