کد خبر: ۶۳۰۴۱
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استانها:
جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استانها روز سه شنبه مورخ ۱۲ اسفند ماه سال ۹۹ به صورت ویدئوکنفرانس (در بستر نرم افزار شوکا) برگزار شد...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی، برنامه‌های انجام شده این سازمان در سال 1399 و چشم‌انداز سازمان دامپزشکی کشور درسال 1400 را در ویدیوکنفرانس شورای هماهنگی مدیران ادارات کل دامپزشکی استانها تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس این سازمان در جلسه ویدیوکنفرانس شورای هماهنگی مدیران ادارات کل دامپزشکی استانها گفت: از آنجا که اصل نخست موفقیت یک دستگاه، رعایت رفتار سازمانی است، لذا داشتن رفتار سازمانی مناسب، مهمترین مولفه بهبود یک ساختار برای رسیدن به اهداف و تحقق رسالت‌های تعیین شده است.

وی همچنین به اقدامات سازمان دامپزشکی در رصد و پایش مخاطرات بهداشتی فراورده های خام دامی، ابلاغ برنامه ملی کاهش سالمونلا، برنامه ارتقاء کیفی گوشت مرغ و تخم‌مرغ اشاره کرد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تحت تدابیر صورت گرفته در سال 98 به میزان 48 میلیارد تومان در هزینه واکسن تب برفکی صرفه‌جویی شد و در سال 99 قطعا خیلی بیشتر از این عدد است، تصریح کرد: در ستون جمعیت‌های حساس مزارع صنعتی گوسفند، بز و گاو؛ رکورد کاهش تب برفکی در 15 سال اخیر زده شد

وی با بیان اینکه برنامه ملی ارتقای بهداشت دام عشایر از جمله اقدامات دیگر انجام شده است که برای نخستین بار در قالب برنامه بهبود بهداشت دام عشایر اجرا خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده شرایطی فراهم خواهد گردیدکه واکسیناسیون تب برفکی با همکاری دامداران اجرایی گردد.

وی در مورد تمهیدات مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور به توفیقات سازمان دامپزشکی کشور در مهار این بیماری اشاره کرد و افزود، امروز با وجود اینکه در بیش از 63 نقطه کشور در قالب عملیات 4 مرحله‌ای (گزارش‌گیری، تایید و تشخیص، مهار و مختومه‌کردن) بیماری صورت گرفته است، اما با اقدامات این سازمان بیش از 75 میلیون قطعه مرغ در پولت و بستر در حال تولید می‌شود که نیاز کشور به تخم مرغ را تامین می نماید.

وی از همکاران خود در ادارات کل استان‌ها خواست تا جز دو رسالت وارد فضاهای دیگر نشوند و آن هم کنترل پیشگیری و ریشه‌کنی بیماریها و همچنین تضمین سلامت مواد غذایی است.

ماکنعلی با بیان اینکه اصل رسالت سازمان دامپزشکی کشور پیاده‌کردن سیستم NRP (برنامه ملی کنترل باقیمانده ها) در کشور است، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور جهت تحقق این مهم برای سال 1400 بودجه جداگانه ای اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود تولید سالانه 112 هزار تن عسل؛ 8 میلیون تن شیر و فراورده‌های لبنی و 2 میلیون تن گوشت مرغ، انجامNRP  کاملا ضروری است؛ تحقق این موضوع را از تکالیف قانونی سازمان دامپزشکی کشور برشمرد.

تاکید بر وظایف متولیان حیوانات در نظام سیاسی اسلامی

«حجت‌الاسلام دکتر سیداسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز در این ویدیوکنفرانس با بیان اینکه انسان به دو امر دعوت شده است، آنها را عبودیت و بندگی خدا بعلاوه ایجاد آبادانی و عمران در زمین و آنچه روی زمین است برشمرد و افزود: برای تحقق این دو امر مهم، وظایفی برای انسان و ارتباط با هم‌نوعان و دیگران درباره نظام سیاسی اسلامی حاکم درباره برخورد با محیط زیست و حیوانات تعریف شده است

حسینی‌مقدم با بیان اینکه انسان متولی امور حیوانات باید دلسوز باشد و حتی از توهین لفظی به آنها پرهیز کند، روایتی از پیامبر مسلمانان را گوشزد کرد که فرموده است: حیوانتان را مورد توهین قرار ندهید و آن را لعن نکنید

