کد خبر: ۶۴۱۹۳
تعداد نظرات: ۷۱ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر از آخرین تصمیم کمیته فنی اولویت‌بندی واکسن کرونا:
«دکتر محمد زینلی» به حکیم مهر می‌گوید: کمیته فنی که متشکل از ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با تخصص‌های مختلف هستند، این تصمیم را گرفتند. در هیج جای دنیا دامپزشکان در فاز یک اولویت نیستند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «کمیته فنی اولویت‌بندی واکسیناسیون کرونا زیر بار اولویت دامپزشکان در واکسیناسیون کرونا نمی‌رود و دلایل توجیهی می‌خواهد»؛ این حرف ماحصل گفت‌وگوی نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی با حکیم مهر است که آب پاکی را روی دست دامپزشکان و خانواده دامپزشکی ریخت که در طول چند روز گذشته، تلاش‌های فراوانی در جهت اختصاص سهمیه واکسن برای دامپزشکان کردند.

 «دکتر محمد زینلی» به حکیم مهر می‌گوید: «در جلسه دیروز کمیته، از حق دامپزشکان دفاع و موارد حیوانی کووید-۱۹ را گزارش کردیم اما وقتی در مقام مقایسه قرار دهیم و به کارکنان خط اول حوزه درمان نگاه کنیم، می‌بینیم آنهایی که در ICU ، اورژانس و بیمارستان ریفرال هستند، مواجهه‌ای با بیماران کووید-۱۹ دارند که به هیچوجه نیروهای دامپزشک ندارند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما از آخرین تصمیمات در مورد اولویت‌بندی واکسن کرونا چیست؟

وضعیت اولویت‌بندی واکسن کرونا مشخص است. یک سند ملی تنظیم شده که معمولا کمیته فنی بر اساس آن سند ملی جلو می‌رود اما بعضا خیلی از سازمان‌ها و ارگان‌ها درخواست‌هایی را به معاونت بهداشت ارائه می‌دهند و کمیته فنی روی آن تصمیم‌گیری می‌کند. برای این کار توجیهات و دلایلی هم دارد. به خصوص این درخواست‌ها از سوی مشاغل خاص است که معمولا در فاز سوم قرار می‌گیرند.

حکیم مهر:‌ عنوان دقیق این کمیته فنی چیست؟

کمیته فنی اولویت‌بندی برای واکسیناسیون کرونا.

حکیم مهر:‌ اعضای کمیته چه کسانی هستند؟

کمیته فنی متشکل از ۳۰ نفر از اعضای مختلف هیات علمی دانشگاه‌هاست.

حکیم مهر: آخرین جلسه کمیته چه زمانی برگزار شد؟

دیروز برگزار شد.

حکیم مهر: در این جلسه چه تصمیمی درخصوص اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون دامپزشکان گرفته شد؟

تصمیم بر این شد که اولویت‌بندی قشر دامپزشکان توسط خود سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور بر اساس ارائه خدمات بهداشتی صورت گیرد. به هر حال یک دامپزشک در حوزه بسته‌بندی، یک نفر در کشتارگاه، یک نفر در کلینیک و دیگری در آزمایشگاه و همه این افراد در گروه‌های سنی بالا و پایین هستند. لذا این اولویت‌بندی باید از سوی خودشان صورت گیرد. این اولویت‌بندی مجدداً در کمیته مطرح و برنامه‌ریزی روی آن صورت می‌گیرد و واکسن مورد نیاز در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد.

حکیم مهر: اینکه شما فرمودید، یک مساله در درون بدنه ساختار دامپزشکی است که به هر حال حل می‌شود. سوال بنده این بود که در تصمیم نهایی کمیته، دامپزشکان در کدام اولویت قرار گرفتند؟

عرض کردم که کلیه مشاغل در فاز سوم اولویت قرار گرفتند.

حکیم مهر: یعنی برای دامپزشکی هیچ اولویتی نسبت به سایر مشاغل در نظر گرفته نشد؟

خیر. گروه یک اولویتی یعنی «فاز یک» شامل کلیه کارکنان بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها، مراکز نگهداری سالمندان و جانبازان، پرسنل آزمایشگاه‌ها، کارکنان خط اول حوزه بهداشت، کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، پزشکان، پرسنل داروخانه‌ها، جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای ۵۰ درصد هستند.

«فاز دوم» شامل گروه‌های سنی اعم از بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ سال، بالای ۶۵ سال و ۱۸ تا ۶۴ سال که بیشترین گروه سنی اینجاست. در «فازسوم» هم مشاغل قرار می‌گیرند.

