کد خبر: ۶۳۹۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: «علیرضا کیهان‌پور» در اکوپرشین نوشت:

 دانه‌های سپید برف بر قامت استوار یک دامپزشک، نام‌ها بسیارند اگر هیاهوها و سروصداها اجازه شنیدن و دیدن نامشان (دامپزشکان) را به ما بدهند.

مولفه امنیت غذایی جامعه از مهم ترین ارکان امنیت تغذیه ای (دیدگاه نوین فائو) هر کشوری در عصر کنونی است که از بامدادان تا شامگاهان و درمسیر تولید تا مصرف جامعه هدف، قدمتی به درازای تاریخ بشری دارد.

در بحث سلامت دام و طیور وآبزیان به ویژه در این شرایط دل آشوبی ناشی از گسترش بیماری ویروسی کرونا، تلاش و ایثار دامپزشکان سرزمین ما ایران در راستای ارتقای هرچه بیشتر بهداشت، کیفیت و ممیزی محصولات دامی برای مصرف کنندگان، نقش بسیار خطیر، راهبردی و فراموش نشدنی تاریخ معاصر می‌باشد.

صادقانه باید خود را نقد کنیم که فرهنگ‌سازی مطلوب و شایسته برای طلایه داران بهداشت و سلامتی این حوزه که جایگاه همیشه فروزانی است متاسفانه در پیچ وخم روزمرگی‌های همه ما به طور سهوی و نه عمدی به محاق فراموشی سپرده شده است.

ابزارهایی مانند رسانه‌های تصویری، شنیداری، مکتوب، مجازی،فیلم، عکس، چاپ تمبر یادبود ویژه دوران کرونا برای گرامیداشت نام و یاد دامپزشکان در تمامی رده‌ها و رسته‌های شغلی وابسته به خود،مسوولیتی مضاعف را بر دوش اصحاب رسانه و مراکز اطلاع رسانی مرتبط بیشتر نهاده است.

فیلم سینمایی ”برف آخر” که روایت دلنشینی از زندگی و تلاش یک "دامپزشک” در شرایط سرد وبرفی شمال کشور (شهرستان کیاسر) را به دوربین سپرده است، بهانه ای چند باره به جز ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی  به قلم نگارنده این سطور داد که مجددا ادای دینی به این عزیزان داشته باشم.

بر اساس اخبار منتشره، این اثر سینمایی در شرایط سخت آب وهوایی سرد، کوهستانی و برفی شمال کشور فیلمبرداری شده که هم اینک توسط اسماعیل علیزاده درحال تدوین نهایی است.

نویسندگی و کارگردانی این اثر را امیر حسین عسگری بر عهده داشته و حسن مصطفوی تهیه کننده ”برف آخر” می‌باشد.

بازیگران اصلی این فیلم سینمایی با روایت زندگی یک ”دامپزشک” مجید صالحی، لادن مستوفی، امین حیایی و… بوده که اکثر سکانس‌های اصلی این اثر در آب و هوای سرد و برفی فیلم برداری شده به طوری که چهره یخ زده و بارش دانه‌های سپید برف بر شانه‌های مجید صالحی نشان از به تصویر کشیدن تلاش و ایثار یک دامپزشک در بوران وکوران سرما می‌باشد.

نگارنده امید دارد در زمان اکران این فیلم سینمایی، تلنگری برای اندک فراموش کنندگانی باشد که بیشتر متوجه گردن آویز زرین طلایی و نشان خدمت گمنامانه دامپزشکان سختکوش، با استعداد، عاشق شغل شریف خود، نابغه، شوریده حال، اثرگذار اما تا حدودی مهجور شوند و برای سلامتی و برکت وجود این خادمان کم توقع در این شرایط سخت بیماری کووید ۱۹ جهش یافته دست به دعا بردارند .

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
4
0
واکسن کووید حق دامپزشکان هست. بعد از وزارت بهداشت ۸ ارگان دیگه هم در اولویت واکسن قرار گرفتند. چرا دامپزشکی نباشه؟؟
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
2
آقا منطقی باشیم راننده تاکسی و... هم ارتباطتشون با مردم زیاده بنظر اولویت دامپزشکان در حد وسط قرار داره نه خیلی ضروری ...
نظر شما
ادامه