کد خبر: ۶۳۰۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

فیلم‌های تکان دهنده‌ای از وضعیت وحشتناک بازار‌های محلی نیجریه منتشر شده که احتمال ایجاد شیوع یک بیماری کشنده دیگر را به وجود می‌آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیوانات پرشماری شامل پانگولین‌ها، پستانداران و لاک پشت‌های دریایی - چه مرده و چه زنده - در فضا‌های محدود در بازاری بزرگ در ابوجای نیجریه نگهداری می‌شوند. این حیوانات به صورت زنده و مرده در حالی به فروش می‌رسند که محل نگهداری آن‌ها به شدت آلوده است و کارگران نیز بدون دستکش این جانوران را حمل می‌کنند و به مردم و رستوران‌های مختلف می‌فروشند

ویدئو همچنین نشان می‌دهد بسیاری از حیوانات قبل از ذبح مورد آزار قرار می‌گیرند. شواهد عکاسی نشان می‌دهد که فروشندگان حیوانات را گاهی به صورت زنده می‌جوشانند. انواع پانگولین، سگ، لاکپشت و دیگر جانوران با روش‌هایی بسیار دردناک کشته می‌شوند تا بعدا مورد طبخ قرار بگیرند.

در حالی که یک بازار محلی مشابه در ووهان چین سال گذشته موجب شیوع کرونا شد حالا این بازار در نیجریه به عنوان خاستگاه یک ویروس خطرناک دیگر معرفی می‌شود.

این نمونه‌ای از انتقال مشترک انسان و دام است که در آن ویروس‌ها از حیوانات به سمت افراد دیگر می‌پرند و کارشناسان هشدار می‌دهند که آوردن طیف وسیعی از حیوانات به یک فضای کوچک در کنار انسان در شرایط ناخالص یک دستورالعمل وحشتناک برای بیماری است.

«مالکوم بنت»، استاد بیماری‌های مشترک انسان و دام در دانشگاه ناتینگهام گفت: اگر بخواهید خطر انتقال انسان و دام را به حداکثر برسانید می‌توانید تماس انسان را با طیف وسیعی از حیوانات خانگی و وحشی بیشتر کنید؛ حالا این حیوانات چه مرده باشند و چه زنده.

کرونا، سارس، مرس، ابولا، اچ آی وی، طاعون بوبونیک، هاری، ویروس نیل غربی و بیماری لایم همه از حیوانات نشات می‌گیرند.

به محض انتشار این تصاویر تیم‌هایی بازرسی به این بازار‌های چندش آور محلی فرستاده شدند و نمونه‌های متعددی نیز از این حیوانات زنده و مرده گرفته شد.

تجارت غیرقانونی حیات وحش در برخی از نقاط دنیا از جمله همین بازار در ابوجای نیجریه تسهیل شده که این عمل می‌تواند منجر به شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام شود.

حمل و نقل حیوانات برای تجارت حیات وحش در این بازار‌ها امکان شیوع بیماری از حیوانات به حیوانات دیگر را فراهم می‌کند و سلامتی انسان را تهدید می‌کند.

در حالی که مار‌ها، تمساح ها، لاک پشت‌های دریایی، شیر‌های دریایی، جوندگان در میان این جانوران بازاری نیز وجود دارند، ده‌ها میمون نیز در قفس‌های کوچک دیده می‌شوند.

وجود حیوانات بیشتر در همان فضا و در تماس نزدیک با یکدیگر احتمال بروز بیماری در انسان را بیشتر می‌کند.

هرچه یک منطقه یا کشور کشور دارای تنوع زیستی باشد (به عنوان مثال در مناطق استوایی) خطر ظهور بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیشتر است.

تصور می‌شود ویروس کرونا از یک خفاش و به یک نوع حیوان دیگر به نام پانگولین پرید و در آنجا تکامل یافت تا بتواند انسان را آلوده کند.

ممکن است این حیوان ویروس را به انسانی که از بازار بازدید کرده منتقل کرده باشد.

نکته بسیار مهم این است که جانورانی همانند میمون و سگ که مصرف گوشت آن‌ها در بسیاری از نقاط دنیا ممنوع است هم اکنون در نقاط مختلف جدیدی در دنیا سرو می‌شوند.

از سویی دیگر قاچاق پانگولین‌ها در سراسر جهان رواج یافته این در حالی است که جمعیت این جانوران فلس دار در معرض انقراض قرار دارد.

این گزارش حاکی از آن است که چین، هنگ کنگ، ویتنام، سنگاپور، نیجریه و جمهوری دموکراتیک کنگو ۹۴ درصد تجارت زیرزمینی پانگولین را تشکیل می‌دهند.

هم اکنون اعتقاد بر این است که ویتنام بزرگترین بازار قاچاق پنگولین است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
1
اونا هم که این کار را میکنند به نظر من حیوانی بیش نیستند. البته خیلی از این کارها را حیوانات هم انجام نمیدهند. حیوان فقط بر اساس غریضه شکار میکنه نه مثل این افراد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
غریزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
در استان ........ مصرف گوشت گرم مرغ و گوسفند همین حکم را دارد کسی هم جدی نمی گیرد!
نظر شما
ادامه