کد خبر: ۶۴۲۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: درمان توله گورکن اوراسیایی آسیب دیده، با همکاری حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری و کلینیک دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد انجام و روند بازپروری این گوشتخوار وحشی آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «شهرام احمدی» مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: شهروند وظیفه شناسی، یک فرد توله گورکن اوراسیایی که از زیستگاه خود جدا شده و بازیچه کودکان شده بود را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحویل داد.

او افزود: همکاری حفاظت محیط زیست استان با کلینیک دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد این گورکن را از مرگ حتمی نجات داد.

احمدی اضافه کرد: حسین راضی، دامپزشک اداره کل با همکاری فربد خاکپور دامپزشک کلینیک دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد، بیهوشی و معاینه گورکن را شبانه انجام دادند.

او ادامه داد: سلامت سیستم اسکلتی این سمورسان وحشی با عکس برداری مشخص شد و پس از بررسی سلامت عمومی و سلامت سایر اندام‌های داخلی حیوان، تشخیص داده شد که با توجه به سن کم، این حیوان درحال حاضر توانایی بقای در طبیعت را ندارد و باید مدتی در اسارت، تغذیه و بازپروری شود.

احمدی گفت: گورکن‌ها به طور کلی موجوداتی بی‌آزارند و عموماً خجالتی و شبگرد بوده، روز را در لانه‌های زیرزمینی می‌گذرانند و شب‌ها برای شکار و تغذیه بیرون می‌روند، بینایی آن‌ها ضعیف است، ولی حس بویایی و شنوایی بسیار بالایی دارند.

 

برچسب ها: گورکن، دامپزشکی،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
2
2
ناموسا خیلی خبرهای .......... انتشار میدی
به جای بحث در مورد حواشی به مطالب مهمتر بپردازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
نه بابا ؟ خوب شد گفتی. راستی ادبیاتت رو باید طلا گرفت. ناموسا اخه ؟؟
نظر شما
ادامه