کد خبر: ۶۳۷۳۹

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد از وجود ردپای سودجویان در بازار مرغ این استان خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه به‌رغم تلاش های انجام شده در حوزه تنظیم بازار، عده ای سودجو به نبود مرغ کشتار روز در بازار استان دامن می زنند که نتیجه آن عدم انتقال مرغ های آماده کشتار به کشتارگاه ها، روانه شدن مرغ های تولیدی استان به استان های همجوار به منظور کسب سود بیشتر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر عبدالله بهمنش» با بیان اینکه متاسفانه برخی واحد‌های تولیدی طیور خود را که سن شان از ۴۵ روز عبور کرده کشتار نمی‌کنند، اظهارداشت: این در حالی است که سقف سن کشتار طیور ۴۵ روز است و با واحد‌هایی که این موضوع را رعایت نکنند و از انتقال محموله تولیدی خود به کشتارگاه امتناع نمایند برخورد قانونی می‌شود.

وی تأکیدکرد: مدیران و مسئولان دامپزشکی در استان، روزانه از طریق سامانه GIS دامپزشکی و اعزام کارشناسان بخش دولتی به کشتارگاه ها بمنظور بررسی گواهی حمل بهداشتی مرغ های انتقال یافته به کشتارگاه و نظارت عالیه بر فعالیت مسئولین فنی را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند.

بهمنش با اشاره به اینکه از نظر تامین گوشت مرغ مشکلی وجود ندارد، گفت: در واحدهای گوشتی استان میانگین جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته بطور چشمگیری افزایش داشته، اما تقاضای گوشت مرغ نیز با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به شدت افزایش یافته که می طلبد با تلاش بیشتر، ادارات ذیربط با محوریت استانداری و جهاد کشاورزی این نابسامانی بازار مرغ استان به سرانجام برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیران مراکز پرورش مرغ گوشتی هشدار داد و گفت: مرغداران می بایست مرغ آماده کشتار خود را حداکثر به مدت سه روز با هماهنگی دامپزشکی و جهادکشاورزی به کشتارگاه اعزام کنند و رؤسای شهرستانها با هماهنگی مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی این مراکز نظارت های خود را تشدید کنند و در صورت عدم همکاری ، مرغداران متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند.

بهمنش خطاب به مسئولان فنی کشتارگاه های طیور استان افزود: تمام توان خود را به منظور کنترل گواهی حمل مرغ های کشتاری به کار گرفته و صحت و سقم تعداد مرغ های بارگیری شده به کشتارگاه را با گواهی حمل مطابقت کرده و تایید تخلیه را در سامانه قرنطینه دامپزشکی ثبت کنند.


نظر شما
ادامه