کد خبر: ۶۳۱۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

حکیم مهر - یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان پزشکی قانونی و انتقال خون به کارکنان دامپزشکی کشور به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

کاظم فرهمند در تشریح نتیجه‌ نشست (سه‌شنبه ۲۸ تیرماه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: در این نشست، طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان پزشکی قانونی و انتقال خون به کارکنان دامپزشکی مطرح شد و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
نماینده مردم بافق، مهریز، ابر کوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به سختی کار کارکنان سازمان دامپزشکی و خطرهای موجود در آن همچون انتقال برخی از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و بسیاری از آلودگی‌ها، طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان انتقال خون و پزشکی قانونی به کارکنان دامپزشکی به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: در این جلسه رئیس سازمان دامپزشکی کشور حضور داشت و در باره موضوع شرایط کاری کارکنان این سازمان برای نمایندگان توضیحاتی را ارائه کرد.
فرهمند با تأکید بر چگونگی تأمین مالی این طرح گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی ردیف درآمدی ماده ۱۴ قانون سازمان دامپزشکی را برای تأمین مالی این طرح در نظر گرفتند و تصویب کردند.

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
0
متاسفانه این قانون خیلی دیر به تصویب رسید بسیاری از همکارانمان به بانواع مختلفی از بیماریها مشترک بین انسان و دام از جمله سل -تب مالت هاری - شکستگی اعضا و... مبتلا شده اند اینها لایق بیشتر از این هستند .این همه مزایا برای وزارت بهداشت تصویب شده که کارکنان دامپزشکی از آن محروم بوده اند تا حالا ، در حالیکه دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماریهاست.
قدير حيدري
|
-
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
0
از اعضاء محترم كميسيون صميمانه تقدير وتشكر مي كنم كه باعث دلگرمي وپشتوانه قوي پرسنل دامپزشكي گرديدند و اميدوارم تا اين موضوع به سرانجام برسانند و هيچگونه تبعضي در جامعه اسلامي وجود نداشته باشد تا كاركنان با انگيزه قوي و با وجدان كاري اهداف خودشان را ادامه دهند
كارمند دامپزشكي
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
0
اميدوارم كه فقط حرف خالي نباشد . عملي گردد. ما كه چشم ما آب نميخورد .ثانياً اگر هم تصويب شود براي دامپزشكان نان دارد كه فكر نكنم براي كارمندان چيزي داشته باشد. خط مقدم مبارزه، نيروهاي فني هستند نه دامپزشكاني كه فقط پشت ميز نشته اند و دستور ميدهند.
حسين -دامپزشك
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
0
• حسين: با سلام من به عنوان دكتر دامپزشكي كه سالها در شبكه هاي دامپزشكي به عنوان كارشناس مبارزه با سل و بروسلوز و ساير بيماريها در سخت ترين شرايط دامداريها در گرما و سرماو... و با كمترين حقوق (240 هزار تومان سال 85 تا 390 هزار تومان امسال دريافت كرده ام اميدوارم اين قانون تصويب و اجرا شود ولي در آن اشكالاتي ميبينم: پرداخت دو برابر به پرسنل اداري چه توجيهي دارد؟! ايشان صرفا داخل اداره مانند ساير ادارات كار دفتري ميكنند و الان تعدادشان هم خيلي بيشتر از تكنسين ها و دامپزشكاني شده كه در فيلد كار ميكنند! بنابراين گنجاندن اين افراد در ليست به خاطر تحميل با مالي سنگين احتمال عدم تصويب قانون را تشديد ميكند و باز