کد خبر: ۶۳۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده از سوی محققین دانشگاه ایلینویز، خوراندن آنتی بادی به همراه سایر مکمل ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی و بالا بردن عملکرد حیوان کمک کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، طبق این پژوهش، طیوری که به  Eimeria – انگل عامل بیماری کوکسیدوز – آلوده می گردند، چنانچه مقدار کمی آنتی بادی در رژیم غذایی خود داشته باشند وزن بیشتری می گیرند؛ اگرچه این مکمل لزوماً از وخامت آلودگی نمی کاهد .

بنا به گفتۀ  Ryan Digler استادیار دپارتمان علوم حیوانات در دانشگاه ایلینویز، اگر چه این پژوهش در رابطه با کوکسیدوز انجام شده اما ایدۀ آن را می توان به شرایط و موقعیت های دیگری در ارتباط با مشکلات مربوط به سلامتی نیز تعمیم داد. وی اشاره کرد مکمل خوراکی که مورد آزمایش آنها قرار گرفت بی شباهت به آنتی بادی دارویی مورد استفاده در درمان  COVID 19 انسانی نیست. ضمن اینکه تکنولوژی مورد نیاز برای تولید مکمل خوراکی آنتی بادی از دهۀ 80 میلادی وجود داشته و همچنین دوز 10  IL مکمل خوراکی نیز برای مصارف صنعتی وجود داشته است .

استفاده از مکمل خوراکی آنتی بادی برای تقویت سیستم ایمنی چیزی شبیه به واکسیناسیون است اما بایستی در نظر داشت که واکسن، سیستم ایمنی را ملزم می سازد تا به طور پیوسته آنتی بادی تولید کند در حالیکه مکمل آنتی بادی این خاصیت را ندارد و پس از مدتی خاصیت خود را از دست می دهد .

این که مرغدار چگونه بخواهد از مکمل خوراکی آنتی بادی استفاده کند بسته به تدبیر او دارد. به عنوان مثال، چنانچه مرغداری متوجه شود که در فصل خاصی طیور به کوکسیدوز مبتلا می گردند می تواند به طور فصلی از این مکمل برای طیورش استفاده کند. شاید مرغدار دیگری ترجیح دهد که به طور مرتب از آن استفاده کند .

اما طبق اظهارات  Digler در اینجا یک سؤال مطرح می گردد و آن اینست که آیا ممکن است پاتوژن ها یا همان عوامل بیماریزا در مقابل این آنتی بادی ها هم مقاوم گردند همان طور که در مقابل آنتی بیوتیک ها همین اتفاق میفتد؟

 Digler این گونه بیان می کند: «در واقع این احتمال وجود دارد که پاتوژن ها سیر تکاملی خود را در مقابل این آنتی بادی ها داشته باشند و به همین دلیل هم هست که ما از بیماری کوکسیدوز به عنوان نمونه استفاده کردیم. اما فرض اینکه این احتمال نیز به وقوع بپیوندد، از این مکمل نباید به عنوان تنها راه درمانی استفاده شود بلکه بایستی به عنوان راهی خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی در کنار سایر راهکارهای درمانی باشد . »

ترجمه: ندا ترابی

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
سوال:

آیا هضم آنزیمی دستگاه گوارش در طیور باعث تخریب پادتن نخواهد شد؟؟!
نظر شما
ادامه