در جلسه دیروز خیلی از سازمان‌های دیگر مثل پزشکی قانونی، سازمان زندان‌ها و... حضور داشتند که آنها هم در گروه‌های فاز سوم هستند. آنها هم خواستار واکسیناسیون برای پرسنل بودند اما کمیته زیر بار قضیه نمی‌رود و دلایل توجیهی می‌خواهد. صحبتی که ما با همکاران و اعضای کمیته داشتیم سعی کردیم مسائل دامپزشکی را کمی بولدتر کنیم.

حکیم مهر:‌ یعنی چگونه؟

نهایتا برنامه‌ریزی کردیم که با توجه به اولویت‌بندی که سازمان و خود نظام دامپزشکی می‌کند، زودتر واکسیناسیون دامپزشکان را مهیا کنیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی خود شما به‌عنوان نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی نظام دامپزشکی چیست؟ به هر حال زئونوز بودن بیماری و انتقال آن از انسان به گربه ثابت شده و احتمال انتقال بیماری از گربه به انسان هم وجود دارد. با توجه به ازدحامی که در کلینیک‌های دامپزشکی هست، آیا نمی‌بایست دامپزشکان نیز مانند پزشکان در اولویت قرار گیرند؟

ما در جلسه از این مساله دفاع و موارد حیوانی را گزارش کردیم اما وقتی در مقام مقایسه قرار دهیم و به فاز یک یعنی کارکنان خط اول حوزه درمان نگاه کنیم، می‌بینیم آنهایی که در ICU ، اورژانس و بیمارستان ریفرال هستند، مواجهه‌ای با بیماران کووید-۱۹ دارند که به هیچوجه نیروهای دامپزشک ندارند.

کمیته فنی که متشکل از ۳۰ نفر از اعضای مختلف هیات علمی دانشگاه‌ها با تخصص‌های مختلف هستند، این تصمیم را گرفتند. در هیج جای دنیا دامپزشکان در فاز یک اولویت نیستند. حتی در CDC آمریکا هم بر اساس مستندات، در فاز 1A که شامل کارکنان بهداشتی درمانی هستند، دامپزشکان حضور ندارند و آنها در فاز 1B و 1C قرار می‌گیرند.

در حقیقت به نظر من هم نباید دامپزشکان در فازهای اول قرار گیرند، اما بر اساس نوع کاری که انجام می‌دهند، می‌توان آنها را در فازهای بعدی قرار داد و ما هم تمام تلاش خود را کردیم که این کار را انجام دهیم.

حکیم مهر:‌ شما به‌عنوان نماینده نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی نظام دامپزشکی، چه اقداماتی برای دامپزشکان انجام داده‌اید؟

