کد خبر: ۶۳۵۵۳

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: با ادامه دار شدن خشکسالی در خراسان جنوبی، سلامت دام‌ها و ازدیاد جمعیت آن‌ها با مشکل رو به رو می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، «شریفی» سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف گفت: خراسان جنوبی با توجه به وضعیت جغرافیایی و اقلیمی خود از لحاظ تامین آب در وضعیت مناسبی قرار ندارد و متاسفانه در سال پیش رو با خشکسالی و بحران کم آبی بیشتری نسبت به سال‌های قبل روبرو هستیم.

او افزود: عمده اثرات مستقیم خشکسالی با کمبود علوفه و تاثیر آن بر سلامت حیوانات ظاهر می‌شود که این امر، اثر قابل توجهی بر تولیدمثل حیوانات و ارزش اقتصادی کل دامداری ها، ضعیف شدن سیستم ایمنی دام و افزایش تلفات در اثر بیماری‌های دامی، سقط جنین و بیماری‌های انگلی داخلی و خارجی دارد که با بروز خشکسالی بیش از پیش شیوع می‌یابد.

شریفی با بیان راهکار‌های پیشنهادی برای کاهش اثرات خشکسالی بردام اظهار کرد: دامداران برای تامین بخشی از کمبود ها، ویتامین و موادمعدنی دام را در دستور کار برنامه پرورشی گله‌های خود قرار دهند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف اظهار کرد: دامداران می‌بایست نژاد‌های سازگار با منطقه و شرایط خشکی را پرورش دهند و نسبت به بیمه نمودن دام‌های خود اقدام نمایند.



نظر شما
ادامه