کد خبر: ۶۳۸۰۱

در دیدار مدیران کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان اردبیل که در محل اداره کل دامپزشکی استان تشکیل شد بر تداوم تعامل و همکاریهای بین بخشی تاکید و اهمیت و حساسیت رصد و پایش بیماریهای مختلف در حوزه حیات وحش در راستای جلوگیری از شیوع بیماری در جمعیت دام و طیور منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، مدیر کل دامپزشکی در این نشست مشترک  با بین اینکه همکاری تنگاتنگی بین دو دستگاه حاکم است و فاز های عملیاتی تفاهم نامه همکاری بین دامپزشکی و محیط زیست در حال اجرا است افزود در سایه این همکاریهای مشترک و رصد و پایش شبانه روزی بیماریها توانستیم سال گذشته  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در نقطه صفر مرزی استان کنترل و از گسترش آن در طیور بومی و  صنعتی استان جلوگیری نماییم و در مجموع سال خوبی را پشت سر گذاشتیم.

«دکتر بهلول تکلوی» افزود در این راستا لازم است کماکان اطلاعات وضعیت بیماریهای حوزه حیات وحش به منظور اقدام سریع و واکنش به موقع در اختیار دامپزشکی قرار گیرد.

این مقام مسئول دامپزشکی در عین حال یادآور شد واکسیناسیون دامداریها در مناطق اطراف سایت های حیات وحش الویت کاری ماست و بر اساس جدول زمانبندی شده نسبت به واکسیناسیون دامها بر علیه بیماریهای مختلف اقدام می کنیم.

مدیر کل دامپزشکی استان با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری بین بخشی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست یک ضرورت اجتناب ناپذیر است آمادگی دامپزشکی را در جهت گسترش سطح  این همکاریها و نیل به اهداف و خط مشی بین دو دستگاه اعلام نمود و تصریح کرد در سال جاری نیز همکاری لازم را با حفاظت محیط زیست خواهیم داشت.

در این دیدار سعید شهند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از فعالیت های دامپزشکی در تامین امنیت وتضمین  سلامت مواد غذایی گفت در حال حاضر مشکل خاصی از نظر بیماریها در حوزه حیات وحش استان وجود ندارد و در صورت وجود مشکلی به منظور مبارزه و انجام کار فنی و کارشناسی حتما دامپزشکی در جریان موضوع قرار می گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست با یادآوری اینکه  حساسیت ویژه ای دراذهان عمومی جامعه درحوزه حیات وحش وجود دارد و این موضوع مسئولیت مارا در قبال آن مضاعف می کند افزود استفاده از ظرفیت های مشترک دو دستگاه و هم افزایی و همکاری بین بخشی می تواند گام موثری در صیانت هر چه بهتر از محیط زیست استان و حفظ و صیانت از جمعیت دام و طیور استان فراهم آورد.

اطلاع رسانی مستمر بیماریهای حوزه حیات وحش؛  واکسیناسیون سایت های حیات وحش و دامداریهای مناطق اطراف این سایت ها؛  استفاده از ظرفیت دامپزشکی و محیط زیست در اجرای طرح های پژوهشی مشترک؛ تجهیز و ساماندهی کلینیک تشریح مجهز در حفاظت محیط زیست؛ گزارش کامل کریدورهای پروازی انواع پرندگان مهاجر به منطقه و اجرای عملیاتی الباقی مفاد تفاهم نامه همکاری فی مابین از مباحث مهم این دیدار بود.

گفتنی است در این دیدار معاونین فنی و توسعه مدیریت و منابع و مسئولین روابط عمومی هر دو دستگاه در سخنان جداگانه ای به بیان دیدگاهها و نظرات خود در مورد مباحث مطروحه پرداختند.

 

نظر شما
ادامه