کد خبر: ۶۳۵۳۴

ویروس کووید-۱۹ عمدتا از طریق انتقال انسان به انسان گسترش می‌یابد، اما شواهدی از انتقال این ویروس از طریق انسان به حیوان وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «ملیتا ووجنوویچ»، نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه گفت که این سازمان احتمال انتقال کووید-۱۹ از انسان به گربه، سگ، راسو، راکون، شیر و ببر را تأیید می‌کند و اثرات ویروس را روی سایر گونه‌های جانوری مطالعه می‌کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، ووجنوویچ گفت «ویروس کووید-۱۹ عمدتا از طریق انتقال انسان به انسان گسترش می‌یابد، اما شواهدی از انتقال از انسان به حیوان وجود دارد، زیرا این ویروس یک بیماری مشترک انسان و دام است».

نماینده سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که هنوز یک میزبان میانی برای این انتقال مشخص نشده است.

ووجنوویچ افزود «آزمایش کرونای چندین حیوان از جمله راسو، سگ، گربه خانگی، شیر، ببر و راکون که با افراد آلوده تماس داشته اند، مثبت اعلام شده است. روند مطالعه تأثیر ویروس بر سایر گونه‌های حیوانات هم در حال انجام است».

علاوه بر این، این متخصص سازمان بهداشت جهانی گفت «درک اینکه کدام حیوانات بیشتر در معرض ویروس هستند برای جلوگیری از شیوع در آینده مهم است.»

علاوه بر این، ووجنوویچ گفت که سازمان بهداشت جهانی به افراد مبتلا به ویروس کرونا توصیه می‌کند تماس با حیوانات خانگی را محدود کنند.

او گفت «در حال حاضر توصیه می‌شود افراد مبتلا به کووید-۱۹ و افرادی که در معرض خطر هستند ارتباط با حیوانات خانگی و حیوانات دیگر را محدود کنند. همانطور که ویروس‌ها در بین جمعیت انسان‌ها و حیوانات گردش می‌کنند، تغییرات ژنتیکی در ویروس ایجاد می‌شود و این تغییرات به طور بالقوه می‌تواند عواقبی در پی داشته باشد».

 

نظر شما
ادامه