کد خبر: ۶۴۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی مازندران، خوزستان و فارس

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد:
نظارت 72 اکیپ بازرسی ماه رمضان در مازندران


مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: 72 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان مازندران نظارت می‌کنند‌.

دکتر مجید مختاری اظهار داشت: کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مازندران با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در سطح استان بر عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.
وی به تعداد این اکیپ‌ها اشاره کرد و افزود: 292 نفر از پرسنل و همکاران نظارت بهداشتی این اداره کل در قالب 72 اکیپ ثابت و سیار در سطح شهرستان‌های استان به منظور عرضه بهداشتی محصولات و فرآورده‌های خام دامی از اماکن تولید‌، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی سرکشی و نظارت می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: اکیپ‌های سیار ستادی اداره نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی نیز به صورت مستمر در طول شبانه‌روز با سرکشی و بازدید از این گونه اماکن، بر نحوه عملکرد بازرسان بهداشتی دامپزشکی در سطح استان نظارت می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان مازندران نیز از هم‌ استانی‍‌ها درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی شامل فروش گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی دامپزشکی، فاقد برچسب مشخصات (TAG)، فروش لاشه مرغ غیر بسته‌بندی شده‌، حمل غیرمجاز گوشت در خودروهای غیرمجاز و فاقد یخچال، فروش انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی دارای ویژگی‌های نامطلوب و عرضه غیربهداشتی انواع فرآورده‌های خام دامی و موارد مشابه مراتب را به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا پیگیری و اقدام لازم صورت پذیرد.

 

----------------------------

 

سرپرست دامپزشکی خوزستان خبر داد:
نظارت ویژه دامپزشکی خوزستان در ماه رمضان


سرپرست اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح نظارت ویژه بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این ماه اجرا میشود.

دکتر ابراهیم توکلی اظهار داشت: این اداره کل باتشکیل اکیپ‌های کار‌شناسی متشکل از 24 اکیپ ثابت و 52 اکیپ سیار در سطح استان در دو نوبت صبح وعصرعملیات بازرسی و نظارت بهداشتی را برعهده خواهد داشت.
وی افزود: همچنین در ایام تعطیل ماه مبارک رمضان درتمام شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها کشیک ویژه برقرار خواهد بود.
سرپرست اداره کل دامپزشکی خوزستان به همه شهروندان توصیه کرد: با توجه به خطرات مصرف فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی، گوشت و سایر محصولات خام دامی را ازمراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
توکلی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد غیربهداشتی، مراتب را سریعا به نزدیک‌ترین واحد دامپزشکی در شهرستان و یا با شماره تلفن‌های 3330147 و 3331104 در شهر اهواز درمیان بگذارند.

 

-----------------------------

 

در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد؛
تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی فارس


با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی، طرح ویژه نظارتی ماه رمضان توسط تیم‌های نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در فارس تشدید می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت این اداره کل اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگه‌داری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در سطح استان در کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و به طور مستمر بازرسی می‌شوند.
امیرمحمود رستگار افزود: با توجه به استقبال گسترده عموم مردم برای تأمین مایحتاج و فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی و نیز توزیع گسترده این فرآورده‌ها به صورت تازه و منجمد در فروشگاه‌ها، تعاونی‌های مصرف و مراکز عرضه سطح شهر در ماه رمضان این طرح به اجرا گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به احتمال سو‌استفاده برخی از افراد سودجو به ویژه افراد دوره‌گرد و دستفروش برای عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان‌قیمت در این ماه مبارک اقدام به اجرای چنین طرحی شده است.
این مسئول ادامه داد: مواردی از قبیل عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت چرخ‌ شده، مرغ قطعه‌بندی‌ شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی ‌شده غیرمجاز و بدون تاریخ تولید، انقضا و کد دامپزشکی می‌تواند به بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک منجر شود.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی استان فارس در ادامه گفت: لازم است تمام شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در شیراز با شماره‌ تلفن‌های 2246488 و 2246489 و 2233072 (شبکه دامپزشکی شیراز) و در شهرستان‌ها به شبکه‌های دامپزشکی مربوطه اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت پذیرد.
رستگار تعداد مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی فارس را بیش از 4 هزار واحد دانست و از آمادگی سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز با شماره 3007957953064 برای اعلام موارد تخلف و رسیدگی به آنها خبر داد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح برای تأمین امنیت غذایی شهروندان، هماهنگی لازم با سایر نهادها، از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان جهاد کشاورزی استان، ائمه جماعات فارس، مراکز بهداشت و اداره کل تعزیرات حکومتی در حال انجام است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مازندرانی
|
-
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
0
0
با سلام_ کدام کشتارگاه بهداشت را رعایت میکند که ............... البته حق ماموریتی هم هست با مدرک ثابت میکنم
نظر شما
ادامه