من هم یک عضو از شورای مرکزی هستم. ما به دنبال مهیا کردن و تسهیل کار دامپزشکان و اعضای نظام دامپزشکی در شورای مرکزی هستیم. یک قسمت کار که ما به عنوان نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی، در ارتباط با کارهایی است که همکاران دامپزشکی در بخش بهداشت می‌کنند. تلاش ما این است که به‌عنوان نماینده این مساله را تسهیل کنیم. مورد دیگر در بحث واکسن آنفلوانزا در یکی دو سال گذشته بود که همکاران دامپزشکی در خط مقدم بودند. این مهم جزء اولویتها بود و ما هم ترتیبی دادیم که این واکسن از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در اختیار تمام عزیزان دامپزشک در نقاط مختلف کشور قرار گیرد. به هر حال این ارتباط وجود دارد و ما به‌عنوان یک عضو از شورای مرکزی تسهیلاتی را از سوی وزارت بهداشت برای همکاران دامپزشک مهیا می‌کنیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۹۲
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
2
34
بی‌صاحب دامپزشکی است که تو ایران باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
بازم از قبل بهتر شد
علی برکت الله
|
France
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
15
دیگه دامپزشک‌ها از دانشجوی سال ۴ پایین‌تره بر ما صحبت از CDC می‌کنید. تمام دنیا مشاغلو تعطیل کرده‌اند و مدارسشون بازه و هزار تفاوت دیگه، حالا صحبت از CDC می‌کنند ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
همکار عزیز .................، در اولویت بندی CDC اولویت اول که 1A است فقط،شامل کادر درمانی که مستقیما با بیماران کرونایی سر وکار دارند مانند پرسنل آسی یو ها و .. است و بقیه ی کادرهای درمانی در گروه 1B قرار می گیرند و دامپزشکان هم در همین گروه هستند. ..................... حتی انجمن دامپزشکان آمریکا هم در توجیه اشان برای اولویت دامپزشکان موضوع انتقال کرونا از حیوانات خانگی به انسان را مطرح نکرده اند چون قابل دفاع نیست و دلیل اصلی اولویت را بر اساس مواجهه مستقیم با مراجع کنندگان و عدم امکان رعایت فواصل و همچنین دخالت دامپزشکان در زنجیره ی تولید غذا را مطرح کرده اند و با این استدلال ها CDC را قانع کرده اند ..................
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
14
فاز سوم یعنی توی کدوم گروه. فاز سوم مشاغل مشخصه، کجای اون تاریخ دامپزشکان هستند؟ باز الکی یه حرفی زدند که رفع کنن از سرشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
سلام. .................، انجمن دامپزشکان آمریکا هم برای اثبات نظرش در مورد در اولویت قرار گرفتن دامپزشکان برای واکسیناسیون از موضوع انتقال بیماری از حیوانات خانگی به انسان صحبت نکرده چون قابل اثبات نیست و دلایلی مثل نقش دامپزشکان در زنجیره ی تولید غذا و عدم رعایت فاصله اجتماعی در فعالیت های دامپزشکان و ضرورت خدمات رسانی مستمر دامپزشکان به جامعه و نقش دامپزشکان در بهداشت عمومی را مطرح کرده و با همین دلایل دامپزشکان را در اولویت 1B و همراه با سایر کادرهای درمانی قرار داده است. یعنی بعد از اولویت 1A که شامل کادر درمانی خط اول که مواجهه مستقیم با بیماران کرونایی دارند مانند پرسنل ICU و .. هستند، دامپزشکان همراه با سایر کادر درمان در اولویت بعدی یعنی 1B قرار دارند. آن وقت در ایران دندانپزشکان، داروسازان و کارمندان ستادی وزارت بهداشت و... در اولویت اول هستند و دامپزشکان در اولویت سوم و همراه با کارمندان بانک ها و رانندگان تاکسی و پرسنل نیروی انتظامی و .... . واقعاً باید برای دامپزشکی کشور تاسف خورد ......................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
2
16
اخه من نمیدونم یعنی به فکرتون نمیرسه بگید دامپزشکان و پیرادامپزشکان در روز باید به خانه های مختلف در یک روستا مراجعه کنن و فردا روستای دیگه یا تست سل یا واکسیناسیون یا بازذید بهداشتی که تماس های زیاد با افراد مختلف که خیلی هاشون ممکنه مبتلا باشن دارن فقط میگن موارد انتقال انسان به حیوان اثبات نشده نمیگن واحد قرنطینه صبح تا شب چند تا راننده میاد که هرکدومش از یه نقطه کشور اومده
دامپزشکی
|
Germany
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
2
23
سلام وقت بخیر، از دامپزشکی بدبخت تر دیگه نیست،
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
3
29
دم ارتش جمهوری اسلامی گرم که برای دامپزشک های تحت نظرش احترام قائل بود و مارو هم با پزشکان ارتش واکسینه کرد ❤️
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
خداروشکر باز هم ارتش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
1
8
شما قوانین پزشکی را درنظام‌دامپزسکی لحاظ کردید ولی درعمل ماخودمان را قاطی پزشکی کردیم‌ آنها خود را طافته جدا بافته از ما میدانند کاری نمیشود کرد ناراحت نشوید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
14
واقعا شرمنده این همه پیگیری نظام و سازمان شدیم!! اگر همین آنفولانزا فوق حاد طیور میشد مثل کرونا بازم دامپزشکان با میوه و سبزی فروشا واکسن میزدن.. آنفولانزام که زئونوزه..
عدالت بی نام
|
United States of America
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
13
با عرض سلام و خسته نباشید متاسفانه وزارت بهداشت تمامی زیر ده های خود چه کادر درمان و غیر درمان که زیر شاخه وزارت بهداشت بودن را واکسینه کرد چطور می‌شود یک مملکت اینقدر بی قانون باشد؟!!!!!!!
دامپزشک
|
United States of America
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
2
19
