کد خبر: ۶۳۵۱۳

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه مرغ با وزن بالا پیر محسوب می شود گفت: اینگونه مرغ ها دارای ارزش غذایی و پروتئین کمتری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «علی اکبر حق ویسی» با بیان اینکه گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز دارای ارزش تغذیه‌ای بیشتری است و گوشت مرغ نیز یکی از انواع گوشت سفید است، گفت: همه قسمت‌های مرغ دارای پروتئین خوبی است اما چربی ناحیه ران سه برابر بیشتر از چربی سینه است اما مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، بهترین سن برای کشتار مرغ را بین ۳۷ تا ۴۲ روز عنوان کرد و افزود: بهترین وزن برای مرغ بین یک کیلو و ۶۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مرغ‌ها از آنجایی که آنتی بیوتیک دریافت می‌کنند تا بیمار نشوند و گاهی باقیمانده این دارو می‌تواند مشکل ساز شود، ادامه داد: اینگونه مرغ‌ها باید یک دوره بگذرد و بعد به کشتار برسد.

حق ویسی با تاکید بر اینکه برخی از مرغ‌ها دارای وزن بالای دو کیلو هستند که مرغ‌های پیر محسوب می‌شوند، گفت: با گذشت زمان و افزایش وزن ارزش تغذیه‌ای مرغ‌های با وزن بالای دو کیلو کاهش می‌یابد و شاهد کاهش پروتئین در آنها خواهیم بود و دارای چربی بیشتری نیز هستند.

وی افزود: عمدتاً توصیه می‌شود به دلیل مشخص بودن تاریخ تولید و کشتار روز و اهمیت بالای این موضوع، افراد مرغ‌های بسته بندی شده خریداری کنند.

حق ویسی با اشاره به مضر بودن سرخ کردن مواد غذایی از جمله مرغ گفت: با سرخ کردن مرغ ارزش غذایی آن کاهش می‌یابد؛ به ویژه در سرخ کردن عمیق، که مرغ در روغن غوطه ور می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین روش پخت، بخار پز کردن، آب پز کردن، کبابی و … است.

 
نظر شما
ادامه