کد خبر: ۶۳۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: مرغداری‌های غیرمجاز مانند یک بمب ساعتی، هر لحظه مستعد ایجاد و شروع یک فاجعه و یا شیوع بیماری‌های متعدد هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر امیرحسین بهداد» در خصوص طرح ساماندهی مرغداری‌های غیرمجاز استان، اظهار کرد: برنامه راهبردی کاهش مخاطرات بیماری‌های طیور در واحدهای پرورش فاقد پروانه بهداشتی در قالب تولید قراردادی، یک فرصت بسیار خوبی است که توسط رئیس کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که برخی از مرغداری‌های استان حدود ۶۰ سال به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، افزود: این طرح شامل تمامی مرغداری‌های استان می‌شود که در طول سالیان گذشته تاکنون نتوانسته‌اند مجوز فعالیت و پرورش مرغ را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این مرغداری‌ها که هم‌چنان با مشکل به روند تولید خود ادامه می‌دهند، سیاست‌های تولیدی در بحث تنظیم بازار جهادکشاورزی و مباحث بهداشتی واحد و محصول تولیدی را با مخاطره مواجه کرده‌اند و متاسفانه ما تاکنون نتوانستیم آن‌ها را به گونه‌ای سامان دهیم که بتوانند فعالیت اقتصادی خود را با حفظ مسائل بهداشتی از جمله بحث بیماری آنفلوانزا انجام دهند.

بهداد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" گفت: امسال با اجرا شدن این طرح راهبردی یک اقدام عملی بسیار خوبی توسط سازمان دام ابلاغ شده که بر اساس آن مشکلات تولیدی تولیدکنندگان و تنظیم بازار جهاد کشاورزی و بحث بهداشتی دامپزشکی مرغداری‌های غیرمجاز حل خواهد شد.

وی متذکر شد: در قالب این طرح تمامی مرغداری‌های غیرمجاز استان با یک مباشر و یا مباشران حقیقی یا حقوقی قرارداد می‌بندند که در راستای عملی شدن این طرح، مشکلات تولیدی در حوزه طیور رفع خواهد شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
صد درصد نیست ایرادهای بنی اسرائیلی که سازمان دامپزشکی و جهادکشاورزی خلق کرده مانع تولید هستن بهترین سالن و تجهیزات دارن سالیان سال دارن تولید میکنن منتهی مثلا صد متر پنجاه به پرورش ماهی یا دامداری یا حتی مرغداری نزدیکه شده غیرمجاز و بستن در عوض مجاز داریم با وضعیت اسفناک
نظر شما
ادامه