کد خبر: ۶۳۳۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: در سال گذشته حتی یک مورد ابتلاء به تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین گلپایگان مشاهده نشد که در طول ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر امیر مسعود شهبازی» اظهار داشت: در ۴۰ سال اخیر سالی نبود که در گلپایگان دام‌ها دچار بیماری تب برفکی نشوند اما سال ۹۹ حتی یک مورد ابتلاء نیز در دام‌های سبک و سنگین مشاهده نشد که این اقدام شاخص نتیجه واکسیناسیون به موقع در جمعیت دام‌ها توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی بود و دامداران نیز نکات بهداشتی را رعایت کردند.

وی گفت: برخی شهرستان‌های کشور درگیر ویروس فوق حاد پرندگان هستند اما در گلپایگان به دلیل واکسیناسیون به موقع و پایش و مراقبت، ابتلاء به آنفولانزای فوق حاد پرندگان از سال ۹۶ تاکنون در واحدهای پرورش مرغ صنعتی و خانگی مشاهده نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان تاکید کرد: همه‌گیری ویروس آنفولانزای فوق حاد از ویروس کرونا سخت است که ضرورت دارد واحدهای پرورش طیور دقت بیشتری کنند.

انجام دو دو نوبت تست «سل» و «بروسلوز» در دامداری‌های گلپایگان

شهبازی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان در شهرستان گلپایگان نیز سال ۹۹ تست سل و بروسلوز در دامداری‌های صنعتی شهرستان گلپایگان در دو نوبت انجام و هیچ گونه علائمی مشاهده نشده است اما در دامداری‌های سنتی گلپایگان چند مورد تب مالت مشاهده و درمان شد.

وی با اشاره به بازرسی و نظارت بر بهداشت مواد غذایی در گلپایگان گفت: اکیپ‌های بهداشتی به صورت روزانه بر کشتارگاه دام و طیور و مراکز عرضه مواد غذایی مانند مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مواد لبنی نظارت می‌کنند که این نظارت‌ها سبب شده تا در شهرستان گزارش مسمومیت غذایی نداشته باشیم.

شهروندان از دست‌فروشان ماهی خوراکی خریداری نکنند

شهبازی تاکید کرد: شهروندان گلپایگانی از دست‌فروشان ماهی خوراکی خریداری نکنند و برای خرید ماهی به مراکز عرضه فروش در سطح شهرستان مراجعه کنند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
7
سلام و عرض ادب خدمت همکار محترم
جناب آقای دکتر لطفاً نحوه درمان بروسلوز را شرح دهید که همکاران در سطح کشور به ویژه اساتید دانشگاه از تجارب ارزشمند و بی نظیر حضرت‌عالی بهره مند گردند.
امیر مسعود شهبازی
|
United States of America
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
1
دوست عزیز اشتباه از برداشت خبرنگار بوده است
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
1
2
تب برفکیگزارش نشده،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
1
0
.................
ولی در شرایطی که بیماری تب برفکی غوغا به پا می کنه ماهیت ویروس بوده.
.................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
1
1
نگران باشید با این سطح ایمنی و واکسنهای گران بزودی اواخر امسال یا سال اینده بیماری میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
0
0
این نوع مصاحبه ها ........... با واقعیت ها اغلب موارد متفاوت هست ولی عدم وجود بیماری کافی تلاش همکاران نیست ولی نوع مصاحبه نشانگر این نیست که فقط زحمات همکاران رو نشون بده
به عنوان یه پیشکسوت به این همکار محترم توصیه میکنم در مصاحبه ها خیلی دقت کنه چرا که حکیم مهر رو بیشترهمکاران میزنند که با واقعیت ها آشنایی دارند
اگه اغراق نکنیم و فقط در حوزه خودمون اطلاعات بدیم تلاشهای همکاران رو راحتتر و بهتر میتونیم به جامعه و مردم کشورمون نشون بدیم(مثل مسمومیت غذایی که فقط بهداشت میتونه براساس گزارش درمانگاه ها و بیمارستانها گزارش بده ضمن اینکه توی پیشرفته ترین کشورها هم مسمومیت غذایی بوده و خواهد بود)
با متن نمیخوام منکر زحمات جنابعالی و همکارانم باشم و بهتون دست مریزاد میگم
نظر شما
ادامه