................ وقتی فاز دوم از ۱۸ سال تا ۸۰ سال رو در بر میگیره دیگه همه ی دامپزشکان هم در همین فاز واکسنشون رو میزنن،زحمت زیادی نکشن فاز سوم رو مدیریت کنند.راضی نیستیم بخدا...فقط میشه ابراز تأسف کرد ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
۱۸ تا ۸۰ سال نیست دوست عزیز. فازهارو مطالعه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
درسته دیگه وقتی در فاز دوم ۱۸ تا ۶۴ سال واکسینه میشن چرا در فاز سوم بریم
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
دوست عزیز ۱۸ تا ۶۳ ساله بیمار زمینه در فاز ۲ هست. شما یک سرچ بکنید جدول ها میاد.
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
۸‌نفر لایک کردند بدون اینکه حتی جداول اولویت ها رو بخونند. فاز ۲ از ۶۰ سال تا بالای ۸۰ سال هست. به ترتیب ۵ سال به ۵ سال از بالای ۸۰ سال شروع میشه. در آخر ۱۸ تا ۶۴ سال بیمار زمینه هستند. وگرنه فاز ۴ ام نزدیک ۶۰ میلیون نفر قرار دارند. باز جای شکرش باقی هست فاز ۴ نیستیم و جز ۱۵ میلیون نفر اول کشور واکسن می زنیم
دامپزشک مسئول فنی
| Canada |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
همکار گرامی فاز ۲ از ۱۸ تا ۸۰ سال نیست. از ۶۰ تا ۸۰ سال هست. ۴ فاز داره.شما یک نگاه بکنید به جدول های ستاد ملی کرونا. از ۱۸ تا ۶۴ سال فاز ۲ مربوط به بیماران زمینه ای این گروه سنی هست و نه کل افراد این گروه سنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
2
14
در شیراز دامپزشکی دولتی واکسن زده است.
دکتر نوید ابراهیمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
12
متاسفانه مشخص هستش که متولیان دامپزشکی نتونستند رایزنی درست حسابی با متولیان بهداشت بر قرار کنند و بقبولونند که دامپزشکان در معرض خطر بیشتری هستند نسبت به سایر مشاغل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
11
موقع دور کاری کار ما مهم میشه باید بریم سر کار موقع واکسینسیون اولویت نیستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
2
پس این روند لاک پشتی واکسیناسیون که در برخی استان ها شروع شده( اگر اشتباه نکنم کرمانشاه و بوشهر شیراز و چند شهر دیگه) چیه
عدالت
|
United States of America
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
1
8
متاسفم برا این دیدگاه و هزاران بار متاسفم که عمرم تو این رشته تلف شد
..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
8
9
دکتر های دامپزشک، از پاکبانان در این کشور کمترند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
پاکبانان انسان زحمت کش وبی ادعا هستند و با محیط زندگی انسان سروکار دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
پاکبانان زحمت کش به دلیل در تماس مستقیم بودن با زباله ها و پسماندهای عفونی بیمارستان ها واقعا اولویت دارند برای دریافت واکسن.
من دامپزشک حاضرم 1000 تا گاو را توشه رکتال کنم ولی دست به یکی از اون کیسه های عفونی بیمارستان نزنم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
پاكيان‌هاي شريف اگر نباشند دكتر و مهندس‌ ها بايد پاكباني هم بكنند. پاكباني به اندازه ساير مشاغل اهميت دارد بلكه از خيلي مشاغل مهم تر هم هست. فكر نكنيد بنده پاكبانم يا از خانواده پاكبانان. خير من هم مدرك دكترا دارم ولي ارزشي بالاتر از ساير مشاغل براي خودم قائل نيستم. همه بايد باشند و همه مهم هستند براي آن كه كار اين دنيا بر مدار خود بچرخد.
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
24
2
بنوبه خود از پیگیری های مجدانه رییس محترم سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص کمال تشکر را دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
واقعا این تلاش رو مجدانه میدونید؟! ایشون خودشون میگن موافق در اولویت بودن دامپزشکا نیستن بعد تشریف بردن رایزنی؟ یکی اول باید با خودشون رایزنی کنه که راضی به اولویت بشن!!!!!! بعدم این استدلال ........ گربه چیه؟! ما از اروز اول کرونا تا بحال یکروز تعطیل نبودیم در طول روز حداقل با 30 مراجعه کننده برخورد داریم! .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
17
خیلی متاسفم در سازمانی انجام وظیفه میکنم که پشیزی ارزش ندارد و همه جا ، ارگان های مختلف به ما سربازان گمنام جفا میکنند از وزارت بهداشت که همیشه خودش را از ما سر میدونه ‌ . نمونه اش بارها دیدیم در آنفلوانزای فوق حاد طیور و معدو سازی طیور آلوده که کارگر ایرانی نیامد و کارگر افغانی هم در واحدهای آلوده در رفتند و پرسنل دامپزشکی از همه بیچاره و بدبخت تر از گذشته شروع به جمع آوری تلفات طیور و معدوم سازی کردند و در آخر پرسنل بهداشت خارج فارم آمدند و با دادن چند قرص و غیره و تکمیل نمودن فرم های مربوطه قضیه مهار بیماری را بوق و کرونا به نام خودشان زدند و کلی مزایا گرفتند
سازمان جهاد کشاورزی نیز به گونه ای دیگر حق مان را اجحاف کردند و ما بجای حق خومان و زنده کردن نام دامپزشکی ، محرومیت از مطب و غیره ، شان خودمان را پایین آوردیم و با سایر رده ها مقایسه کردیم و نان آنها را در قسمت های مختلف مانند مسول فنی بسته بندی شیر و تخم مرغ و ....آجر کردیم و گفتیم حتما باید دامپزشک باشد و همچی یادمون رفت .......چرا ما خودمان با پزشک ها مقایسه نمی کنیم و مانند این مثل معروف خودمان را بجای مقایسه با آمریکا ، اروپا با عراق و افغانستان مقایسه میکنیم و خدا را شکر میکنیم امنیت داریم و نمی گیم پول این کشورهای جهان سومی از ایران ما با ثبات تر و ارزش دارد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
13
باید بطور قاطع اعتراض و پی گیری شود .اخر این سازما ن و نظام

