کد خبر: ۶۳۵۳۸

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اساسی در مدیریت کلان کشور است گفت که دام های استان آذربایجان غربی به صورت قاچاق روانه کشورهای حاشیه خلیج فارس می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد علی پور» در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی علل گرانی های اخیر در مجلس گفت: دولتی که می خواست مشکلات کشور را در ۱۰۰ روز حل کند بعد از گذشت ۸ سال به گونه ای مدیریت داشته که در ماه های آخر فعالیتش، کل کابینه به کار گرفته شده اما باز هم نمی توانند مشکل صف مرغ و تخم مرغ را حل کند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در مدیریت کلان کشور است، تامین کالاهای اساسی همچون مرغ از وظایف دولت بوده که بودجه در اختیار دارد. چندین وزارتخانه متکلف به تامین نیازهای کشور هستند. قاعدتا دولت باید از ابتدای سال نیازهای کشور را برآورد کرده و درآمدهایی را اختصاص دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم همواره مشکلات را به دولت گوشزد می کرد، گفت: ما از دولت خواستیم که برنامه خود را برای تامین کالاهای اساسی ارائه کند، مشکل امروز را ما ۸ ماه قبل به دولت گفتیم اما مشکل اصلی در مدیریت کلان کشور است. با ظرفیت و پتانسیل موجود می توان بسیاری از کالاهای اساسی را در داخل تامین کنیم.

علی پور اضافه کرد: نزدیک به ۳۵۰۰ واحد مرغداری با بهره مندی از ارز ۴۲۰۰ فعالیت دارند اما چرا باید در تامین مرغ و تخم مرغ مشکل داشته باشیم؟ در اثر بی توجهی و کم لطفی دولت در حوزه انتخابیه‌ام دام های استان آذربایجان غربی به صورت قاچاق روانه کشورهای حاشیه خلیج فارس می شود.

وی در پایان گفت: دولت از چهار سال قبل به ظاهر پروژه سد کرم آباد و سیستم آبیاری تحت فشار را برای ۵۰ هزار هکتار از دشت های حوزه انتخابیه‌ام با پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان اجرا کرد و دو بار نیز توسط رئیس جمهور افتتاح شد اما هنوز این زمین ها که مستعد کشت دانه های روغنی اعم از ذرت، جو و کنجاله هستند به بهره برداری نرسیده اند.

 

نظر شما
ادامه