کد خبر: ۶۴۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: مدیر باغ وحش صفادشت برای هدایت گورخرهای آفریقایی به داخل مجموعه آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده که این کاری غیرکارشناسی است و باید از چشم بند استفاده می‌شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد کرمی» روز سه شنبه با اشاره به فیلم منتشر شده از ضرب و شتم گورخرها توسط مدیر باغ وحش صفادشت که منجر به تلف شدن یکی از گورخرها شد، اظهار داشت: باید به صورت کارشناسی و برای هدایت گورخرها به مجموعه باغ وحش از چشم بند یا پارچه استفاده می کرد تا آنها را در مکان تعیین شده قرار دهد.

وی افزود: وجود جمعیت زیاد در مجموعه باعث استرس گورخرها شده بود و آنها از قرار گرفتن در مجموعه خودداری می کردند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: همچنین این نوع برخورد با گورخرها باعث تشویش اذهان عمومی می شود.

منتظر نظر دامپزشکی درباره تلف شدن گورخر آفریقایی هستیم

وی با بیان اینکه هنوز علت تلف شدن گورخر نر آفریقایی اعلام نشده است، گفت: نمونه برداری های لازم از گورخر نر آفریقایی انجام شده است و منتظر جواب اداره کل دامپزشکی استان هستیم.

کرمی ادامه داد: هنوز نظر قطعی در مورد تلف شدن این حیوان بدون اعلام نظر دامپزشکی امکان ندارد

وی در این باره افزود: شرکت وارد کننده حیوانات از هلند مدارکش کامل نبوده است و به همین دلیل و مصادف شدن با روز جمعه، گورخرها چند روز در گمرک معطل شدند.

به گزارش ایرنا، سه راس گورخر آفریقایی شامل ۲ ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل، و پس از چند روز نگهداری در گمرک، ۱۲ اردیبهشت امسال به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند که گورخر نر ۱۳ اردیبهشت تلف شد.

کلیپی از نحوه انتقال سه گورخر آفریقایی منتشر شده است که در آن گورخرها در جوی آب ها گیر افتاده بودند و در مکان دیگری ضرب و شتم گورخرها توسط مدیر باغ وحش صفادشت صورت گرفته بود.

شهرستان ملارد دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت است که در جنوب غرب استان واقع شده است.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
روزانه این همه مرغ و گوساله بدبخت رو میکشند و میخورند کسی صداش در نمیاد. عجب داستانی شده این گورخره
نظر شما
ادامه