دامپزشکی چکار میکنند؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
3
کردستان انجام شده. کرمانشاه نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
4
11
تشکر از مدیرکل با درایت استان فارس بابت پیگیری واکسیناسیون پرسنل
421176
|
Croatia
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
4
بحث مراجعین و این حرفا نیست. بحث برهم کنش کرونا ویروس انسانی و انواع حیوانی است. ویروس ها تبادل ژنی و موتاسیون های مختلف ایجاد میکنند. همین کرونا ویروس انسانی فعلی از کجا معلوم با کرونای گوساله ها یا گربه ها یا .. تبادل ژنی نکنند و کرونای جدیدی به وجود نیاورند، همانگونه که کرونای فعلی ترکیب کرونای خفاش و انسان بوده یا مانند همین آنفولانزا که دقیقا به همین شکل سویه جدید تولید میشود. یعنی هنوز توی اون وزرات بهداشت ۴ تا دکتر مسلط به علوم نیست تا اینها را بگویند؟! متاسفانه از علم بهداشت عمومی و سلامت واحد در وزارت بهداشت ما خبری نیست و کاملا مدیریت به سبک جزیره ای در آن اعمال میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
کردستان صد در صد پرسنل واکسینه شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
3
تو خیلی از کشورها مشاغل گروه 1 رو که در تمام مدت قرنطینه ها فعال بودند در اولویت واکسیناسیون قرار دادند، در ایران هم ما جزء همین گروه هستیم و به جاست که در اولویت قرار بگیریم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
2
8
اگه اولویت نداره دامپزشکی پس چرا جزو مشاغل ضروری هست و در ایام تعطیلات کرونایی هم باید باز باشن؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
8
4
واقعا باید تبریک گفت به این شجاعت این کمیته علمی.
اینکه بدون توجیهه ودلیل و فقط با تکیه براینکه گربه مبتلا میشه پس مام واکسن بزنید، نباید واکسن زد.
درکشور واکسیناسیون باید الویت بندی بشه همینجور که الان میکنند
دوستان دامپزشک هم کمی باخودشون دو دوتا چهارتا کنند متوجه میشن در اولویت اخر هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
دوست عزیز شما درست می فرمایید در هیچ کجای دنیا به دلیل احتمال انتقال بیماری از حیوانات خانگی به انسان که هنوز ثابت نشده است، دامپزشکان را در اولویت واکسیناسیون قرار نداده است. ولی هزار دلیل قابل دفاع برای در اولیت قرار گرفتن دامپزشکان برای واکسیناسیون وجود دارد. تنها نگاهی به دلایل انجمن دامپزشکان آمریکا(AVMA) برای در اولویت قرار گرفتن دامپزشکان در واکسیناسیون بیاندازید، می بینید که آنها دلایلی از جمله نقش دامپزشکان در زنجیره ی تولید غذا و عدم رعایت فاصله اجتماعی در فعالیت های دامپزشکان و ضرورت خدمات رسانی مستمر دامپزشکان به جامعه و نقش دامپزشکان در بهداشت عمومی را مطرح کرده و با همین دلایل دامپزشکان را در اولویت 1B و همراه با سایر کادرهای درمانی قرار داده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
شما اگه دو دو تا چهار تا بلد بودی به جای عقده گشایی و دخالت در کاری که ربطی بهت نداره سرت تو کار خودت بود .
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
پروفسور نتيجه گيري!! كه معلومه از عدم دانايي و شناخت نسبت به اين رشته كامنت گذاشتي. خود كادر ميز نشين وزارت بهداشت همه واكسن زدند همه دانشجووووهاي پرستاري نه پرستاران واكسن زدند. فرق داروخونه دامپزشكي با انساني چيه كه نبايد داروخانه داران دامپزشك .٠، كلينيسين ها ، افرادي كه در كشتارگاهها كارميكنند خود كادر سازمان و ادارات كل كه تلفات دادند و .... واكسن بزنند. كل واكسن مورد نياز براي دامپزشكان با بوستر دومش ١١٠هزار دوز نميشه. اصلا نقش دامپزشك در اقتصاد سلامت چيه .........
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
نقش دودوتا چهار تا اینه که امثال شما اصلا دوست دارین همه جا بگین ما هستیم، امثال شماها که با ادعا پوچ و بی سواد تمام دوستان دامپزشک زیر سوال بردین...
دامپزشکی و عده ای قلیل از دامپزشکان دوست دارند حتی در سیستم خودرو سازی راه سازی و... هم بگن ما نقش داریم. مسلما حق با وزارت بهداشت هست. اما ارزو میکنیم شما هم ب ارزوت برسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
