کد خبر: ۶۳۵۱۹

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ گفت: تولید مرغ سایز نیازمند افزایش تولید جوجه یک‌روزه گوشتی است که سیاستگذاری و برنامه‌ریزی منسجمی را در سال ۱۴۰۰ می‌طلبد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر رضا مبصری» روز دوشنبه درباره مرغ سایز افزود: مرغ سایز همانند دیگر کشورهای دنیا در ایران نیز تولید می شود اما به دلیل استقبال مردم از مرغ چاق، بیشتر تولید به سمت تولید مرغ با وزن های بالاست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ اظهارداشت: به طور حتم برای افزایش تولید مرغ سایز باید فرهنگ مصرف مردم به سمت مصرف مرغ با وزن پایین سوق داده شود زیرا طبق آمار وزارت کشاورزی آمریکا نیز در ماه مارس (اسفند- فروردین) وزن متوسط مرغ در حال کشتار دو کیلو و ۸۰۰ گرم بوده و این امر نشان می دهد که تنها در ایران مرغ با وزن بالا مصرف نمی شود.

وی براین باور است که در بحث واردات و صادرات، سایز مرغ از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری انجماد با کیفیت در مرغ‌های ریز مورد توجه قرار دارد.

مبصری با بیان اینکه شکی نیست که با تولید مرغ سایز ضریب تبدیل خوراک دان بهبود می یابد، تصریح کرد: برای تولید مرغ سایز باید ماهانه تولید جوجه یکرزوه گوشتی را از ۱۰۰ میلیون قطعه به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش دهیم تا به هدف خود برسیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ افزود: بنابراین افزایش تولید جوجه یکروزه گوشتی نیازمند سیاستگذاری و برنامه ریزی منسجمی است تا این محصول با قیمت مناسب تولید و در اختیار پرورش دهندگان مرغ گوشتی  قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۹ حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شد.

نظر شما
ادامه