کد خبر: ۶۳۴۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی سمنان و اردبیل

 

مدیر شبکه دامپزشکی سمنان خبر داد:
نمونه‌برداری از کارخانه‌های جوجه‌کشی سمنان


مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان از نمونه‌برداری از کارخانه‌های جوجه‌کشی این استان خبر داد.

محمد سعیدی افزود: به منظور نظارت دوره‌ای بر تولیدات جوجه‌ یک روزه مزارع مرغ مادر استان سمنان، طرح نمونه‌برداری از کارخانه‌های جوجه‌کشی استان آغاز شد.
محمد سعیدی در ادامه افزود: این طرح هر چهار ماه یکبار انجام می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در این طرح، تولیدات کارخانه‌های جوجه‌کشی استان سمنان از نظر بیماری‌های باکتریایی به خصوص سالمونلا و سایر عفونت‌های باکتریایی و قارچی مورد ردیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

 

-------------------------------

 

بیماری سل و بروسلوز در اردبیل کاملاً تحت کنترل است


سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل که در یک مصاحبه خبری با شبکه سبلان اردبیل سخن میگفت؛ با بیان اینکه بیماری سل و بروسلوز در سطح استان کاملاً تحت کنترل است، افزود : عملیات تست سل و بروسلوز به صورت دوره‌ای و در فواصل منظم سه ماهه و طبق برنامه مدونی که در اختیار کارشناسان دامپزشکی است در سطح گاوداریهای صنعتی استان اجرا می شود.
دکتر صالحی هدف از اجرای طرح تست سل و بروسلوز را کنترل این دو بیماری و در نهایت ریشه کنی آنها عنوان و تصریح کرد: در مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان حدود 8000 رأس دام سنگین مورد تست توبرکولین جهت تشخیص بیماری سل و خونگیری جهت تشخیص بیماری بروسلوز (تب مالت) قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بیماری سل و بروسلوز سالیان قبل در منطقه وجود داشته است، خاطر نشان کرد با انجام مدیریت های بهداشتی و کنترل های بهداشتی که در طول سال های گذشته انجام گردید، و با اجرای تست های غربال گری که به صورت مرتب انجام شده است خوشبختانه به نقطه قابل قبولی رسیده ایم  و این دو بیماری که از مهمترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام است ، کاملاً تحت کنترل است.

 

نظر شما
ادامه