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به وجود دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هر استان اشاره کرد و گفت: با همکاری مجموعه دامپزشکی، اقدامات مناسبی در حوزه فرهنگی رخ داده که مباحث آموزشی از آن جمله است. علاوه بر اینکه مجموعه ناظرین شرعی تحت پوشش نیز بالغ بر 700 ناظر در کشور هستند که در کنار 2500 ذابح که 1300 نفر آنها تحت آموزش قرار گرفته‌اند، ذبح شرعی را که از حقوق مهم حیوانات است، محقق می‌کنند

به گفته وی برای سال 1400 برنامه جامعی برای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نظارتی تدوین شده که با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و حجت‌الاسلام تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی رونمایی خواهد شد.

توفیقات معاونت بهداشتی و پیشگیری؛ مرهون همکاری دو معاونت دیگر سازمان

«دکتر سید بهمن نقیبی»، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور نیز در این ویدیوکنفرانس با بیان اینکه توفیق این معاونت بدون حمایت قاطع دو معاونت دیگر (معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاونت تشخیص و درمان) مقدور نبوده افزود: کوتاه شدن فاصله بین رخداد و مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به کمتر از 24 ساعت می‌رسد، و این توفیق را مدیون معاونت تشخیص و درمان نیز هستیم که تجهیزات لازم را به قدری گسترش دادند که در یک فرصت طلایی به مهار و مختومه‌سازی بیماری اقدام می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور برنامه خدمت رسانی به عشایر که نگاه ویژه و موکد رئیس سازمان بر آن است در کنار توسعه فرایند واکسیناسیون ماهیان سردابی به دلیل اهمیت کاهش استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، تبیین موضع سازمان دامپزشکی در مورد شیرخام؛ پیگیری دستورالعمل ماده 19 جهت اجرایی کردن ابلاغیه نسخه 5 دستورالعمل از جمله برنامه‌های سال 1400این معاونت برشمرد

برنامه‌های معاونت تشخیص و درمان برای سال 1400

در بخش دیگری از سخنرانی‌های این ویدیوکنفرانس، «دکتر خالد خداویردی» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه قدرت یک سازمان به شیوه ارائه خدمات آن سازمان بستگی دارد، گفت: اگر پرسنل همراه با تغییرات نباشند، آن سازمان بجای پیشرفت عقب‌گرد خواهد داشت

وی با بیان اینکه برای همراهی با تغییرات باید در شیوه کاری تحول و نوسازی کرد گفت: برنامه‌های ما در آینده با وجود اینکه کارهای خوبی شده است، اما به لحاظ کیفی جای ارتقا دارد. لذا در سال 1400 به دنبال تمرکززدایی هستیم و یکی از گامهای مهم در این خصوص، صدور مجوز VIP به استانهاست که تفویض اختیارهای موردنظر در حوزه معاونت توسعه تحولات چشمگیری ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بازنگری 7 دستورالعمل و تدوین 7 دستورالعمل جدید که در آینده نزدیک به استانها ابلاغ خواهد شد گفت: انتظار است تمام مدیران و همکاران در استانها طبق آن عملیات لازم را انجام دهند تا به اهداف موردنظر برسیم

وی با بیان اینکه در حوزه تشخیص و درمان در بخش خصوصی قریب به 7594 مرکز دارویی و درمانی و شرکت دارویی تولیدکننده فعال هستند که نیاز به کنترل دارد افزود: الزامات GMP جزو اولویت‌های کاری سازمان دامپزشکی کشور در سال آینده است و بنا داریم سال بعد موضوع ارزیابی واکسن‌ها را بر اساس برنامه زمان‌بندی و مطابق کشور مبداء و شرکت تولیدکننده و نوع واکسن تولید و ارزیابی کنیم.

معاون سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه موضوع آزمایشگاه از برنامه‌های جدی سازمان در سال آینده است افزود: «هم اکنون 420 آزمایشگاه خصوصی وجوددارد که 80 مورد آنها همکار و 20 آزمایشگاه جزو مراکز آموزشی و پژوهشی است. اقدام سال بعد ما ساماندهی این آزمایشگاهها به ویژه آزمایشگاههای همکار است.»

