کد خبر: ۶۳۷۴۴
تعداد نظرات: ۷ نظر

«حجت‌الاسلام حمزه ای» با اشاره به وجود تقریبا ۱۹ گونه آبزیان حرام گوشت، گفت: علی رغم جلسات با اصناف مختلف و مراجع نظارتی دیگر همچنان بسیاری از اصناف از عرضه غذاهای حرام، خودداری نمی کنند و قانون نیز بازدارندگی لازم را ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از حوزه، «حجت الاسلام رضا حمزه ای»، با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی غذای حلال، گفت: در استان هرمزگان با توجه به وسعت زیاد و وجود مرز های آبی گسترده، تقریبا ۱۹ گونه آبزیان حرام گوشت وجود دارد که با ابزارهای مختلف رسانه ای و تبلیغی مانند نصب پوستر و بنر در سطح شهر و مدارس اطلاع رسانی لازم نسبت به حرام بودن این آبزیان انجام شده است. همچنین در مبادی ورودی کشور مانند بندر شهید رجایی که ورود آبزیان انجام می شود، نظارت ها توسط کارشناس مستقر انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر تذکر مردم و مسؤلین نسبت به فروش ماهی های حرام است؛ استان هرمزگان استان پهناوری است و بدون کمک رسانه ها و مردم نمی‌توانیم از فروش و مصرف ماهی های حرام گوشت جلوگیری کنیم؛ نیاز است مطالبه گری مردم از مسؤلین و  مطالبه گری مردم از یک دیگر بیشتر شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان ادامه داد: در بسیاری از رستوران ها فرهنگ سازی خوبی شده است. در ماجرای نظارت بر غذای حلال با ضعف های قانونی روبه رو هستیم و علی رغم جلسات با اصناف مختلف و مراجع نظارتی دیگر همچنان بسیاری از اصناف از عرضه غذاهای حرام خودداری نمی کنند و قانون نیز بازدارندگی لازم را ندارد.

حجت الاسلام حمزه ای با اشاره به هم زیستی برادران اهل سنت و شیعه در استان هرمزگان گفت: برادران اهل سنت نیز در منابع خود مانند کتاب امام شافعی، در رابطه با حرام بودن برخی آبزیان مانند خرچنگ اشاره شده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.


انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
1
8
با این اوضاع و احوال اقتصادی اگه مردم به خوردن گوشت مردار هم رو بیارن جای تعجب نداره حاج آقا نگران
مجید
|
Germany
|
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
1
3
حاج آقا مردم برای خوردن یکی دو وعده گوشت مرغ در هفته سر و دست می شکنند شما نگران حرام حلال گوشت ماهی هستی ؟
حرف دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
1
3
حاج آقا از این حقوق 70-80 میلیونی بازرسی خارج از کشور به مردم بدین تا حرام نخورن....والا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
2
0
چطور دامپزشکان ماهی حدود ۱۰۰ میلیون یعنی ۳۰۰۰یورو میگیرن اونهم دهها نفر چیزی نیست اما برای این طرح ۳ نفر میخواستن کلهم اجمعین اینقدر سنگین براتون تمام شده ای کاش میشد مستندات پولهای هنگفت دریافتی آقایان دامپزشک اعزامی رو ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
حقوق پایه دامپزشکی ۵ میلیون می باشد
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
حرام گوشت یعنی چی؟ چه اتفاقی می افته که یک حیوان حرام می شود؟ یکی بی زحمت برای من توضیح بدهد
نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
0
0
خوشحال شدم که دغدغه ی حلال و حرام وجود داره و ان شاء الله اطلاع رسانی ها بیشتر بشه . از طرفی ناراحت شدم که متاسفانه بعضی جاها بی توجهی میشه و علاوه بر این گاهی نظرات نامناسبی داده میشه .خرابی اوضاع اقتصادی درست ، اما دلیل نمیشه نسبت به حلال و حرام غیرت نداشته باشیم . چیزی که خدا حلال یا حرام کرده ، حتما از سر حکمته و منافع رعایتش به خودمون برمیگرده . خالق ما از همه بهتر به صلاح ما آگاهه . از طرفی حتی بعضی حیوانات هم هر غذایی نمیخورن و خود آدمم میفهمه که غذاها روی جسم و روح ما تأثیرات مختلفی دارن . از جمله تأثیرات منفی غذای حرام ، دوری از حق و ایستادن در صف دشمنان امام حسین و امام زمانه .
قُل لَّا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
بگو : ناپاك و پاك يكسان نيستند ; هر چند فراواني ناپاك ها تو را به شگفت آورد . پس اي صاحبان خرد ! از خدا پروا كنيد تا رستگار شويد .(مائده ، 100)
انتخاب با خود ماست .
ضمنا کسی که واقعا سؤال دارد ، باید از اهلش بپرسد ، نه اینکه در این صفحه بنویسد .
با تشکر
نظر شما
ادامه