کد خبر: ۶۴۶۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

حکیم مهر: «ریاض محمد» مدیر بیمارستان دامپزشکی استان بصره امروز شنبه در حالی از ابتلای تعداد زیادی از طیور به آنفلوآنزای مرغی در بصره خبر داد که این موضوع چالش جدیدی برای عراق و استان هم مرز ایران در بحبوحه ابتلا به کرونا به شمار می آید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ریاض محمد» در گفت و گویی با بغدادالیوم گفت: موارد زیادی از اتلاف طیور بر اثر آنفلوآنزای مرغی ثبت کردیم.

مدیر بیمارستان دامپزشکی بصره همچنین از تعطیل شدن تعدادی از مرغداری های استان به علت انتشار ویروس جدید خبر داد و تاکید کرد: نمونه های آزمایشگاهی را به بغداد فرستادیم و رواج ویروس، تایید شد.

آنفلوانزای پرندگان به وسیله ویروس آنفلوانزای تیپ  H ۵  N ۱  و  H ۷  و احتمالا سایر موارد در جمعیت حیوانات بخصوص ماکیان ایجاد می‌گردد و می‌تواند به انسان منتقل شود. این ویروس می‌تواند انسان را آلوده کرده و موجب بیماری شدید با میزان مرگ بالا شود و حتی این توانایی را دارد که خود را با انسان تطبیق داده و به عنوان یک عامل بالقوه بیماری زا برای انسان مطرح و یا با سایر ویروس های آنفلوانزای انسانی ترکیب شود و موجب پدیدار شدن یک عامل بیماری زا با توانایی ایجاد پاندمی‌ شود.

استان بصره عراق، همانند استان های دیالی، میسان، اربیل، واسط و سلیمانیه با ایران هم مرز است. شهر بصره، مرکز این استان و دومین شهر بزرگ عراق است که در امتداد اروندرود و در یک مسیر آبی نزدیک به خلیج فارس واقع شده است. این شهر در ۵۵ کیلومتری خلیج فارس و در ۵۴۵ کیلومتری بغداد قرار دارد و تنها راه ارتباطی عراق با خلیج فارس است.

مساحت استان بصره در حدود ۱۹ هزار کیلومتر مربع است و مرزهایی بین المللی با کشورهای ایران، کویت و عربستان دارد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
0
بزودی درایران،زودترازانچه که فکرش رو بکنیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
0
0
تو ایران هم میاد، لطف کنید به هر کی واکسن زدن بیاد بره کنترل کنه
نظر شما
ادامه