کد خبر: ۶۴۴۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان:
«دکتر مصطفی کنارکوهی» افزود: دامپزشکان نقش مهمی در سلامت دارند و هرگونه غفلت در وظایف دامپزشکی و کاستی در کیفیت کار می‌تواند سبب بی‌اعتمادی جامعه نسبت به کل سیستم سلامت کشور شود ...

حکیم مهر: «دکتر مصطفی کنارکوهی» مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار داشت: دامپزشکی فرآیندی علمی و تاثیرگذارترین مرجع در تامین سلامت و ایمنی غذایی در سطح کشور و یکی از ارکان اصلی شورای سلامت و امنیت غذایی در جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، او با بیان اینکه اساس و پایه بهداشت و سلامت جوامع انسانی، به میزان بسیار زیادی هم به صورت بالقوه و هم به صورت بالفعل وابسته به بهداشت دام و فراورده‌های آن است، افزود: به همین دلیل دامپزشکان نقش مهمی در سلامت دارند و هرگونه غفلت در وظایف دامپزشکی و کاستی در کیفیت کار می‌تواند سبب بی‌اعتمادی جامعه نسبت به کل سیستم سلامت کشور شود.

کنارکوهی تامین غذایی با منشا دامی مورد نیاز کشور و نیل به خود کفایی را از مصادیق بارز این نقش ارزنده عنوان کرد و اظهار داشت: نظارت دامپزشکی بر همه مراحل زنجیره تولید، فرآوری، توزیع و عرضه از یک سو و بهداشت و پیشگیری و کنترل بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان از سوی دیگر، نقش مهم دامپزشکی در توسعه پایدار امنیت غذایی و ارتقا سلامت عمومی جامعه را بخصوص در زمان فراگیری بیماری کووید-۱۹ در استان بیشتر نمایان می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تصریح کرد: این اداره در این بعد از مسئولیت خویش، علاوه بر از بین بردن و یا کاهش راه‌های اشاعه بیماری در دام‌ها و حیوانات، در جلوگیری و توقف چرخه انتقال بیماری‌ها و آلودگی‌ها از دام و فرآورده‌های خام دامی به جمعیت‌های انسانی رسالت بسیار مهمی را انجام می‌دهد.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن استان خوزستان در نوار مرزی کشور و داشتن بندرگاه‌های مهم که شریان اصلی ورود نهاده‌های خام دامی از کشور‌های هندوستان و برزیل که از کانون‌های جهانی درگیر بیماری کرونا ویروس هستند، کارشناسان دامپزشکی با توجه به وظایفی که دارند اقدام به نمونه برداری از نهاده‌ها به طور مستقیم از کشتی‌های وارداتی کرده و در معرض خطر بیماری قرار می‌گیرند.

کنارکوهی ادامه داد: آیا متولیان و برنامه ریزان واکسیناسیون کووید-۱۹ می‌دانند که یک بازرس دامپزشکی با توجه به شرح وظایف محوله با افراد مختلفی در سطح دامداریها، کشتارگاهها، واحد‌های عرضه فرآورد‌های خام و... در ارتباط است و محتمل خطرات جدی بیماری کرونا قرار دارد زیرا تیم واکسیناسیون دامپزشکی از یک روستا به روستای دیگر در حرکت است و همواره در معرض خطرات ویروس کووید-۱۹ قرار دارند.

او در ادامه گفت: این سربازان گمنام عرصه بهداشت همچنان گمنام و محروم، باید منتظر تصمیم‌های لازم جهت واکسیناسیون کووید-۱۹ باشند و نگرانی هر روز بیشتر می‌شود که تعداد بیشتری از این خادمان حوزه سلامت و خانواده آن‌ها به واسطه شغل حساسی که دارند به بیماری مبتلا شوند.

کنارکوهی اظهار کرد: امیدواریم مسئولان تصمیم گیری در خصوص شبکه توزیع واکسن کرونا به اهمیت وظایف و نقش کارکنان دامپزشکی (دولتی، خصوصی) پی برده و هرچه سریعتر این قشر مظلوم نظام سلامت کشور را در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
3
متاسفانه ضعف ما از نظام هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
1
4
انشاءالله همگام با ملت به ما هم واکسن میدن. وگرنه که ما دامپزشکان در زمان کار با کسی ارتباط خاصی نداریم که در معرض خطر باشیم!!!! و از ابتدای کرونا هم بیش از خیلی از مشاغل سرکار نبودیم و خدمت رسانی به مردم نکردیم و اگر تعطیل میکردیم و به فکر سلامتی خودمون بودیم (از کلینیک گرفته تا آزمایشگاه و داروخانه و واکسن) هیچ خطری برای سلامتی انسان ها نداشت!!!چون نقش خاصی نداریم!!!!!
همینقدر بی خاصیت در جامعه هستیم!!!!
پس همچون مردم عادی به ما هم واکسن خواهند داد__
وگرنه هرکسی که بوی علوم پزشکی بهش خورده باشه در کرونا جانش را فدای ملت کرده!!!!! و تا به امروز واکسن زده! چه بیمارستان بوده(حتی پشت میز نشین و در اتاقی تنها بدون هرگونه برخورد با بیمار) چه داروخونه چه مطب شخصی که کلی تعطیلی تو این کرونا به خودش داده و چه کسی که در خونه بوده و مدرکی از دانشگاه علوم پزشکی در دست داره
اوضاع همینه!انگار ما دامپزشکان وجود خارجی نداریم!
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
3
1
دوست عزیز شما برو واکسن تب برفکی به اندازه کافی تهیه کن واکسن کرونا رو دوستان دیگه ای پیگیری میکنن .متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
یعنی تو داوطلب دریافت واکسن تب برفکی هستی، حالا ادرس بده یه دز رو ما برات پیدا می کنیم
نظر شما
ادامه