کد خبر: ۶۴۵۳

حکیم مهر - مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی از فعالیت قریب به 1500 اکیپ ثابت و سیار نظارت و بهداشت عمومی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

دکتر هادی تبرایی افزود: در عملیات نظارت بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان، 586اکیپ ثابت و 893 اکیپ سیار در سطح کشور فعال شده است. مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: اکیپ‌های راه‌اندازی شده شامل اکیپ‌های نظارتی (استانی) و بازرسی (شهرستانی) است.
وی افزود: این عملیات با عنایت به ایام ماه مبارک رمضان و ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در این ایام، مورد توجه سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.
دکتر تبرایی، تشکیل ستاد‌های استانی و شهرستانی نظارت بهداشتی دامپزشکی به منظور تدوین دقیق برنامه عملیاتی و اقدامات نظارتی مربوط با بهره‌گیری از کلیه امکانات و تجهیزات موجود را از جمله نکاتی عنوان کرد که در راستای هماهنگی‌های بین بخشی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی در تشریح برنامه های عملیاتی کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: در این مدت اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی ساماندهی می‌شوند و همچنین این اکیپ‌ها به امکانات مورد نیاز نظیر لباس فرم متحدالشکل و خودروهای ویژه بازرسی مجهز می‌شود.
به گفته این مقام مسوول، در راستای اجرای این طرح، شبکه های دامپزشکی تمامی شهرستان ها جهت صدور مجوز بهداشتی - قرنطینه‌ای حمل فرآورده های دامی در ایام تعطیل نیز به عنوان کشیک فعالیت می‌کند.
دکتر تبرایی اضافه کرد: اماکنی نظیر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فراورده های خام دامی، کارگاه های فراوری و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی در این مدت تحت پوشش طرح کنترل و نظارت بهداشتی قرار گیرند.

 

نظر شما
ادامه