ناشناس 5:13 ، آخه باسواد تو اومدی خودتو تو بحثی که بهت ربطی نداره قاطی کردی و اینجا دنبال آرزوهات می گردی و داری خودتو خالی میکنی که یکم خنک شی اونوقت دامپزشک ها میخوان بگن همه جا نقش دارن ؟ تو برو رو همون دو دو تا چهارتات کار کن حداقل بفهمی با خودت چند چندی .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
5
سلام. وقتی که نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی نظام دامپزشکی که باید مدافع دامپزشکان باشد، خودش اعتقادی به اولویت دامپزشکان در واکسیناسیون ندارد از پزشکان تصمیم گیرنده چه انتظاری داریم. در وزارت بهداشت همه ی دندانپزشکان و داروسازان هم در فاز یک واکسیناسیون شدند و حتی کارکنان ستادی وزارت بهداشت که در اتاق های لاکچری وزارتخانه زیر باد کولر نشسته اند و جواب ارباب رجوع را از ۵ متری می دهند در الویت اول واکسیناسیون می شوند ولی دامپزشکان که در کلینیک‌ها و بیمارستان های دامپزشکی امکان رعایت فاصله را ندارند و روزانه با صدها نفر از فاصله ی نزدیک مواجهه هستند مانند در ردیف سایر مشاغل قرار می دهند. ...... حتی گاید لاین CDC را درست نخوانده‌اند چون CDC بعد از پرسنل خط اول که کادر درمانی آی سی یوها و ... هستند و در گروه 1A قرار می گیرند ، دامپزشکان را در اولویت بعدی یعنی 1B قرار داده است که هم ردیف سایر کادرهای درمانی هستند. .............................. "چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید، گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست."
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
5
نطام .............. همين نتيجه اش ميشه. دانشجوي پرستاري نه پرستار هم واكسن زده كه تو خونش داره درس ميخونه اونوقت دامپزشكان اولويت ندارند؟؟؟؟ !!!
پاکبانان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
4
دوست عزیز کدوم پاکبان ارباب رجوع داره که باید در الویت باشه؟
معمولا پاکبان ها در یک کوچه به تنهایی مشغول کار هستن.
این هم یک کار تبلیغاتی از وزارت بهداشت بود مثل اغلب اقداماتی که از اول کردن. مثل ضد عفونی کف خیابان ها.
فاطمه مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
1
5
دوستان و همکاران عزیز اینجا ایران ن ن ن ن است!!!!!!دقت کنید در کشوری زندگی می کنید که جان انسان ٫انسان و انسانیت هیچ ارزشی ندارد .کدوم شغل در کشورمون دارای جایگاه واقعی خود است که دانپزشکی باشد پس زندگی کنید و ذهن خود را درگیر نکنید که اخرش یک مریضی دیگر به خودمان اضافه نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
افتخار میکنیم که ایران است. جان انسان و انسانیت هم بیشتر از خیلی از جاهای دیگه ارزش دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
2
......................
چه استدلالی دارید و کردید که دامپزشکی از نقاط مختلف کشور مراجعه کننده دارد و مراجعین دامپزشکان درکلینیک ها هنگام معابنه چسبیده به حیوانات خانگی خود هستند و دامپزشکان اینگونه در معرض خطر ابتلا هستند!
چه استدلالی کردید که بسیاری از بزرگان این حرفه مبتلا شدند چراکه جزو مشاغل سطح یک و ضروری بودند و مکلف به فعالیت در شرایط قرمز و سیاه( به قول حضرات فوق قرمز!) بودند .
چگونه است که کارکنان مهدکودک که یک سال دورکاری دارند در اولویت بالاتری از ما قراردارند؟؟
چه فهمی همان کمیته علمی از جهش ویروس دارد؟
چه گناهی خانواده های ما کردند که فرزندان و همسرانشان دکتر دامپزشک شدند و به کشور خدمت کردند که اکنون اینگونه در ریسک ابتلا از طریق ما قرار بگیرند.
....................
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
4
اولا وزارت بهداشت یا نماینده اش در نظام دامپزشکی هیچ منتی بر دامپزشکان ندارند که دامپزشکان را در اولویت سوم قرار داده اند چون وزارت بهداشت در فاز سوم موظف به واکسیناسیون مشاغل خدمات رسان هست .
دوما اختصاص واکسن آنفلوانز به دامپزشکان وظیفه وزارت بهداشت است و حتی در مورد دیر رسیدن این واکسن به دامپزشکان با توجه به بروز بیماری در دنیا باید پاسخگو باشد .
