کد خبر: ۶۴۲۶۸
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
در پی درگذشت نخستین رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز:
اولین روزهایی که کارم را به‌عنوان استادیار ویروس‌شناسی در دانشگاه تهران آغاز نمودم، استاد عزیزم زنده‌یاد اقای دکتر نقشینه به من یادآور شدند: «میزی که تو الان پشتش نشسته‌ای، جای دکتر افشار بوده، مراقب باش» ...
 
 

حکیم مهر: در پی درگذشت «شادروان دکتر احمد افشار» بنیانگذار دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز و نخستین رئیس این دانشکده که متخصص ویروسشناسی دامپزشکی نیز بودند، «دکتر فرهید همت‌زاده» مدیر گروه میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشگاه آدلاید استرالیا در یادداشتی نوشت:

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

جامعه علمی جهان گوهری گرانبها، دانشمندی طراز اول و انسانی شریف را از دست داد. جدای بر نام بلندی که دکتر احمد افشار که در علم ویروسشناسی جهان داشته و دارند، در هر کجای کره خاکی که زیستهاند، منشاء خدمات درخشانی به جامعه بشری و مایه سربلندی نام ایران و ایرانی بودهاند.

اولین روزهایی که کارم را بهعنوان استادیار ویروسشناسی در دانشگاه تهران آغاز نمودم، استاد عزیزم زندهیاد اقای دکتر نقشینه به من یادآور شدند که: «میزی که تو الان پشتش نشستهای، جای دکتر افشار بوده، مراقب باش». پند دکتر نقشینه همچنان در گوشم پژواک میکند.

طی چند باری که افتخار ملاقات با این دانشمند والامقام را در ایران و یا در کنگرههای جهانی ویروسشناسی داشتم، ایشان را انسانی شریف، عاشق ایران و ایرانی و معلمی توانا یافتم. کاش قدر چنین انسانهای والایی بیشتر دانسته شود.

