کد خبر: ۶۳۰۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی:
«دکتر سید بهمن ‌نقیبی» افزود: عدم مواجه شدن با سویه جدید بیماری و رعایت مسائل زیستی واحد‌های دامداری و مجموعه برنامه ملی کنترل تب برفکی نظیر آموزش و ترویج در استان ها، تلفات را به حداقل رساند...

حکیم مهر: معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی از کاهش چشمگیر تب برفکی از لحاظ تعداد کانون و رخداد بیماری طی پنج ماه اخیر نسبت به ۲ سال گذشته خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سید بهمن ‌نقیبی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از کاهش بیماری تب برفکی در کشور خبر داد و گفت: بنابر آمار طی پنج ماه اخیر، وضعیت تب برفکی از لحاظ تعداد کانون و رخداد بیماری نسبت به سال‌های ۹۷ و ۹۸ کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه واکسن گاوداری‌های صنعتی تحت نظارت دامپزشکی از سوی دامداران تامین ‌می شود، افزود: سازمان دامپزشکی واکسن مورد نیاز دامداری‌های روستایی و عشایری در خصوص بز و گوسفند را تامین می‌کند.

نقیبی با اشاره به مشکلات تامین واکسن در ماه‌های اخیر بیان کرد: طی چند ماه گذشته تامین مواد اولیه به دلیل مسائل در ارتباط با تحریم دچار مشکلاتی شد که خوشبختانه هم اکنون تولید داخل شرایط مطلوبی دارد و مشکل خاصی در ارتباط با تامین واکسن تب برفکی نداریم.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی عدم مواجه شدن با سویه جدید بیماری را یکی از دلایل اصلی کاهش چشمگیر تب برفکی نسبت به ۲ سال اخیر اعلام کرد و افزود: تب برفکی از جمله ویروس‌هایی است که به راحتی سویه عامل ایجاد کننده بیماری تغییر می‌کند که خوشبختانه امسال این مسئله را نداشتیم و این موضوع در کنار رعایت مسائل زیستی واحد‌های دامداری و مجموعه برنامه ملی کنترل تب برفکی نظیر آموزش و ترویج در استان ها، تلفات را به حداقل رساند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه نگرانی خاصی در ارتباط با تامین واکسن تب برفکی نداریم، تصریح کرد: گرچه کمبود واکسن بصورت مقطعی هر ازگاهی اتفاق می‌افتد، اما در ۲ ماه اخیر موضوع جدی نگران کننده‌ای در این خصوص نداشتیم. هر چند وضعیت در ماه‌های آتی غیر قابل پیش بینی است چرا که با تغییر ارز ترجیحی به نیما در تامین‌مواد اولیه با مشکلاتی مواجه شدیم که با تولید مجدد موسسه رازی اطمینان خاطری در این خصوص ایجاد شده است.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
4
جناب اقای دکتر امسال تب برفکی وقوع ش کمتر است چون پارسال اپیدمی بود
تا دلتون بخواد ابله هست
دیر نمیشه باز یکی دو سال دیگه با ابن واکسنهای بهادار گرون بیماری تب برفکی هم میاد دوباره
اصول پیشگیری در سازمان داره زیر سئوال میره و میشه اصول درمان امیدوارم فکر اساسی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
4
بیماری زایی ویروس تب برفکی تابع شرایط خاصی است. فعلا مشکل حاد تب برفکی از نظر اپیدمیولوژیکی این بیماری وجود ندارد و این موضوع را نمی توان که تامین واکسن ربط داد.
بعنوان کسی که حداقل 20 سال در زمینه پیشگیری از تب برفکی فعالیت داشته معتقدم که مثل همیشه بی برنامه بوده ایم و نمی توان کاهش موارد تب برفکی را بعنوان یک دست آورد بیان کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
دقیقا همینطوره که میفرمایین
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
1
سال آینده شاهد یک همه گیری وسیع در کل کشور خواهیم بود امیدوار نباشیم که نخواهد آمد چون در درجه اول واکسیناسیون در مناطق محروم و مرزی با چالش مواجه خواهد شد .کشور ما به آن مرحله نرسیده که واکسیناسیون استندبای را انجام دهند چون بافت اعظم دامداریها روستایی و عشایری هست با این سیاست منتظر یک همه گیری در آینده نزدیک باشیم اگر به فکر مزایای همکاران زحمت کش نیستید حداقل به فکر دامداران محروم باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
دامپزشکی ما هم شده مثل قضیه جهنم ایرانی ها . یه روز قیف نیست یه روز قیر نیست یه روز مامور نیست .با این وضع واکسن که امسال کمبود بود منتظر تب برفکی در سال آینده نباشیم جای بسی تعجب خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
هر سال نزدیک به گرم شدن هوا اعلام می کنید کاهش پیدا کرده. یعنی گرم شدن هوا و UV خورشید رو هم دوستان پای زحمات و تلاش خودشون می گذارند؟
نظر شما
ادامه