زحمتكشان حقشان ضايع ميشود!! به علاوه در قانون مربوط به پزشكي قانوني و انتقال خون گروههاي تكنسين و كارشناس هم به شرط انجام كار فني مشمول شده اند http://just1.persianblog.ir/post/613 كه در اين پيشنهاد با زيركي كلمه فني حذف شده: اين از عدالت به دور است چون بسيار ميبينيم كه افرادي دكتر يا كارشناس از بدو ورود به خدمت به دلايلي!!! مستقيما پشت ميز ... نشسته و حتي يك هفته هم كار سخت دامپزشكي انجام نداده اند و باز نگرانيم با اضافه كردن اين افراد بدليل بار مالي سنگين طرح تصويب نشود و از طرفي انگيزه براي حضور افراد در ميدان كار عملي از بين برود چون همه يك جور دريافت ميكنند، لذا خواهشمنديم نظام دامپزشكي و ساير مراجع اين موضوعات را پيگيري كنند ..
علی
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
سلام
ما از دامپزشکان محیط زیست هستیم ، ما هم با انوع بیماریها آنهم شدید تر برخورد داریم به علاوه که با خطر برخورد با حیوانات حیات وحش که ممکن است سمی و کشنده هم باشند برخورد داریم، با این وجود این مسئله به ما هم قابل پرداخت می باشد یا خیر، امید وارم مجلس به فکر دامپزشکان و کارمندان سازمان محیط زیست نیز باشد زیرا ما هم در حفظ سلامت مردم از جان و سلامت خود مایه می گذاریم
كارمند دامپزشكي
|
-
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
0
اين دستورالعمل را بايد به فال نيك گرفت. بنده به عنوان كارمند دامپزشكي كه در فيلد كار ميكنم سالهاست دچار بيماري سخت تب مالت شده ام نه تنها من بلكه اكثر كارمندان نيز دچار اين بيماري شده اند و اين افزايش حقوق شايد بتواند تا مقداري از درد بيماريها و عواقب آنرا جبران كند. دكترها و كارداهاي زيادي بوده اند كه حتي دچار شكستگي در اثر تماس با دام شده اند. بيماريهاي مشتركي كه خطر مرگ را براي انسان دارند و پرسنل دامپزشكي چه در بخش دولتي و چه خصوصي با گذشت و فداكاري در خط مقدم مبارزه جهت جلوگيري از سرايت آن به بقيه مردم در حال مبارزه هستند
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
0
با سلام متاسفانه این قانون خیلی دیر و بعد از اینکه دامپزشکا فرسنگها از حقوق اولیه خودشون عقب افتادن تصویب شده . بازم خدا روشکر که کسی تو سازمان غیر از خودش به فکر بقیه هم افتاد . دامپزشکی که سالها از دامپزشک بودنش شرمنده س
رضاعلی فدایی
|
-
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
0
0
من از مسئولین می خواهم در بحث تسری وفوق العاده هامسئولین حوزه ها ودفاتری که با کشتارگاهها وصیدگاهها وسردخانه ها وآلودگیهای دیگر طبق مصوبه قانون مجلس مرتبط هستند وکار تخصصی آنهامی باشد که با ید از نزدیک نظارت بنمایند را لا اقل مثل کارشناسان متخصص در نظر بگیرند که حق آنها ضایع نگردد متشکرم
ناشناس
|
Iraq
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
متاسفانه از زمان تصویب تا بحال ماهیانه چندرغاز به کارکندان میدهند و سودش بیشتر برای دکترهای است که فقط حرف می زنند و زمستان پای بخاری و تابستان زیر کولر گازی نشسته اند خواهشمند است مثل کارمندان زندانها این فوق العاده در حکم کارگزینی صادر گردد.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
با سلام.در میان ادارات که در سطح شهرستانها وجود دارد واقعا این نیروهای از جان کذشته دامپزشکی هستند که محرومترین قشر جامهع خدمت ارایه میدهند انهم با دست و پنچه نرم کردن با انواع بیماریها.ولی متاسفانه کمترین حق وحقوق شامل انها میشود.با پرداخت به موقع حق تسری و پرداخت کامل ان ،نه چند ماه در سال باری از رو دوششان بردارید
نظر شما
ادامه