خدایش بیامرزاد

دکتر فرهید همت‌زاده

استاد و مدیر گروه میکروبیولوژی و ایمونولوژی

دانشگاه آدلاید استرالیا
 
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
خداوند این دانشمند ویروس شناسی بزرگ ایران که زمانی که تخصص اش در خارج از کشور بپایان رسیده بوددوبایران برگشت بیان میشد اولین متخصص دامپزشک بود که در رشته ویروس شناسی تخصص گرفته‌بهرحال زمانی که در داتشکده دامپزشکی شیراز خدمت میکردم این مرد وارسته ای بود وبعداز شش ماه از رمان کاری من‌گذشته بود که شخصا نامه ای مرقوم‌فرمودند که‌بنده در هر دانشگاه در خارج پذیرش
با ادمیژین دربافت کردم دانشکده دامپزشکی ساپورت مالی هربنه هارا بعهده خواهد داشت چون‌مردی بزرگ برای پیشرفت دامپزشکی ودر کل کشور خودش ایران فکر میکرد روحش در آرا مش ابدی یادش گرامی باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
شما نظر بسیار فاخری ارائه دادی ولی اسم شریفتان را ننوشیتید .خواهش میکنم دوستان اسمتان را بنویسید.
دکتر محمد لطفی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
5
8
بسمه تعالی
من افتخار شاگردی جناب آقای دکتر همت‌زاده را هرچند کوتاه اما داشته‌ام و به آن افتخار می‌کنم. با این حال جسارتا محضرشان عرض می‌کنم کاش پشت همان میز مرحوم دکتر افشار می‌ماندند. ماندن و مقاومت و سعی در اصلاح امور بهتر از پاک کردن صورت مساله و رفتن است. گاهی ماندن به تربیت یک یا چند دکتر افشار و دکتر همت‌زاده جدید منجر می‌شود. فرصتی که با رفتن لزوما فراهم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
فقط در ایران می توان برای ایران بود و به آن افتخار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
جناب لطفی زاده
هیچ کس دلش نمی‌خواهد که برود و از سر دلخوشی نمی‌روند ، آنها مجبور به رفتن میشوند وضعیت دانشکده را ببینید آنوقت درک میکنید که چه خصوصیاتی باید داشته باشید تا بمانید نشود مثل آنکه هم دلش میخواهد رانت ایران را داشته باشد و هم موقعیت زندگی در خارج را بشود حکایت آن مدیر دو تابعیتی سازمان دامپزشکی کشور ............ که هم طلبکار مردم است و هم مجیزگوی فرنگ نشینان
مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
1
جناب دکتر همت زاده عزیز
شما خود نیز مصداق بارز یکی از چنین انسانهای عالم والامقام هستید.
امید است که ما نیز بتوانیم سجایای اخلاقی را در محضر شما بزرگواران کسب نماییم.
ارادتمند و شاگرد همیشگی شما
سعید صادقی -مرکز ملی تشخیص -سازمان دامپزشکی کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
با سلام واحترام -با ارزوی سلامتی وتوفیق روز افزون برای استاد عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
1
3
"فقط در ایران می توان برای ایران بود و به آن افتخار کرد"
خیر هرکجا که به شما احترام بگذارند و از علم شما استفاده کنند باید به انجا بروی. اگر دکتر افشار را با آن بی احترامیهایی که به او کردند در ایران مانده بود 20 سال پیش مرده بود شاید نه جسما بلکه روحا. او به علم جهانی اضافه نمود که در ایران این امکان را به او و نه به آنهایی که علم بالایی دارند نمیدهند. مهاجرت بهترین راه برای دانشمندان است. همیشه سر کلاس هایم میگویم خدا سایه غرب بخصوص آمریکا را از سر جهان سوم کم نکند. اگر غرب نبود معلوم نبود دانشمندانی نظیر افشار ،خفی پور، همت زاده و هزاران ناشناس دیگر چه میکردند. وقتی دریا را از یک شناگر بگیرند او اگر نه جسما روحا میمرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
درود بر شما استاد گرانقدر که حق مطلب را بطور کامل ادا کردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
معرفت نیست در این قوم،خدا را سببی
تا برم گوهر خود را به خریدار دگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
3
1
آقای دکتر لطفی زاده
"با این حال جسارتا محضرشان عرض می‌کنم کاش پشت همان میز مرحوم دکتر افشار می‌ماندند..."
نه دکتر جان توصیه درستی نیست. شما از جو انوقت شیراز بی خبرید. من هم کاری را که دکتر افشار و همت زاده انجام داد به همه توصیه میکنم . این را پیامبر بما نشان داد راه مهاجرت. من به شما توصیه میکنم برای آنهایی که ترک وطن میکنند دعای خیر بنمایید. اصلا اینجا درست بشو نیست اگر تو دانشگاه کار کنید سطح اطلاعات مدیران دانشگاه را ببینید هیچوقت توصیه ماندن رابه کسی نمی نمودید. ایستادن در یک چنین محیطی توهینه به شعور فرد.
پاسخ ها
دکتر محمد لطفی زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
بسمه تعالی
سلام علیکم
هنرمند کسی است که از دل سختی‌ها اصلاح بیافریند. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله مهاجرتی که کمک به دشمنان اسلام است توصیه نفرموده‌اند. قبول دارم که اینجا سختی‌هایی هست (هرچند راحتی‌های بسیاری هم هست) و ضمن احترام به تصمیم هر فرد برای انتخاب محل زیست اما معتقدم کمک به دین و وطن با رفتن به راحتی انجام نمی‌شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
1
آقای دکتر کدام دشمن اسلام بنده سالها آنجا بودم و دینم را هم داشتم خیلی مورد احترام هم بودم. در آنجا از علم در راه خدمت رسانی استفاده میشود. همین واکسن کرونا را ببینید غیر مسلمانها ساختند و به مایی که به چشم دشمن به آنها نگاه میکنیم هدیه نموده اند. دوست من آگر آنها نبودند و دمکراسی آنها نبود ما فاصله تهران تا قم را باید در ظرف چند روز طی طریق می کردیم. دکتر افشار و تمام کسانی که رفتند در اینجا خود را شهروند در 2 ویا 3 احساس میکردند رفتند خود و خانواده خود را نجات دادند.
آقای دکتر، دوستی داشتم از تجار معروف بود سال 59 تمام زندگی را فروخت و رفت کانادا. قبل از رفتن گفتمش حاجی شما چرا گفت دارم میرم دینم نجات بدم. آنوقت که هنوز نه اختلاسی بود و نه اختلاس گری. دوست من شما در هرجایی که اسباب خدمتی به نوع بشر باشی آنجا خانه خداست.
پاسخ ها
دکتر محمد لطفی زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
سلام
نظر شما قابل احترام است ولی جهت استحضار عرض می کنم در دنیایی که ماسک را می‌دزدند و در راه انتقال به کشور راهزنی آشکار انجام می‌گیرد چاره‌ای جز قوی شدن نیست. کما اینکه در همین ایران خودمان اولین واکسن کرونا در یک مجموعه حاکمیتی (دقت کنید) به ثمر رسید. چشم دوختن به غرب به تنهایی راه نجات نیست باید کار کرد و قوی شد و البته از تجربه دیگران هم به حد نیاز استفاده کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
1
دکتر جان واکسن ساخته شده هنوز نتیجه اش مشخص نشده فقط خدا کنه مثل واکسن IRIBA و یا LSD نبا شه که چند روز بعد از واکسیناسیون چه فاجعه ای رخ داد. تازه تکنولوژی ساخت واکسن را آنها یادمان دادند. دکتر جان ما قبل از انقلاب به دنیا واکسن صادر میکردیم وقتی به واکسن‌ساز هامان بی احترامی شد همگی مهاجرت کردند واین شد که میبینید. من کاملا با شما هم عقیده ام که باید ایستاد و مقاومت کرد اما اینرا هم توجه داشته باشید تحمل افراد متفاوت است. این داستان که برای شما میگویم به وجدانم قسم حقیقت محض وخود شاهد این بودم. پسر دوست بنده فوق تخصص جراحی قلب داشت برای طرح فرستادنش یک شهر دور افتاده با 150 هزار جمعیت یایک بیمارستان کوچک پدرش تعریف کرددر مدت 1 سال یک عمل هم نکرد و دریافتی آن ماهی1میلیون پانصد بود حرف سال 93 است ایشان 2 سال طرحش را با جان‌کندن تمام کرد و اکنون در ایالت تگزاس با سالی 1100 هزار دلار دارد کار میکند بسیار با احترام با خودش وخانواده اش برخورد میکند. دکتر جان من خود شاهد رفتار سیستم با دکتر افشار مستغنی و رضاخانی بودم افشار رفت چون تحملش با ان دو عزیز دیگر متفاوت بود وآن دوی دیگر با دلی چرکین زمان را به پایان رساندن. انصاف بدید که با محققین مان کشور های دیگر برخورد دیگری دارند.
نظر شما
ادامه