کد خبر: ۶۳۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: با توجه به خطر ابتلاء کارشناسان دامپزشکی به بیماری‌های مشترک انسان و دام و تخصصی بودن کار در این سازمان لازم است در قانون خدمات کشوری برای پرداخت فوق‌العاده‌ای خاص به این سازمان بازنگری شود.

دکتر رفیعی صبح جمعه هفتم مرداد ماه سالجاری در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی قم اظهار کرد: میانگین کشوری در آفلاتوکسین شیر 50میلی گرم است و این در حالی است که در استان قم این میانگین معادل 34.5 میلی گرم است و در بخش دامداری این رقم به 26 میلی گرم رسیده است و لذا استان قم در این زمینه وضعیت خوبی را دارد.

رییس دامپزشکی استان قم در ادامه از اجرای دو طرح جدید در استان خبر داد و افزود: نصب برچسب مشخصات دام روی تمامی لاشه‌های گوسفند در کشتارگاه‌ها از ابتدای مرداد ماه سال جاری در استان آغاز شده است.

وی افزود: همچنین نصب برچسب بر روی تمامی تخم‌مرغ‌ها آغاز شده که تا پایان این ماه عملیاتی خواهد شد.

رفیعی از اجرای یازده طرح برای اولین بار در سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه بیماری سل و بروسلوز در استان رو به کاهش است.

وی از کشف و ضبط 870 تن فرآورده غیربهداشتی دامی در استان خبر داد و گفت:650 تن از این میزان متعلق به تخم‌مرغ‌های غیربهداشتی و فاسد بوده که کشف، ضبط و معدوم شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به این که استان قم در مباحث تب برفکی و آنفلوانزا همواره استانی پرمخاطره بوده، گفت: این مسائل در پدافند غیرعامل نیز مطرح است و خوشبختانه امسال روند بیماری در استان رو به کاهش است.

محمدی از ارجاع هشت پرونده دامداران روستای باقرآباد به مراجع قضایی خبرداد و گفت: امسال کانونی در روستای باقرآباد تاسیس شد که پس از شناسایی واحدهای آلوده اقدامات کامل برای پاکسازی این واحدها انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به اظهارات برخی کارشناسان گفت: احتمال بروز برخی بیماری‌ها در ماه‌های اخیر امری است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

رفیعی از اختصاص پنج میلیارد تومان به دامپزشکی استان قم خبرداد و گفت: دستگاه بهره‌بردار از این بودجه مشخص نیست.

وی با اشاره به کمبود نیروهای متخصص در این اداره کل گفت: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی برای300 شرکت کننده از 15 نیروی متخصص پذیرفته شده، 11 نفر به دلیل عدم رضایت مالی از سازمان استعفا دادند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان دامپزشکی انگیزه‌ای برای جذب در سازمان دولتی ندارند و بیشتر به سازمان‌های خصوص روی می‌آورند و برای این مهم باید برنامه‌ریزی متقنی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر90 نیرو در این سازمان مشغول به فعالیتند، ولی طبق چارت سازمان نیازمند حضور120 نیرو در این سازمان هستیم .

رفیعی در پایان اظهار کرد: با توجه به کمبود نیرو در این اداره کل از بخش خصوص برای رفع مشکلات این سازمان کمک گرفته‌ایم و بیشتر فعالیت‌های خود را در بخش نظارتی و حاکمیتی انجام داده‌ایم.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مفقودالاسم
|
-
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
0
به خدا قسم این حقوقی که به استخدامیهای جدید میدن از حقوق کارگری کمتره توروخدا یه کاری بکنین واقعا من خجالت می کشم بگم حقوقم چقدره.لااقل محرومیت از مطب رو درست کنینوواقعا ما مدرکمون دکتراست......... ؟؟!!!!!!!!
سام خانبابایی
|
-
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
0
با سلام و احترام / ضمن تشکر از دقت نظرتان و با پوزش / اصلاح شد. - حکیم مهر

از اطلاع رسانی خوب شما سپاسگزارم
در متن به اشتباه به جای بیماری بروسلوز، برکسلوز ذکر شده است شده است.
با تشکر
یک همکار
دکتر شاهو قهرمانی دهبکری
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
0
با این حقوق و مزایای نجومی جز این نمیشود انتظاری داشت . . .
نظر شما
ادامه