کد خبر: ۶۳۱۲۶

سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه هشدار داد؛ با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان، مردم با خرید جوجه‌ و اردک رنگی در آستانه نوروز برای سرگرم کردن فرزندان خود سلامت آنان را به خطر نیندازند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سعید امیدسالاری» اظهار کرد: جوجه و اردک‌های رنگی اگرچه زیبا و چشم‌نواز هستند اما بهتر است برای سلامت و جلوگیری از بیماری به‌ خصوص در کودکان از خرید این هر نوع جوجه‌ پرنده‌ای به‌ ویژه در آستانه سال جدید خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: این جوجه‌ها در شرایط غیربهداشتی و نامناسب، به‌صورت متراکم و فشرده، به دور از تهویه مناسب، در کنار خیابان‌های آلوده به دود و انواع میکروب‌های بیماری‌زا، نگهداری و عرضه می‌شوند و اغلب نیز عمر کوتاهی دارند و برخی هم با داشتن ظاهری سالم و مقاوم، ناقل میکروب‌های بیماری‌زا هستند.

امیدسالاری با تأکید بر ضرورت جمع‌آوری این جوجه‌های رنگی از سطح شهر، افزود: با توجه به این‌ که فروش جوجه‌های رنگی غیرقانونی و غیربهداشتی است، با هماهنگی انجام گرفته و برای مقابله با عرضه آن در سطح شهرستان گشت مشترک متشکل از تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، محیط‌زیست، دامپزشکی، شهرداری و صنعت، معدن و تجارت تشکیل و در صورت مشاهده عرضه، با متخلفان برخورد می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه در پایان نیز یادآور شد: نظر به دریافت گزارش فروش جوجه‌های رنگی در سطح شهر در ایام نزدیک به سال جدید به عموم مردم توصیه می‌شود به دلیل شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور از خرید هرگونه پرنده زنده خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه فروش غیرقانونی و به‌صورت دوره‌گردی جوجه‌های رنگی، مرغ و پرنده زینتی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۳۵۳۲۸۳۸۱۳۱ اطلاع دهند.

 

نظر شما
ادامه