کد خبر: ۶۳۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: دارو، واکسن و سموم دامپزشکی مانند سایر کالا‌های اساسی از اهمیت بالایی برخوردار هستند که باید بر آن‌ها نظارت شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مجید اسدی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک با بیان اینکه حضور مسئول فنی در مرکز مایه کوبی و داروخانه‌های دامپزشکی الزامی است، گفت: شرکت‌های پخش دارویی هنگام توزیع و پخش دارو باید دارای فاکتور معتبر فروش و گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل باشند و به مسئول فنی داروخانه دامپزشکی ارائه کنند، در غیر این صورت مسئول فنی مربوطه نباید از این گونه شرکت‌های پخش دارویی که فاقد مدارک معتبر هستند، دارو تهیه و خریداری کنند.

او افزود: بازرسان شبکه دامپزشکی شهربابک به صورت دوره‌ای و سرزده از مراکز مایه کوبی و داروخانه‌های دامپزشکی این شهرستان بازدید می‌کنند و در خصوص حضور فعال و مرتب مسئول فنی، توزیع مناسب دارو و واکسن، ممانعت از کم فروشی، احتکار، اختفاء، دارو و واکسن قاچاق، تاریخ گذشته، رعایت شرایط نگهداری انواع واکسن و داروها، داشتن برچسب قیمت بر روی داروها، فاکتور خرید دارو‌ها از شرکت‌های پخش دارویی و... نظارت ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

اسدی از دامداران خواست: نهایت دقت را در خصوص دوره منع مصرف گوشت و شیر و سایر فرآورده‌های خام دامی بعد از مصرف دارو که در روی بسته بندی دارو درج می‌شود، رعایت کنند.

او بیان داشت: از همشهریان می‌خواهیم دارو‌های دامی مورد نظر خود را حتما با مشورت دکتر دامپزشک و از داروخانه‌های دامپزشکی که مورد تأیید شبکه دامپزشکی است، تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن ۳۴۱۱۲۰۳۴ تماس حاصل کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسینی
|
United States of America
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
1
با توجه به اینکه فارغ تحصیل دامپزشکی از حد ظرفیت بیشتره بهتره سازمان به تفکیک مراکز مایه کوبی از کلینیسین ها باشه چرا که متاسفانه بخاطر سود بیشتر تا بهشون سلام میکنی وادار به تزریق واکسن از نمونه مختلف میشی وحتی اغلب خودشونم دارو خانه مخفی راه انداختند. تفکیک مرکز مایه کوبی از دفاتر درمانی یعنی اشتغال بیشتر و حفظ سلامت جامعه
نظر شما
ادامه