وی در بخش‌های دیگر سخنانش در مورد تدابیر مورد توجه برای حمایت از بخش خصوصی درمانگاهها و داروخانه‌ها؛ توجه به تولیدات داخلی در حوزه مواد بیولوژیک به ویژه در مواقع تحریم در قالب شرکت‌های دانش‎‌بنیان و مراکز آموزشی و پژوهشی؛ به اجرای NRP که با برنامه معاونت بهداشتی و پیشگیری ارائه خواهد شد، اشاره کرد.

توصیه به رعایت مقررات اداری در آستانه انتخابات 1400

«مهندس محمدرضا مومنی»، معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان ضمن بیان برنامه ها و الویت های این معاونت خواستار دقت‌نظر همه همکاران معاونت توسعه مدیریت در استانها در رعایت مو به موی نکات لازم جهت پرهیز از هرگونه شبهه اداری در آستانه انتخابات 1400 شد و افزود: در مورد سامانه‌ها کارهای زیادی در عین فشارهای زیاد اقتصادی انجام شده که هزینه برای این رویکرد، به دلیل نگاه فراسازمانی با نگاه منافع ملی بوده است

قبل از ارائه معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیران زیرمجموعه این معاونت گزارشی از اقدامات  و الویت های مجموعه خود را در حوزه برنامه و بودجه، امور مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و امور اداری و پشتیبانی  ارائه نمودند.

لازم به ذکر است جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استانها از ساعت 14 تا 16 روز سه شنبه مورخ 12 اسفند ماه سال 99 به صورت ویدئوکنفرانس (در بستر نرم افزار شوکا) برگزار شد.

 

انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
Australia
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
0
واکسن شاربن علامتی چرا کمیاب شده؟
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
با سلام و احترام / برابر بررسی که بعمل آمد با کمبود واکسن شاربن علامتی در کشور مواجه نیستیم. علی ایحال برای بررسی بیشتر و نیز پیگیری لازم لطفاً نام استان و شهرستان مورد نظر را به شماره همراه 09122825408 پیامک فرمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
جناب دکتر نقیبی عزیز این واکسن هم نشه مثل ماسک و تجهیزات ضد عفونی که می‌فرمودید به همکاران داده شده و بعد در کانال تلگرامی همکاران متوجه شدید جز به خواص به کسی داده نشده
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
برادر یا خواهر ناشناس محترم در موضوع توزیع وسایل ضدعفونی کننده و ماسک اتفاقاً بررسی دقیقی بعمل آوردم و نتایج با آنچه می فرمایید ( تحویل به خواص !!! ) انطباقی نداشت. اصولاً اینکه ادارات کل دامپزشکی استان ها با کمبود این اقلام مواجه باشند بسیار عجیب و غیر واقعی است. در مورد واکسن شاربن علامتی هم اطلاعات دقیق ما بیانگر موجودی قریب به دویست و پنجاه هزار دزی این واکسن در کشور است و اتفاقاً شرکت تعاونی تولیدی توزیعی رازی هم اعلام آمادگی نموده مبنی بر تامین نیاز چنانچه استانی تقاضا نماید. در ضمن تا این لحظه پیامکی از جنابعالی در ارتباط با نام شهر و استانی که با کمبود مواجه هستید را دریافت ننموده ام.
بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
9
3
بهترین رییس سازمان دامپزشکی کشور
بهترین تیم مدیریتی
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
3
ضمن تقدیر از رئیس محترم سازمان دکتر ماکنعلی . پس حفظ بهداشت و سرمایه دامی جایگاهش کجاست ؟ بسیاری از ببماری ها داره این سرمایه رو به خطر میندازه . لامپی اسکین ، پی پی آر و... دامدارها رو کلافه کرده . کسی هم نیست به دادشون برسه .
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سلام / خدمتتان عرض شود سازمان دامپزشکی کشور به موازات اقدامات مرتبط با تضمین سلامت فرآورده های خام دامی ، موضوع استفاده از تمامی امکانات را در راستای کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی در دستور کار دارد و اتفاقاً وضعیت دو بیماری ذکر شده توسط جنابعالی در مقایسه با سالهای اخیر "بسیار مطلوب" می باشد. انشاا... در فروردین 1400 گزارش مقایسه ای در این ارتباط را منتشر خواهیم کرد.
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
جناب دکتر نفیبی سلام
عرض من مقایسه سالهای قبل و امسال نیست . دراستان ما اولین سال مواجهه با لامپی اسکین بوده . عرض من بی توجهی دامپزشکی به این موضوعه . همه اتفاقات و جمع کردن اون رو به بخش غیر دولتی واگزار کردن . جایگاه سازمان دامپزشکی در این خصوص کجاست ؟ حتی بازدیدی از کانون های ببماری انجام نمیدن جناب دکتر . شاید اعتبارات کفاف نمیکنه . از پول سوخت و هزینه ماموریت . کاش اینقدر متعصب نسبت به امور برخورد نمیشد . ولله اوضاع اونطور که میفرمایید گل و بلبل نیست . قصد من نقد شما و عملکردتان نیست چون بنده نهاد نظارتی نیستم . غرض اطلاع حضرتعالی از امور است ........ برقرار باشید .
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
سلام مجدد / به سبب احترامی که به مخاطبان قائلم تلاش در پاسخگویی در مواردی را دارم که مربوط به حوزه کاری من است. اینکه در یک اداره خاص وظایف بخوبی انجام نمی شود را انکار یا تائید نمی کنم. اما در ارتباط با بیماریها در ستاد سازمان بسیار با دقت و حساسیت برخورد می گردد. واگذاری امور واکسیناسیون به بخش غیر دولتی در راستای سیاست های کلان دولتی در واگذاری تصدی هاست.قطعاً تایید خواهید کرد که به روال گذشته امکان دخالت دولتی در ریز اقدامات بهداشتی دامپزشکی وجود ندارد و بایستی تغییراتی در سیاست ها اعمال نمود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
جناب دکتر عزیز پس بر چه اساسی صدور پروانه واکسیناسیون را در انحصار عده ای خاص نگه میدارید؟ چگونه میشود که فردی می‌تواند بصورت انحصاری یک طرح ملی مایه کوبی عشایر را به مدت بیش از ده سال در انحصار خود بگیرد و تازه بدون داشتن مجوز در حوزه واکسیناسیون طیور هم از اداره کل واکسن دریافت نماید

