کد خبر: ۶۳۰۷۵
 

وزیر علوم گفت: در استان خوزستان پروتکل های سخت تری برای برگزاری آزمون دکتری در نظر گرفتیم و امسال توصیه شد تعداد حوزه های برگزاری آزمون در این استان افزایش یافت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس،«منصور غلامی»  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: امروز آزمون متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ در کشور برگزار می‌شود و حدود ۱۹۵ هزار داوطلب در ۲۱۰ حوزه امتحانی در ۱۱۰ شهر به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی افزود: سال گذشته تعداد حوزه های برگزاری آزمون دکتری ۶۰ حوزه بود اما به دلیل افزایش فاصله صندلی‌ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تعداد حوزه ها امسال افزایش پیدا کرده است.

وزیر علوم اضافه کرد: در استان خوزستان پروتکل‌های سخت تری برای برگزاری آزمون دکتری در نظر گرفتیم و امسال توصیه شد تعداد حوزه های برگزاری آزمون در این استان افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: حدود ۴۵ درصد داوطلبان دکتری زنان هستند و ۵۵ درصد نیز آقایان هستند البته تعداد آقایان در دو رشته دکتری یعنی گروه فنی و مهندسی و دامپزشکی بیشتر از خانم ها هست و در سایر گروه ها تعداد زنان داوطلب بیشتر است.

وزیر علوم همچنین در خصوص حذف برخی گرایش های آزمون دکتری نیز تاکید کرد و گفت: گرایش هایی که در کنار رشته های مختلف تجمیع یا حذف شده است به دلیل برنامه ریزی آموزشی و یک سری بحث های کارشناسی بوده که اتفاق افتاده است.

 

نظر شما
ادامه