کد خبر: ۶۴۰۴

حکیم مهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از شناسایی 13 مرکز مجاز و غیرمجاز نگهداری حیوانات در استان تهران خبر داد.

رسول علی اشرفی‌پور اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان تهران از سال 89 سعی کرده است تا مراکز نگهداری رسمی و غیر رسمی حیوانات را در سطح استان تهران شناسایی کند.

وی ادامه داد: تا به حال 13 مرکز نگهداری حیوانات به صورت مشخص شناسایی شده است که این کار متأسفانه قبلاً صورت نگرفته بود و فقط چند مرکز محدود توسط اداره کل محیط زیست استان تهران بررسی و پایش می‌شد.

اشرفی‌پور افزود: هم‌اکنون 13 مرکز نگهداری حیوانات مورد شناسایی قرار گرفته است و روی آن‌ها پایش و نظارت انجام می‌شود ضمن اینکه دستورالعمل‌های جدیدی هم که سازمان محیط زیست در ارتباط با چگونگی نگهداری حیوانات داده است، به مراکز نگهداری حیوانات ارسال‌ شده و اخطاریه‌هایی نیز به این مراکز داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: مرکز نگهداری از حیوانات باغ وحش ارم از جمله مهمترین مراکز نگهداری حیوانات است که این دستورالعمل به آنها نیز ابلاغ شده است و تا حال حاضر این مرکز نگهداری حیوانات، برخی از اصلاحات را انجام داده است و برخی از اصلاحات از نظر نگهداری نیز باید انجام شود.

وی عنوان کرد: اداره کل محیط زیست استان تهران مبارزه خود با فروش غیر مجاز برخی حیوانات در بازار مولوی تهران و منطقه آزادگان را آغاز کرده است و از نیمه دوم 89 و 90 تا به حال کشفیات خوبی را از نظر حیوانات غیر مجازی که نگهداری و فروخته می‌شد، داشته‌ایم و این روش ادامه خواهد داشت.

اشرفی‌پور خاطرنشان کرد: خیلی از حیواناتی که غیر مجاز وارد کشور می‌شود، از راه‌های رسمی به کشور می‌آید البته ما مکاتباتی را در این زمینه با گمرک و شرکت‌های هواپیمایی انجام داده‌ایم که این حیوانات چگونه وارد کشور می‌شوند ضمن اینکه عموماً وقتی برخی افراد دستگیر می‌شوند و از آنها پرسیده می‌شود که این حیوانات را از کجا آورده‌اید، آنها مسیرهای رسمی را نشان می‌دهند که جای تأمل و بررسی دارد.

 

 

نظر شما
ادامه