کد خبر: ۶۴۳۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از اینکه کادر حوزه دامپزشکی در اولویت دریافت واکسن قرار نگرفته اند انتقاد کرد و گفت: متاسفانه فعالیت و عملکرد حوزه دامپزشکی اصفهان در مهار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، در هیاهوی کرونا گم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شهرام موحدی» با انتقاد بر اینکه کادر حوزه دامپزشکی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار نگرفته‌اند، اظهار کرد: حوزه دامپزشکی تعطیل شدنی نیست، چراکه با سلامت دام به عنوان منشأ غذایی افراد ارتباط دارد، از سوی دیگر بحث کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این حوزه دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نقش دامپزشکی در حوزه سلامت غیرقابل‌ انکار است، گفت: متأسفانه در سال گذشته باوجودی که برخی استان‌های کشور درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بودند، استان اصفهان باوجود داشتن بیشترین واحد پرورش طیور، موفق به کنترل این بیماری ویروسی بسیار خطرناک شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه امروز کنترل بیماری‌های ویروسی چه در حوزه دام و چه در حوزه انسان همچون کرونا بسیار سخت است، ادامه داد: متاسفانه فعالیت و عملکرد حوزه دامپزشکی اصفهان در مهار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، در هیاهوی کرونا گم شد.

موحدی تصریح کرد: باوجود دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، کارمندان می‌توانند به صورت شیفتی بر سر کار حاضر شوند، اما با توجه به اینکه امکان تعطیلی کشتارگاه‌های دام و طیور و همچنین نظارت بر فراورده‌های دامی و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون واکسیناسیون هاری و سیاه‌زخم وجود ندارد، کادر حوزه دامپزشکی در این مدت به‌صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت بوده و هستند.

وی اضافه کرد: در این شرایط همکاران حوزه دامپزشکی به‌صورت شبانه‌روزی در مراکز مختلف حضور داشتند تا در حوزه تأمین مواد پروتئینی به خصوص برای بیمارستان‌ها و ... کمبودی نداشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه حوزه سلامت بسیار گسترده است و تنها معطوف به یک وزارتخانه نمی‌شود و نباید از فعالیت‌های حوزه دامپزشکی چشم‌پوشی کرد، تصریح کرد: متأسفانه باوجودی که کادر دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام و طیور که مراکز تجمعی و شلوغی است، به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند و یا در روستا ناچار به واکسیناسیون دام و طیور هستند، در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار نگرفته‌اند و این جای تأسف دارد.

موحدی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از همکاران حوزه دامپزشکی با توجه به نوع فعالیت خود و قرار گرفتن در مراکز تجمعی و شلوغ و مختلف، مبتلا به کرونا شده و حتی تعدادی از آنها فوت کرده‌اند.

وی گفت: باید دید آیا همکاران حوزه دامپزشکی در این مدت باوجود وضعیت سخت کرونا و همچنین کنترل بیماری‌های دامی، می‌توانستند در کشتارگاه‌های دام و طیور و ... حضور نداشته باشند. در حالی که باید توجه داشت امروز بخشی از حوزه سلامت، مدیون حوزه دامپزشکی است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
عالی بود
بنده خدا
|
United States of America
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
6
اینکه کادر دامپزشکی در اولویت واکسیناسیون علیه کورونا قرارنگرفته به دلیل ضعف مسئولین دامپزشکی و ترسو بودن آنهاست
کاراموز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
1
واقعا متاسفم برای ریس نظام که نتونست یه واکسن رو برای ما ها بگیره! من توی دوره کاراموزیم کرونا گرفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
2
در استان فارس یک ماه پیش پرسنل اداره کل و شهرستان شیراز و چند شهرستان دیگر تحت پوشش واکسن آسترازنکا قرار گرفتند. همان راه کار آنها را شما پیگیری کنید.
نظر شما
ادامه