کد خبر: ۶۳۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان واژگون شدن قایق صیادی را علت اصلی تلفات گربه ماهی‌ها در جاسک اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمد جانباز» درباره آخرین جزئیات تلفات گربه ماهی در ساحل جاسک اظهار کرد: با توجه به تلفات تعدادی گربه ماهی در ساحل جاسک، بازدید و پیگیری‌های لازم از منطقه صورت گرفت.

او افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، تلفات گربه ماهی ارتباطی به بیماری ندارد.

جانباز علت تلفات گربه ماهی را واژگون شدن قایق صیادی اعلام کرد و گفت: بنابر اظهار صیادان، یک قایق صیادی که گربه ماهی زیادی بار زده بود به علت وزش باد شدید واژگون شد.

مدیر کل دامپزشکی استان‌هرمزگان در پایان تصریح کرد: با واژگون شدن قایق گربه ماهی، بار به ساحل آمد و صیادان ساحل را پاکسازی کردند.

توضیحات مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان درمورد علت مرگ گربه ماهی ها در جاسک، گفت: مشخص شد که گربه ماهی های صید شده پس از غرق شدن یکی از قایق های صیادی، به ساحل مقسا در جاسک رسیدند اما بررسی های لازم در زمینه آلودگی نفتی ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، «حبیب مسیحی تازیانی» با اشاره به این که در شب دوازدهم فروردین ماه، حدود پنج تا شش تن گربه ماهی در ساحل مقسا پراکنده شدند، گفت: مردم در روز 13 فروردین با مشاهده گربه ماهی ها، موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دادند.

وی افزود: همکاران به سرعت در محل حاضر شدند، موضع را بررسی و از گربه ماهی ها نمونه برداری کردند. در بررسی ها، ابتدا به موضوعات مختلف مشکوک بودیم ازجمله بیماری گربه ماهی ها یا مساله آلودگی نفتی.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان تصریح کرد: بیشتر از همه احتمال می رفت که این اتفاق مربوط به صید باشد؛ پرس و جوی محلی صورت گرفت، موضوع بررسی و در نهایت مشخص شد که تعدادی از صیادان مشغول صیادی بودند که  هنگام بازگشت، یکی از قایق ها در اثر طوفان و موج شدید ، واژگون و تعداد زیادی گربه ماهی صید شده، پخش می شوند.

مسیحی تازیانی درمورد احتمال صید ترال و انتشار این خبر که احتمال می رود یکی از صیادان صید غیرقانونی داشته و به دلیل نبود مشتری گربه ماهی ها را در دریا رها کرده است، گفت: ابزار صید اعلام نشده است اما معمولا صید ماهی در آن منطقه به صورت محاصره ای صورت می گیرد. در عین حال از گربه ماهی در تولید پودر ماهی استفاده می شود و امکان صادرات آن نیز وجود دارد بنابراین بدون مشتری نیست. همچنین با صیادی که قایق او غرق شده تلفنی صحبت کردیم و مساله صید و واژگونی قایق را تایید کرد. بر این اساس از آنجا که قایق بار زیادی داشته است پس از وقوع طوفان و موج شدید، واژگون شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پس از تایید اتفاق واژگونی قایق صیادی، بررسی آلودگی نفتی همچنان صورت می گیرد، گفت: نمونه ها ارسال شده است و با وجود تایید موضوع صید گربه ماهی ها و واژگونی قایق صیاد، بررسی درمورد آلودگی نفتی درحال انجام است؛ نتیجه بررسی ها پس از 48 ساعت اعلام می شود.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
2
هیچ قایقی واژگون نشده تمام ماهی ها عمدا از ترس طوفان داخل دریا رها شدن ۱۵ تن ماهی بخواطر طمع قایق هایی که بیشتر از ظرفیت صید کردن آن هم محاصره ای (یعنی کل گله ماهی ریز و درشت نسل کشی !) اگر طمع صادرات یک دلاری این ماهی ها به چین نبود هرگز چنین اتفاقی نمی افتاد .
نظر شما
ادامه