کد خبر: ۶۳۸۳۰

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم طی نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، فراخوان چهارمین جشنواره ملی زن و علم «جایزه مریم میرزاخانی» را اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «غلامرضا غفاری»، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، فراخوان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) را اعلام کرد.

وی در این نامه با اشاره به نقش برجسته بانوان دانشگاهی در عرصه علم و فناوری، برگزاری این جشنواره را گامی در جهت معرفی و پاسداشت تلاش‌های آنان دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخشی از این نامه با تأکید بر ضرورت الگوسازی از شخصیت‌های برجسته علمی کشور، این رویداد را موجب تقویت امید و ایفای مسؤلیت اجتماعی بانوان دانشگاهی بر شمرد.

بر اساس این فراخوان، چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) در دو بخش رقابتی بانوان فعال دانشگاهی و بانوان فعال اجتماعی برگزار می‌شود.

بانوان فعال دانشگاهی این جشنواره در ۶ گروه علمی فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر و معماری و کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در بخش بانوان فعال اجتماعی نیز، متقاضیان در گرو های بانوان کارآفرین، صاحبان مشاغل دانش‌بنیان، بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی و نیز بانوان خیر و نیکوکار رقابت می‌کنند.

متقاضیان شرکت در این جشنواره نیز به ۳ رده سنی زیر ۴۰ سال، ۴۰ تا ۶۵ سال و نیز بالای ۶۵ تقسیم شده‌اند.

بر اساس زمان‌بندی این جشنواره، مهلت شرکت در رویداد علمی، فرهنگی تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه تعیین شده است.

علاقه‌مندان جهت شرکت و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت جشنواره با نشانی http://wsfestival.ir مراجعه کنند.

برگزیدگان این جشنواره که در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود از امتیازهای مربوط به آن مندرج در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برخوردار می‌شوند.

 

نظر شما
ادامه