سوما از ماست که بر ماست .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
1
3
سلام از وقتی دکتر ناظمی امدند اول چیزی که خودش رو نشون داد برگشت عزت نفس و اعتماد به نفس کارشناسان بود.
تامین واکسن کرونا برای کادر دامپزشکی در حالی که می دانیم کادر درمان هنوز بصورت کامل تامین واکسن نشده اند
پرداخت هایی که با تلاش های مجدانه و پیگیرانه ایشان و معاونت توسعه صورت گرفت
ایجاد جو آرام در محیط کار
و.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
باید برنامه تظام‌دامپزشکی ازنوع تدوین شود اگر در نظام‌پزشکی نماینده دامپزشکی
هم عضویت در شورای نظام پزشکی دارد نماینده پزشکی هم باید در شورای نظام دامپزشکی عضویت داشته باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
3
دامپزشکی در اعمااااق اولویتها .
محمد رنجبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
2
3
با تشکر از دکتر ناظمی مدیر کل محترم دامپزشکی استان فارس به جهت اینکه ترتیبی اتخاذ نمودند که پرسنل خدوم دامپزشکی جهرم تحت پوشش واکسن استرازنکا قرار گرفتند وبر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
4
یعنی بینایی سنجی، تغذیه، داروخانه و .... به دامپزشک اولویت داره
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
.................... حداقل جزء فاز سوم شدیم ؟؟!!!!! البته 3 از 3 هم خوبه ، ناشکر باشیم میشیم 4 از 3 ؟؟!! فقط دیگه نمیدونم چی بگم .....
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
6
اگر دامپزشکان اولویت نیستند داروسازان به چه دلیل اولویت قرار میگیرند؟
علوم پایه پزشکی که باکتری شناسه چه اکسپوزی داره؟
مسئول فنی دامپزشک
کلینیک ها و بیمارستان های دامپزشکی
محققین تو پژوهشگاه ها
اینا هر چی نباشن از داروساز بیشتر اکسپوز میشن
...................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
چه دله خجسته ای داری خوش به حالت
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
کافی است فردی شماره نظام پزشکی داشته باشد! نظام تمام قد پشت اوست! الان هم حتی کارشناس تغذیه بیکارش هم واکسن زدن
داریوش کجور
|
United States of America
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
اینم دلیل دیگری بر ....... نظام دامپزشکی بویژه در استانها. با چهارتا نامه نوشتن کار حل نمیشه؟؟ اونم نامه نگاری دیرهنگام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
3
دامپزشکان فقط موقع کار تو صف اول سربازان بدبخت سلامت هستند ولی تو زمینه واکسن دیده نمیشن و این به خاطر ضعف مدیران سازمانی است
اونایی که دامپزشکی ایران را با دنیا مقایسه میکنن کجای دنیا دامپزشکی کار نظارت بر مراکز عرضه رو داره
اگه یه بازرس بیمار باشه کل شهر رو میتونه بیمار کنه
در دنیا برنامه واکسیناسیون مثل ایران نیست که دامپزشکی مجبور باشه تک تک روستا ها رو بره شخصا واکسن بزنه
دامدار خودش میره واکسنش تامین میکنه
حالا اگه یه واکسیناتور بیمار باشه و در طول یک ماه به ۲۰ روستا سر بزنه برای واکسیناسیون چه حجمی از الودگی رو به دنبال خودش داره
متاسفانه وقت هی وظیفه گردن خودمون میندازیم همین میشه که دیده نمیشیم
از همینحا به مدیران خودم میگم پذیرش کار و مسئولیت دیگران نه تنها شان و شخصیت برای مجموعه به دنبال نداره بلکه بی ارزشی و بی اهمیت بودن دستگاه رو سبب میشه
امیدوارم از این بی مهری در امر واکسیناسیون درس گرفته باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
1
مسله واکسن نیست مسله این است دامپزشکی حز گروه بهداشتی هست یا خیر ؟در سال ۱۳۵۱ کشور عربستان دامپزشک برای اداره پیشگیری خود آگهی استخدام داده بود با ماهی ۲۵۰۰۰ ریال آن زمان اگر در ایران ما جز گروه بهداشتی حساب نمیشویم لازم وواجب است قانون نظام دامپزشکی جدا از قوانین کپی شده از تظام پزشکی تدوین وتصویب شود من بعنوان یادگاری از خودم بیان میکنم تا بررسی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
1
1
