کد خبر: ۶۴۳۳۶

رئیس دامپزشکی تهران گفت: بچه فیل تازه متولد شده در ایران، به‌خوبی توانایی شیر خوردن را پیدا کرده و هم اکنون بچه فیل و مادرش برای حفظ سلامتی در قرنطینه به سر می‌برند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر صادق گلزاری» رئیس دامپزشکی شهر تهران در تهران با اشاره به تولد اولین فیل در ایران اظهار کرد: به‌واسطه تلاشهای شبانه روزی مراقبین و کادر درمانی باغ وحش ارم از حدود ساعت ۱۲ روز گذشته بچه فیل توانست به‌خوبی توانایی شیر خوردن را پیدا کند.

وی با بیان اینکه اقدامات حمایتی و مراقبتی شدید و تجویز داروهای تقویتی مخصوص برای فیل مادر در حال انجام است، گفت: این بچه فیل هم اینک بدون مشکل و با کمک مراقبین و دامپزشک روزانه بیش از ۲۰ بار و هر بار به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه و در هر وعده حدود ۴۰۰ سی سی شیر می خورد.

رئیس دامپزشکی شهر تهران ادامه داد: بچه فیل روزانه به حدود ۸ تا ۱۰ لیتر شیر نیاز دارد و میزان افزایش وزن بسته به جثه و شرایط حیوان از ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ گرم متفاوت است.  

گلزاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال آلودگی بچه فیل به موارد عفونی و  ویروسی تا اطلاع ثانوی مادر و نوزاد تحت شرایط قرنطینه‌ای بسیار شدید و کنترل شده نگهداری می‌شوند و فعلا امکان بازدید برای عموم وجود ندارد.


نظر شما
ادامه