کد خبر: ۶۳۴۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، تهران و کرمان

 

پیروزی تیم فوتسال دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر تیم امور عشایر در مسابقات جام رمضان


تیم فوتسال دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر تیم امور عشایر این استان غلبه کرد.

تیم فوتسال دامپزشکی این استان، جام رمضان 90 ادارات جهادکشاورزی استان را با پیروزی 4 بر 3 مقابل امور عشایر که یکی از امیدهای قهرمانی محسوب می شود، آغاز کرد.
در این رقابت ها18 تیم در دو گروه 9 تیمی به رقابت می پردازند.
لازم به ذکر است تیم فوتسال دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد سال گذشته در چارچوب فوتسال جام رمضان ادارات جهادکشاورزی استان نایب قهرمان این رقابت ها گردیده بود.

---------------------------------

 

برگزاری اولین دوره آموزشی سل و بروسلوز و هاری در سال 1390


 اولین دوره آموزشی سل و بروسلوز و هاری به مدت 36 ساعت طی روزهای 19 تا 22 تیرماه سال‌جاری و با شرکت 45 نفر از دامپزشکان جدید الاستخدام در 12 استان کشور (سمنان، کردستان، کرمانشاه، یزد، جیرفت، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری) در محل اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار شد.
در این دوره کارشناسان مجرب دفتر بررسی، مبارزه و مراقبت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، مباحث علمی و عملیاتی مربوط به سه بیماری سل، بروسلوز و هاری را ارائه کردند و در پایان تمامی مطالب ارائه شده بصورت CD در اختیار همه کارشناسان شرکت کننده قرار گرفت و از کارشناسان آزمون به عمل آمد.
لازم به یادآوری است دومین دوره فوق‌الذکر اواخر شهریور ماه برگزار خواهد شد.

-----------------------------------

 

برگزاری همایش آموزشی طاعون نشخوار‌کنندگان در کرمان


توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان همایش آموزشی طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک در کرمان برگزار شد.

آذر نامجو رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان از برگزاری همایش آموزشی طاعون نشخوار کنندگان کوچک در کرمان خبر داد.
وی افزود‌: با توجه به افزایش شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک نسبت به سال گذشته همایشی با همین موضوع و با حضور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان و 42 نفر از کارشناسان بخش دولتی و خصوصی برگزار شد.
نامجو بیان کرد: مطالبی مانند تاریخچه بیماری در جهان و ایران‌، عوامل مؤثر در انتقال و انتشار این بیماری‌، ناقلان و علائم این بیماری‌، یافته‌های پس از مرگ‌، کنترل و پیشگیری و درمان بیماری ‌مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی علائم ‌طاعون نشخوارکنندگان کوچک را شروع ناگهانی علائم بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، زخم در دهان، تنفس نامنظم و سرفه، اسهال و مرگ عنوان کرد و بیان داشت‌: این بیماری مهلک به سرعت منتشر می‌شود.
نامجو گفت: تدریس این همایش بر عهده فرید صباغ معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بود.
وی بیان داشت: کنترل تردد دام، ضدغفونی واحدهای آلوده و واکسیناسیون به موقع دام‌ها در کنترل بیماریهای دام بسیار مؤثر است.

 

 

 

نظر شما
ادامه