کد خبر: ۶۴۱۷۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به برآورد خسارت سیل اخیر در استان سمنان گفت: به بخش کشاورزی این استان ۳۷ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «منوچهر فخری» در جلسه بررسی مسائل سیل استان سمنان که در سالن اجتماعات ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در پی بارش‌های سیل‌آسای اخیر در استان سمنان خسارات فراوانی به بخش کشاورزی این استان وارد آمده است.

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده بخش کشاورزی سه شهرستان دامغان، میامی و گرمسار در پی وقوع سیل اخیر 37 میلیارد تومان خسارت‌دیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به خسارت‌های وارد آمده به حوزه راه، منابع طبیعی، منازل مسکونی، کشاورزی و دامداری خاطرنشان کرد: وقوع این سیلاب‌ها موجب تلف شدن یک هزار و 345 رأس دام استان سمنان شده است.

فخری با اشاره به پیگیری‌های استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات ایجاد شده تصریح کرد: به‌زودی خسارات برآورد شده به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.

 وی تأکید کرد: با توجه به اینکه تمام روستاهای استان سمنان در سال 99 زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند، بیمه باید به تمام تعهدات خود عمل کرده و خسارت‌ها را پرداخت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان خدمت به مردم را نوعی عبادت دانست و گفت: برای رفع مشکلات و خدمت به مردم باید همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند.

نگرانی مردم دامغان از خسارت‌های به بارآمده

مهدی بندرآبادی، فرماندار شهرستان دامغان با اشاره به اینکه سیل چند روز گذشته در جنوب این شهرستان باعث بروز گرفتاری‌ها و خسارت‌هایی برای مردم این منطقه شده است گفت: وقوع این سیل باعث بروز نگرانی‌هایی برای مردم سیل‌زده شده است.

وی گفت: بلافاصله پس از وقوع سیلاب اخیر دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله سپاه، بسیج، هلال‌احمر، راهداری، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها به میدان آمدند و همکاری لازم را با مدیریت ستاد بحران شهرستان دامغان داشتند.

فرماندار دامغان بیان کرد: شناسایی علت وقوع سیل در جنوب شهرستان دامغان در قالب گزارشی تهیه و تدوین و جهت پیشگیری از وقوع مجدد خسارت‌های اینچنینی به ستاد مدیریت بحران ارائه می‌شود.

بندرآبادی بیان کرد: بسیاری از خانه‌های جنوب شهرستان دامغان بر اثر وقوع سیلاب اخیر دچار آب‌گرفتگی شدند که با حضور به‌موقع نیروهای امدادی و تیم‌های جهادی سپاه و بسیج و هلال‌احمر پاک‌سازی شدند.

 
نظر شما
ادامه