کد خبر: ۶۳۲۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

عملیات جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از حفاظت محیط زیست، با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی از تاریخ ۹ بهمن ماه ۹۹ همچنان بصورت روزانه در حال انجام است.

با شروع تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان از تاریخ نهم بهمن ماه سال جاری، عملیات پایش، جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان تلف شده، بوسیله ماموران یگان حفاظت و کارشناسان اعزامی از شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان از شهرستان‌های بندرگز و بندر ترکمن، بصورت روزانه و بوسیله چندین گروه با استفاده از قایق، تراکتور، تراکسور و بصورت پیاده انجام می شود.

بر این اساس و با احتساب تلفات ۴۲ روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده تا عصر امروز (۲۰ اسفند ۹۹) به ۳۷ هزار و ۲۴۱ قطعه رسیده است.

 با توجه به شرایط سخت و باتلاقی بودن منطقه، تلاش غیرتمندانه محیط بانان خدوم و سختکوش استان‌های مازندران و گلستان در عملیات جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، سازمان دامپزشکی کشور به عنوان تنها مرجع رسمی بررسی علت و علل تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله، علت این تلفات را بیماری بوتولیسم اعلام کرده است.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر نکته بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
1
انشااله سازمان دامپزشکی و سایت بیطرف حکیم مهر همینطوری ادامه دهند خود بیماری هم هرچه باشد کوتاه می اید و قبول می کند که بوتولیسم است.
نظر شما
ادامه