با اینکه چگونه میشود همزمان فردی مرکز مایه کوبی داشته باشد و چندین و چند جای دیگر مسئول فنی باشد ؟
در صورتی که مستندات و مدارک خواستید همینجا امر کنید تا برایتان بنویسیم و ارسال کنیم

متاسفانه آنطور که شما میفرمایید امور در بخش دولتی بی نقص اداره نمیشود ........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
8
جناب ماکنعلی
اصل رسالت سازمان دامپزشکی صیانت از تک تک کلمات موجود در قانونش می‌باشد و کسی حق ندارد بنا به صلاحدید خودش یک قیمت قانونش را ببیند و یک قسمتش را نبیند به عبارتی مدیران را برای اعمال نظر شخصیشان منصوب نمیکنند بلکه وظیفه دارند در تمام ابعاد قانون تلاش کنند رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان هم از جمله این موارد است مهمترین قسمت سازمان دامپزشکی کشور نیروی انسانی خودم آنست که در حال حاضر سرخورده و پکیده است موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
5
ماده 19 فقط ی اسمی ازش تو این جلسه آورده شده . چقدر این ماده 19 لووس شده دیگه . تا ی اسمی ازش میاد فکر میکنیم که میخان اجراش کنن . اخی
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سلام / به جرات خدمتتان عرض میکنم موضوع آنطور که شما می فرمایید نیست و طی دو سه ماه اخیر جلسات بسیار خوبی با استان ها ( با ترکیب همکاران دامپزشکی / نظام دامپزشکی / انجمن صنفی مسئولین فنی ) برگزار شده که البته و متاسفانه عملکرد استان ها بسیار متفاوت است و امیدواریم با جدیت گامی رو به جلو در این ارتباط برداریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
3
ماده ی ۱۹ ماده ی۱۹ ماده ی ۱۹ خواهش می کنیم به فکر آبروی کشور باشید هرچه سریعتر لا اقل برای مراکز حساس اجرا کنید
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سلام / حتماً استحضار دارید که دستورالعمل اجرایی ماده 19 فقط و فقط نحوه پرداخت حقوق مسئولین فنی بهداشتی را تبیین می کند و انتظاری بیشتر از آن از این دستورالعمل نداشته باشید که البته و با کمال تاسف بایستی اعلام نمایم در همین مورد نیز عملکرد استان ها بسیار متفاوت است. در صددیم چند گامی به جلو برویم و امیدوارم بتوانیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
2
واقعا اجرای ماده ی ۱۹ بسیار راهبردی و در این مقطع زمانی بسیار کارگشا و مهم می باشد
شبه دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
8
متاسفانه با تصمیمات اخذ شده و تحمیل برخی مسئولیت ها ادارات کل از انجام وظایف اصلی جا مانده اند از جمله مدیریت بازار مرغ ،تهیه انواع آمارها و ارسال به جهاد کشاورزی عملا نیروهای ما آمارچی های سازمان جهاد کشاورزی هستند.
همکار
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
13
رئیس محترم سازمان دامپزشکی
لطفا توضیح بفرمائید که کجای قانون سازمان دامپزشکی شرح وظایفی در مورد کنترل و تنظیم بازار مرغ وجود دارد.و پذیرش این همه مسئولیت در این خصوص برای چیست؟؟،،؟؟؟،،؟،،
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
1
0