فرق بین پزشک و دامپزشک در این است که پزشک رشته تخصصی خود را در ارتباط با پزشکی می گیرد حتی تخصص در مو و تغذیه لذا هرگز از پزشکی جدا نمی شود و خود را جدا نمی داند ولی در دامپزشکی وقتی افرادی غیر تخصص در کارهای کلینیکی می روند حتی فود هایژن، دگر سعی می کند خود را جدا از دامپزشکی بدانند لذا لازم است برای تخصص های خارح از کلینیک و رشته های خارج از دامپزشکی و صرف وقت وهزینه مملکتی کسانی که می خواهند در رشته های مانند پاتولوژی انسانی یا رشته های که مربوط به پزشکی می شود صرفا از پزشکان پذیرش شود و در دامپزشکی تخصص های مجاز باشد که فقط به دامپزشکی مربوط شود آن وفت کسی که علاقه به دامپزشکی دارند صرفا در این راه قدم بر می دارد و وقت خود و هزینه خود و هزینه عمومی مملکتی در راه مشخص شده جریان پیدا می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
در زمانی که ما در سال ۴۴ در دامپزشکی قبول شدیم از ما معاینه پزشکی بعمل آمد چون باید با دام کوچک و بزرگ برخورد داشته باشیم ولی امروزه شاهد بودم دانشحوی جوانی که برای کار آموزی به اداره دامپزشکی مراجعه کرده بود و میخواست با دام و انواع حیوانات سر و کار داشته باشد با مادرشان مراجعه کرده بود، پس باید ادامه کار اینچنین افراد را پیش بیتی کرد در صورتیکه ما برای کارآموزی به روستاهای گیلان مازندران سندج کرمانشاه وغیره میرفتیم چون دامپزشکی کارش در روستا بود انواع حیوانات چه پرورشی چه در امروز حیوانات فانتزی. بله دامپزشکی حتی کلینیک حیوانات کوچک و طیور هم لازم است ار سلامت جسم و روح حیوان دوستی و حیوان نترسی برخوردار باشیم تا با علاقه به دامپزشکی رو آوریم نه صرفا مدرک دکترا و آقای دکتر و خانم دکتر ما را صدا کنند دوستان دامپزشکان همکار به دیکران که میخواهند به این را قدم بردارند ضرر ندارد بفرمایید
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
دوستان تا زمانی که خودمان با خودمان مشکل داریم همین آش است و همین کاسه تمام رشته ها دارن از حقشون دفاع می کنند مثل پرستاران انقدر اعتراض کردند حقوق خودشون رو تا 8 میلیون رساندن در دامپزشکی هم همکاران خودشون رو شایسته تزریق واکسن نمی بینند وای بر ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
1
.................... وقتی تو اوج کرونا که تمامی اصناف تعطیل بود این ماها بودیم که بخاطر انجام وظیفه حرفه ای و شرعیمون تنگاتنگ بین اینهمه ادم که خیلیاشون بخاطر شعور کم حتی ماسک هم نمیزدن داشتیم با جونمون بازی میکردیم.. حالا من و یک زندانی باید همزمان واکسن دریافت کنیم؟؟؟ خوب من ترجیح میدم واکسن نزنم کمی هم صبر کنم تا کل جامعه واکسینه شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
مگه چشم ندارن ببینن که CDC اعلام کرده دامپزشکا در اولویت باید قرار بگیرن ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
1
یک سری که فقط مدرک دارن اونم با سهمیه دوره هم جمع شدن بدون اینکه هیچ دانش و مطالعه ای داشته باشن ، خب CDC ببین چی گفته (((:
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
0
باتوجه باینکه وزارت بهداشت نشان داد ‌که دامپزشکی را در گروه پزشکی نمیداندبهتر است سرد مدارن دامپزشکی رسما اعلام کنند که دامپزشکی کشور ایران واحد مستقلی بنام خدمات جامع دامپزشکی میباشد اگر پیشگیری ودر مان دامها ونظارت بهداشتی در فراورده دامی بعمل میآورد وظیفه سازمانی شغلی خود میداند اگر سبب کم شدن وسبب جلوگیری از بیمار شدن ملت عزیز ومراجعین بمطب وبیمارستانهای کشور میشود باعث افتخار کاری دامپزشکی است جدا از وزارت بهداشت وکادر پزشکی کشور ودر مورد ورود نماینده پزشکی در شورای مرکزی نظام هم‌تجدید نظر جدی صورت کیرد ضمناهر دامپزشکی هم علاقه دارد بپزشکی وصل شود بهتر است بخود زحمت داده وهزینه وقت ومادی کند وبرود در رشته لازم مربوط به پزشکی تخصص بگیرد ما دامپزشکی مستقل را باید دنبال کنیم با افتخار وسر بلتدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
0
0
سلام
این خبر مربوط به یکسال پیش است ولی هنوز در سر تیتر خبرها در بالای صفحه اصلی نوشته میشه لطفا اصلاح فرمایید.
نظر شما
ادامه