کد خبر: ۶۳۸۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی:
«دکتر کامبیز رخشانی مهر» افزود: رد پای بروز عوامل بیماری زای ویروسی در آبزیان به دهه ۷۰ باز می‌گردد و نمی‌توانیم دلیل آن را که ۲۰ سال پیش اتفاق افتاده است، اثبات کنیم...

حکیم مهر: «دکتر کامبیز رخشانی مهر» با اشاره به اینکه واردات موجود زنده همراه با خطر است، گفت: احیای مراکز تکثیر داخلی و کاهش واردات؛ از راه‌های مقابله با ورود بیماری‌های ویروسی آبزیان به کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر کامبیز رخشانی مهر» مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی شب گذشته (سه شنبه 31 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه واردات موجود زنده همراه با خطر است، گفت: بر این اساس در مرز‌ها برنامه‌های مراقبتی و نظارتی بر واردات داریم که بخشی از این نظارت بر اساس گواهی‌های سلامت کشور‌های صادرکننده است.

وی با اشاره به اینکه رد پای بروز عوامل بیماری زای ویروسی در آبزیان به دهه ۷۰ باز می‌گردد، گفت: نمی‌توانیم دلیل آن را که ۲۰ سال پیش اتفاق افتاده است، اثبات کنیم.

رخشانی مهر با بیان اینکه سازمان دامپزشکی ۱۰ سال پیش یک مرکز ملی تشخیص با چند آزمایشگاهی که امکانات تشخیصی کافی نداشتند داشت، گفت: اما اکنون هفت آزمایشگاه منطقه‌ای معین زیر نظر مرکز ملی تشخیص با تجهیزات مناسب، فعالیت می‌کنند.

وی افزود: احیای مراکز تکثیر داخلی و کاهش واردات، از راه‌های مقابله با ورود بیماری‌های ویروسی آبزیان به کشور است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
1
2
با سلام
انتظار بر این بود که با تغییر مدیریت دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان، نگاهی نو و پویا را شاهد باشیم ولی گویا روند منفعل و سنتی ادامه خواهد یافت. فعلا و علی رغم صرف هزینه های هنگفت، فاقد برند معتبر قزل آلا با ویژگیهای قابل قبول در خصوص رشد و مقاومت به بیماریها هستیم و لذا واردات تخم چشم زده با ریسک فراوان آلودگی و تقلب در مبدا و مقصد (از قبیل اختلاط با تخم چشم زده درجه پایین و بی هویت) ادامه خواهد یافت که باید در این خصوص تدبیر ویژه با همکاری سازمان شیلات اندیشیده شود. در خصوص ۷ باب آزمایشگاه معین، گفتنی بسیار است که کمترین آن کمبود یا فقدان کیتهای تشخیصی و فرسودگی دستگاههای PCR است که در آن واحد قادر به ارائه خدمت نیستند و اجرای برنامه ملی مراقبت بیماری های ویروسی را دچار مشکل اساسی کرده است .
پاسخ ها
کامبیز رخشانی مهر
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
وظیفه تولید و پرورش آبزیان و برندسازی بر عهده سازمان دامپزشکی نیست‌. بر هیچکس پوشیده نیست که تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که بر کشور تحمیل شده است مشکلات زیادی را به همه بخش‌ها وارد نموده و از جمله تهیه کیت‌های تشخیصی بسیار دشوار شده است. بهرحال از آنجا که جنابعالی بعنوان کارشناس مطلب خود را مرقوم فرموده‌اید و بنظر میرسد که منتقد برنامه‌های فعلی هستید دعوت میکنم افتخار بدهید و به دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان تشریف بیاورید تا از نظرات شما استفاده کنیم. قطعا از هر نقد سازنده‌ای استقبال میشود. با سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
1
0
نوش دارو پس از مرگ سهراب!!!!
نظر شما
ادامه