در این اوضاع بد اقتصادی و کرونا و با این پرداختی های ناچیز انجام ماموریت های سخت دامپزشکی در واقع نوعی ایثار است.
یکی از مدیران کل جدیدا منصوب شده در یک تز مدیریتی اقدام به پرداخت ماموریت و اضافه کار همه پرسنل به صورت برابر (سیصدهزار تومان)کرده است. کسانی که همه روزها را حضور داشته اند کسانی که همه روزها مرخصی کرونا بوده اند، مدیران و .....‌.
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
1
5
با سلام خدمت اقاي دكتر نقيبي كه پاسخ سوالات رو ميدن
اقاي دكتر تو ماههاي اخير رسالت شبكه هاي دامپزشكي فقط شده كنترل درج قيمت مرغ روي نايلونها و بررسي تخصيص نهاده ها و پر كردن و ارسال كلي پرسشنامه هاي غير تخصصي و فرصتي ديگه واسه كارهاي تخصصي و پيگيري وضعيت تلفات طيور بومي باقي نميگذاره، هر چند با اين وجود شبكه ما يكي از بيشترين اعلام تلفات و مختومه سازي انفلوانزاي فوق حاد پرندگان رو داشته ولي با روال كنوني و پر شدن وقت شبكه به خاطر كمبود نيرو احتمال تحت الشعاع قرار گرفتن رسالت اصلي خودمون رو داريم،خواهش ميكنيم بيشتر از اين ديگه وطايف جهاد كشاورزي رو به شبكه هاي دامپزشكي تفويض نفرماييد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
5
سلام.
اقای دکتر نقیبی لطفا بفرمایید انشا ا... کی دستور العمل جدید رو ابلاغ میکنید.اگه ماه اول سال ۱۴۰۰ نباشه که عملا فایده ای برای سال اینده نخواهد داشت.
درخواست دیگه ای که دارم لطفا وضعیت اجرا ماده ۱۹ رو در استان خراسان جنوبی بررسی کنید.اینجا مدیران .......... و .......... خودشون مخالف اجران و مقاومت از طرف سیستم هستش.( از دلالیل رخداد انفولانزا ) چه توقعی از کارفرماها میشه داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
2
با سلام. جناب آقای دکتر نقیبی عزیز، در خصوص تجهیزات حفاظت فردی و ماسک و ضد عفونی متاسفانه اداره کل علی رغم صحبت هایی که می کنند، به میزان کافی در اختیار شبکه ها قرار نمی دهند به طور مثال یک ظرف 1.5 لیتری ضدعفونی برای 8 نفر دادند و میگن نداریم و باید چند ماه با همین بگذرونید! مگه شدنیه؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
1
ایا ساماندهی و نظارت بر اجرای ماده ۱۹ از توان سازمان دامپزشکی خارج است و این بزرگان به نقایص احرایی اون و حمایت از همکارانشون ناتوان هستند یعنی چند سال باید در انتظار اجرای درست اون باشیم
حمایت از داروخانه ها در راستای دریافت حق مسوول فنی ، حق نسخه پیچی و تعرفه درست سود مقبول مامند داروخانه انسانی قابل حمایت و پیگیری سازمان هست
حمایت از کلینیسینها در رعایت اصول نسخه پیچی و عدم فروش دارو بدون نسخه ، عدم فروش واکسن و نجویز بدون نسخه توسط داروخانه دار ، عدم حمایت صحیح از حقوق پیرادامپزشکان ، کنترل و سامان دهی امور تلقیح مصنوعی و دخالت در درمان ،
چرا و چرا فعالیت در بخش خصوصی دامپزشکی اینهمه معزل دارد و مسوولین سازمان دامپزشکی اقدامی شجاعانه و مسوولانه ................. در برخورد با این مسایل ندارند .
واقعا اینقدر سخت و دور از دسترس است
اقا ما داریم با اینهمه مشکلات در بخش خصوصی خفه میشیم
لطفا اقدام کنید
خط اول دامپزشکی و درمان یعنی بسیاری ازکلینیسینها از درامد لازم برای یک زندگی حداقلی ، بدلیل اینهمه تخلف در حال له شدن است
شمای مسوول پس چه میکنیدددددد ؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
2
اولویت سازمان دامپزشکی برای تامین امنیت شغلی و مالی بخش خصوصی دامپزشکی چیست و کی انجام مبشود ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
جناب دکتر نقیبی عزیز
.............. در حوزه درمانگران غیرمجاز و فروش بدون نسخه دارو ................... ما در حوزه درمان در حال نابودی هستیم و عملا با آن مصاحبه مدیر کل دفتر داذو و درمان جناب آقای پیرانی پت شاپ ها شده اند درمانگر و دارو فروش
واقعیت اینهاست ................
دکتر م.ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
1
باسلام
جناب دکتر نقیبی عزیز، بنظر بنده اجرای صحیح و درست ماده ۱۹ زمانی اتفاق می افتد که این ۲پارامتر انجام گیرد؛
۱.بستن قراردادها توسط یک شرکت حقوقی مثل مسئول فتی های داروخانه‌ها ی انسانی،که نه مسئول فنی بتوانند زیر قیمت قرارداد ببندند،نه شبکه ها به دلیل رابطه های ک با کارفرما دارند مسئول فتی ها رو مجبور به بستن قرار داد زیر قیمت کنند و گرنه یک نفر دیگه را می گمارند.
کارامدی انجمن صنفی و نظامم که خودتان بهتر میدانید!!!
۱-جابجایی اجباری مسئولین فنی حداقل هر ۲ سال یکبار در همان کارگروه شغلی بدلیل زد و بندهای که بین برخی از همکاران و کارفرما بوجود آمده و البته بعضی مسئول فتی های که ده هاست در یک مکان مشغول است
ناشناس
|
France
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
2
اقاي دكتر نقيبي عزيز وبزرگوار
ممنون از شما كه بسيار با فكر باز جواب همكاران را ميدهيد براي اولين بار معاونت هاي سازمان جواب كامنت ها را دادند
كامنت ها بازخورد افكار عمومي است
واقعاباعث خوشحالي است كه مدير ان ارشد خود را ملزم به خواسته هاي بدنه صنف خود ميكنند قطعا باعث بالندگي صنف و اعتبار دامپزشكي ميشود
چه خوب است معاونت محترم تشخيص ودرمان نيز درباره دستورالعمل ها واردبحث ونقد سياستها شوند تا صنف دامپزشكي به روز و پويا در كشور نمود پيدا كند
در ارتباط با ماده ١٩كار خوب خراسان رضوي در نظر گرفته شود بسيار مفيد است
يك ايراد هنوز حتي در خراسان رضوي باقي مانده ,اون هم كساني هستند كه حقوق مسول فني را واريز نميكنند
پروسه كميته هماهنگي ماده ١٩ وپيگيري از طريق اداره كار هم باعث اتلاف وقت وهم درگيري مسول فني وكارفرما ميشود كه در نهايت به قطع تمكاري ميانجامد
به نظرم اول بايد به كارفرما تبيين شود كه مسول فني نماينده دولت وحاكميت در محل كار است صريح قيد شود ودر صورت هر تخلف صدور مجوز بهداشتي توسط مسول فني متوقف شود اولين روز كه صادر نگردد وحاكميت واداره كل وشبكه ها هم حمايت كنند قطعا پي ميبرند كه نبايد با نيروي حاكميت شوخي كنند
غير از اينها ان در صد كارفرماهاي بد حساب وارد دور باطل عدم پرداخت وتعويض مسول فني وبقيه مشكلات ميشوند
نظر شما
ادامه